  • 1. Data: 2007-09-27 14:42:07
    Temat: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Od: "DjAvX" <n...@w...o2.pl>

    Witam,
    niech mnie ktos poprawi jesli zle mysle, majac umowe zlecenie na czas
    nieokreslony z terminem wypowiedzenia 1 miesiac, okres wypowiedzenia jest
    liczony od kolejnego dnia po zlozeniu wypowiedzenia??
    Czyli skladam wypowiedzenie 20 i pracuje do 21 kolejnego miesiaca?
    Cos takiego jak w umowie o prace ze okres jest liczony od nowego
    tygodnia/miesiaca w tym przypadku nie obowiazuje?
    DjAvX

  • 2. Data: 2007-09-27 15:09:05
    Temat: Re: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DjAvX wrote:
> [...]
    > nieokreslony z terminem wypowiedzenia 1 miesiac, okres wypowiedzenia
    > jest liczony od kolejnego dnia po zlozeniu wypowiedzenia??

    A co to za stwór umowa zlecenie z okresem wypowiedzenia ?

    > Czyli skladam wypowiedzenie 20 i pracuje do 21 kolejnego miesiaca?

    nigdy przede wszystkim nie pracowałeś.

  • 3. Data: 2007-09-27 15:18:16
    Od: "DjAvX" <n...@w...o2.pl>

    > A co to za stwór umowa zlecenie z okresem wypowiedzenia ?

    Taki jak umowa zlecenie na czas nieokreslony ;)

    > nigdy przede wszystkim nie pracowałeś.

    niech bedzie - wykonuje zlecenie.

    Ale nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie...
    --
    DjAvX

  • 4. Data: 2007-09-27 15:33:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DjAvX wrote:

    > Taki jak umowa zlecenie na czas nieokreslony ;)

    > niech bedzie - wykonuje zlecenie.
    >
    > Ale nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie...

    A co masz w treści umowy?
    Jak nie masz nic, to po prostu wypowiadasz umowę i cześć. Od tego
    moemntu jesteś odpwiedzialny za wszystkie straty zlecającego wynikające
    z wypowiedzenia przez ciebie umowy.

  • 5. Data: 2007-09-27 15:41:11
    Od: "DjAvX" <n...@w...o2.pl>

    > A co masz w treści umowy?

    W tresci mam tylko ze zleceniodawca moze wypowiedziec mi umowe z okresem 2
    tygodni a ja z okresem wypowiedzenia 1 miesiac. Nic wiecej.

    > Jak nie masz nic, to po prostu wypowiadasz umowę i cześć. Od tego moemntu
    > jesteś odpwiedzialny za wszystkie straty zlecającego wynikające z
    > wypowiedzenia przez ciebie umowy.

    Mozesz mi dac jakis przyklad co i jak ?
    Jesli np zleceniodawca podczas mojego okresu wypowiedzenia da mi jakis temat
    do zrobienia (mowie tu np o napisaniu programu) a ja odmowie bo nie wykonam
    tego przed koncem okresu wypowiedzenia albo sie nie wyrobie to w jakis
    sposob bede za to odpowiadal ??
    DjAvX

  • 6. Data: 2007-09-27 17:18:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdgj8u$dlo$1@nemesis.news.tpi.pl DjAvX
    <n...@w...o2.pl> pisze:

> [...]
    > nie wykonam tego przed koncem okresu wypowiedzenia albo sie nie wyrobie
    > to w jakis sposob bede za to odpowiadal ??
    Przedmiot umowy-zlecenia powinien być jasno określony w treści umowy.
    Nawet jednak jeśli podpisałeś jakiegoś knota, to wyjście jest.
    Umowa-zlecenie jest umową starannego działania (w odróżnienieniu od umowy o
    dzieło, która jest umową rezultatu). Nie ma powodu abyś odmawiał rozpoczęcia
    działania o ile wchodzi ono w zakres prac objetych zleceniem. Ne musisz go
    skończyć, masz je strarannie wykonywać do momentu rozwiązania umowy.
    Osobną sprawą jest to, czy jest to faktycznie umowa-zlecenie, czy też
    zakamuflowany stosumek pracy. W takim razie w grę wchodziłyby zupełnie inne
    uregulowania i procedury.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-09-27 17:51:15
    Od: "DjAvX" <n...@o...pl>

    > Osobną sprawą jest to, czy jest to faktycznie umowa-zlecenie, czy też
    > zakamuflowany stosumek pracy. W takim razie w grę wchodziłyby zupełnie
    inne
    > uregulowania i procedury.

    Mozesz jakos jasniej napisac o co chodzi? jesli w umowie bylby zakamuflowany
    stosunek pracy to wtedy bylaby to umowa o prace wiec pracodawca powinien
    placic wszelkie zusy i podatki jak w umowie o prace ? Co jesli tak nie bylo?
    Sorry za tyle pytan ale naprawde jestem zielony w tym temacie, najbardziej
    interesuje mnie kwestia wypowiedzenia takiej umowy, czy musze to wypowiadac
    jak umowe o prace pod koniec miesiaca, czy moge w dowolnym dniu miesiaca i
    wykonuje zlecenie tylko przez okres wypowiedzenia(1 miesiac)?
    --
    DjAvX

  • 8. Data: 2007-09-27 18:09:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdgqad$a2l$1@atlantis.news.tpi.pl DjAvX
    <n...@o...pl> pisze:

> [...]
    > zakamuflowany stosunek pracy to wtedy bylaby to umowa o prace wiec
    > pracodawca powinien placic wszelkie zusy i podatki jak w umowie o prace
    Cechy stosunku pracy określa art. 22 §1 KP.
    Niedopuszczalność "kamuflowania" stosunku pracy za pomocą umów
    cywilno-prawnych oraz skutki takich prób znajdziesz w §1^1 i §1^2 tegoż
    artykułu.
    Sprawy o ustalenie istnienia stosunku pracy zazwyczaj rozstrzygają się przed
    sądem pracy.

    > najbardziej interesuje mnie kwestia wypowiedzenia takiej
    > umowy, czy musze to wypowiadac jak umowe o prace pod koniec miesiaca,
    > czy moge w dowolnym dniu miesiaca
    Wypowiedzieć możesz w dowolnym dniu miesiąca. Pozostaje kwestia
    interpretacji zapisów umowy "2 tygodnie" i "miesiąc". 14 dni to nie to samo
    co 2 tygodnie, a miesiąc to nie to samo co 30 dni. W umowie powino to być
    sformułowane w sposób nie budzący wątpliwości aby uniknąć sporów mogących
    mieć swój finał w sądzie.

    > i wykonuje zlecenie tylko przez okres
    > wypowiedzenia(1 miesiac)?
    A dlaczego miałbyś je wykonywać po rozwiązaniu umowy?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-09-27 19:36:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:fdgqad$a2l$1@atlantis.news.tpi.pl DjAvX
    > <n...@o...pl> pisze:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Wypowiedzieć możesz w dowolnym dniu miesiąca. Pozostaje kwestia interpretacji

    IMHO ów "zleceniodawca" sam się trochę podłożył, dokładając do możliwego
    stosu cech stosunku pracy (nie wiemy czy tak było) zapis, który świadczy
    że intecją umowy *nie* była umowa na warunkach zlecenia.
    Powód?
    _117.html
    +++
    Art. 746
    § 1. Dajšcy zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmujšcemu zlecenie wydatki [...]
    § 2. Przyjmujšcy zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastšpiło bez
    ważnego powodu, przyjmujšcy zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    ---

    Pytanie: co miałoby powodować określenie "terminu wypowiedzenia",
    skoro *ustawa* określa że można wypowiedzieć "w każdym czasie"?
    Jakby domniemany zleceniodawca *chciał* zachować warunki zlecenia,
    to mógłby zapisać np. "w razie wypowiedzenia umowy bez uprzedzenia
    co najmniej na 2 tygodnie od zamierzonego zakończenia umowy na
    stronę nakłada się karę umowną w wysokości...".

    > A dlaczego miałbyś je wykonywać po rozwiązaniu umowy?

    Próba wygdybania: bo zapisy j.w. można traktować tak, że
    zamiarem stron byłoby zrzeczenie się ustawowych roszczeń
    w razie uprzedzenia 2/4 tygodnie przed zamierzonym
    zakończeniem umowy :)
    Ale przyznaję że naciągam, bo oczywiste to nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-27 19:53:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709272128150.2184@athlon64 Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Pytanie: co miałoby powodować określenie "terminu wypowiedzenia",
    > skoro *ustawa* określa że można wypowiedzieć "w każdym czasie"?
    Okres od od dokonania wypowiedzenia do momentu rozwiązania umowy.
    To nie jest zabronione.

    --
    Jotte