  • 1. Data: 2004-02-09 11:43:21
    Temat: Absurd czy nie ?
    Od: "marys" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Będąc od piątku do niedzieli w Olsztynie kupiłem bilet autobusowy w piątek o
    godzinie 10.30. Na biledzie napis głosił iż jest to bilet dwu dniowy. Według
    mnie 2dni = 48h. Jednak wracając na stację zostałem zatrzymany przez
    kontrolera w autobusie (pomijając fakt że nie przedstawił mi żadnej
    legitmacji uprawniającej go do takiej kontroli, choc drugi kontroler takową
    posiadał lecz nie on wystawił mi madat) kontroler owy zakomunikował mi iż
    ten bilet nie jest ważny. Zaznacze że była godzina 9.34 tak więc miałem
    jeszcze godzine do wypełnienia się 48h. Mam pytanie czy jest to słuszne, a
    jeżeli nie to w jaki sposób postąpić.
    Pozdrawiam i dziękuje za wszelakie informacje na ten temat.

  • 2. Data: 2004-02-09 12:03:16
    Temat: Re: Absurd czy nie ?
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Witam

    Przede wszystkim zalecałbym spojrzenie do regulaminu jaki ma tamtejsze
    przedsiębiorstwo przewozowe. Tam powinni mieć określone reguły dot. liczenia
    czasu przy biletach itp.
    A jeśli nie mają to kłania się k.c. czyli bilet zdaje się byłby ważny do
    niedzieli do 24:00

  • 3. Data: 2004-02-09 12:14:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marys" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Trzeba by odwołać się tutaj do ich regulaminu. Podejrzewam, że w tym
    wypadku dwa dni oznacza dwa dni, a nie 48 godzin, czyli bilet skończył
    ważność o północy.

  • 4. Data: 2004-02-09 12:18:59
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    marys wrote:
    > Na biledzie napis głosił iż jest to bilet
    > dwu dniowy. Według mnie 2dni = 48h. [..]
    > Pozdrawiam i dziękuje za wszelakie informacje na ten temat.

    Fragmenty z regulaminu lodzkiego mpk:
    - bilet 24-GODZINNY: wazny jest przez 24 godziny(!) na wszystkich liniach
    - bilet rodzinny JEDNODNIOWY: ważny jest w dniu skasowania(!) na wszystkich
    liniach dziennych w soboty, niedziele i święta [..]

    Calosc na: http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?categ
    ory=30

    Jak widzisz, jest wyrazne rozroznienie pomiedzy biletem 24-godzinnym, a
    1-dniowym. Podejrzewam, ze w innych komunikacjach jest podobnie - zajrzyj do
    regulaminu.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 5. Data: 2004-02-09 12:19:14
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "marys" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kontroler owy zakomunikował mi iż
    > ten bilet nie jest ważny.

    a w/g kontrolera do kiedy byl wazny? powiedzial co o tym?

    >Zaznacze że była godzina 9.34 tak więc miałem
    > jeszcze godzine do wypełnienia się 48h. Mam pytanie czy jest to
    słuszne, a

    a czy bilet nazywal sie "dwudniowy" czy "dwudobowy"
    niektore bilety "jednodniowe" koncza waznosc o godz 23.59, dnia w ktorym
    zostaly skasowane, moze podobnie Twoj?
    a moze byl imienny a Ty zapomniales go wypelnic?

    >jeżeli nie to w jaki sposób postąpić.

    mozna sie probowac odwolac

    pozdro

  • 6. Data: 2004-02-09 12:29:41
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Jest rozróżnienie - ale nie wszędzie. W Krakowie są np. bilety dzienne z
    nazwy ale bodajże ważne przez 24h
    Trzeba sprawdzić jak to mają zapisane w Olsztynie i tyle.
    A jak nie mają to tym lepiej

  • 7. Data: 2004-02-09 12:36:09
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c07rgj$o2c$1@nemesis.news.tpi.pl>, marys wrote:
> [...]
    > jeszcze godzine do wypełnienia się 48h. Mam pytanie czy jest to słuszne, a

    A to zależy, jak liczą te dwa dni. Podejrzewam, że tak jak we Wrocławiu
    jeden dzień - czyli do północy. Tutaj kupujesz bilet o 23:30 i możesz
    jechać tylko do 24:00 ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-02-09 12:39:19
    Od: "Robert" <r...@w...pll>

> [...]
    > kontrolera w autobusie (pomijając fakt że nie przedstawił mi żadnej
    > legitmacji uprawniającej go do takiej kontroli, choc drugi kontroler

    Olsztyn www.mpkolsztyn.pl z tego co kiedyś do nich pisałem, bilet
    jednodniowy jest ważny tylko w tym dniu co został skasowany, dwudniowy
    ważny jest w dniu skasowania i w dniu następnym.
    R.

  • 9. Data: 2004-02-09 12:41:29
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    siedze chory w domu, nudzi mi sie, wiec przejzalem strone olsztynskiego
    mpk.
    w regulaminie jest niesprecyzowany czas waznosci biletu okresowego.
    ale w niusach jest cos takiego:
    "Czy bilet jednodniowy ważny jest do 24.00 dnia którego się go
    skasowało, czy równe 24 godziny od chwili skasowania?

    Bilet jednodniowy ważny jest tylko do godziny 24.00 ,dnia w którym
    został skasowany."

    wiec Twoj stracil waznosc w sobote o polnocy.

    jezeli niebylo pouczenia na bilecie co do jego waznosci to sprobuj sie
    odwolywac, tymbardziej ze regulamin nic o tym niemowi.
    mozesz argumentowac, ze nazwa biletu wprowadza w blad

    pozdro

  • 10. Data: 2004-02-09 17:32:00
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert wrote:
    > Olsztyn www.mpkolsztyn.pl z tego co kiedyś do nich pisałem, bilet
    > jednodniowy jest ważny tylko w tym dniu co został skasowany, dwudniowy
    > ważny jest w dniu skasowania i w dniu następnym.

    a uzasadnili to jakoś?

    KG