  • 1. Data: 2007-09-27 15:51:14
    Temat: portal www, zarejestrowany jako czasopismo , komu press-owki?
    Od: pavka <p...@3...net>

    Witam,

    Zarejestrowalem strone internetowa jako czasopismo.

    Jako wydawca - firma XY Nazwa strony YY Redaktor naczelny JA

    Mam kilku znajomych , ktorzy nieodplatnie robia mi zdjecia i czy moge
    wyrobic im plakietki prasa czy musza pozostawac ze mna w jakiejs
    umowie? I czy musza byc oni pelnoletni?

    Czy na plakietkach podbijam pieczatkie firmy XY czy wyrabiam sobie
    pieczatke z napisem YY ?

    Pozdrawiam serdecznie,
    P.

  • 2. Data: 2007-09-27 19:40:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, pavka wrote:

    > Witam,
    >
    > Zarejestrowalem strone internetowa jako czasopismo.
    >
    > Jako wydawca - firma XY Nazwa strony YY Redaktor naczelny JA

    Ty nam jeszcze racz objaśnić co to jest "firma XY".
    Bo sądząc z dalszej treści posta można wnioskować, że nie bardzo
    wiesz co to jest "firma" ;)

    > Czy na plakietkach podbijam pieczatkie firmy XY czy wyrabiam sobie
    > pieczatke z napisem YY ?

    Właśnie to pytanie wzbudza moje podejrzenia: co to za "firma XY",
    czy jest wpisana do EDG (a tym samym jest to osoba *fizyczna*
    lub kilka takich osób) czy do KRS?
    Bo czytając co piszesz można odnieść wrażenie jakbyś wpisał
    nielegalną działalność gospodarczą do rejestru czasopism ;)
    (ale numer :))

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-27 20:01:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Bo czytając co piszesz można odnieść wrażenie jakbyś wpisał
    > nielegalną działalność gospodarczą do rejestru czasopism ;)

    Uważasz, że obowiązkowo "nazwa wydawnictwa" == "nazwa wydawanego
    periodyku"? Jeśli nie, to w czym widzisz problem?

  • 4. Data: 2007-09-27 21:46:07
    Od: pavka <p...@3...net>

    Juz wyjasniam,

    DG - Sklep komputerowy Kowalski jest "wydawca" i Kowalski /wlasciciel/
    jest redaktorem.

    Czasopismo czyli strona internetowa nazywa sie tak:

    nazwamiasta.com i na taka nazwe jest zarejestrowana.

    I pytanie brzmi - czy ja - jako redaktor moge wydac mu tak po prostu
    legitymacje prasowa znajomemu - nieletniemu - ktory robi mi
    hobbystycznie calkowicie za darmo fotki , ktore uzywam na stronach?

    Czy musze z nim podpisac umowe na zlecenie / zatrudniac go etc etc?

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-09-27 23:14:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pavka wrote:

    > Mam kilku znajomych , ktorzy nieodplatnie robia mi zdjecia i czy moge
    > wyrobic im plakietki prasa czy musza pozostawac ze mna w jakiejs
    > umowie? I czy musza byc oni pelnoletni?

    Ooo, to może się zapisać? ;)

    Spodobał mi się Art.43 ustawy "prawo prasowe" ;->

  • 6. Data: 2007-09-28 06:09:00
    Od: ps <p...@g...pl>

    pavka pisze:
    (..)

    > I pytanie brzmi - czy ja - jako redaktor moge wydac mu tak po prostu
    > legitymacje prasowa znajomemu - nieletniemu - ktory robi mi

    Możesz dać nawet krowie. Inna sprawa, że legitymacja prasowa to swojego
    rodzaju upoważnienie do reprezentowania w celu zbierania
    informacji/fotek itd. Śliskie nieco.

    > hobbystycznie calkowicie za darmo fotki , ktore uzywam na stronach?

    A kto przekazał Ci prawa do 'używania' tych fotek? Nieletni
    (niepełnoletni, maloletni czy jeszcze jakiś inny :D - żart ), nie
    posiadający pełnej zdolności do czynności prawnych? :)

    > Czy musze z nim podpisac umowe na zlecenie / zatrudniac go etc etc?

    Imho warto by było :) Ale zobligowany nie jesteś, przecież może on być
    frilenserem :D

  • 7. Data: 2007-09-28 07:31:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Alek wrote:

    > Uważasz, że obowiązkowo "nazwa wydawnictwa" == "nazwa wydawanego
    > periodyku"?

    Skąd Ci to wyszło?

    > Jeśli nie, to w czym widzisz problem?

    W 1. poście nie raczył objaśnić co za DG jest wydawcą.

    pzdr, Gotfryd