  • 1. Data: 2004-02-09 11:21:24
    Temat: Wojsko - kto mi zapłaci?
    Od: "K.Z." <k...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,

    Armia chce mnie wziąć mnie znowu - przysłali, że mam się zgłosić na 5
    dnie na jakieś przeszkolenie. W związku z tym, mam pytanie, kto mi
    zapłaci za czas, kiedy nie będzie mnie w pracy? Do kogo mam się zwrócić
    z tym problemem? W końcu przecież jakoś muszę utrzymać rodzinę, żona nie
    pracuje zawodowo, zajmuje się małymi dziećmi.

    Dzięki za ew. sugestie,
    K. Kazimierczak

  • 2. Data: 2004-02-09 12:56:21
    Temat: Re: Wojsko - kto mi zapłaci?
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    K.Z. (2004-02-09 12:21):

> [...]
    > z tym problemem? W końcu przecież jakoś muszę utrzymać rodzinę, żona nie
    > pracuje zawodowo, zajmuje się małymi dziećmi.

    W pracy przysługuje urlop bezpłatny. Wojsko płaci za czas ćwiczeń żołd
    (niewielki) i wydaje zaświadczenie o wysykości wypłaconej kwoty. Różnicę
    pomiędzy utraconymi poborami (max bodajże 2,5 średniej krajowej bez
    skłądników zmiennych typu premie i prowizje) a wypłaconym żołdem zwraca
    gmina właściwa dla miejsca zamieszkania żołnierza rezerwy (np. we Wrocławiu
    za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Zapolskiej 2/4 -
    wypłacają dość szybko gotówką w kasie lub przelewem na wskazane konto, ale
    uwaga! zaświadczenia z zakładu pracy przyjmują tylko na własnych drukach!).

    Trzeba spytać się w lokalnym Urzędzie Miasta/Gminy, bo w szczegółach to
    wszędzie jest inaczej.

    Podstawa prawna:
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lutego 2000 r. w sprawie
    szczegółowych zasad ustalania i wypłacania świadczenia pieniężnego
    żołnierzom rezerwy odbywającym ćwiczenia wojskowe. (Dz.U. 2000 nr 13 poz. 155)

    Może też być przydatne:
    Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lutego 2001 r. w sprawie
    ćwiczeń wojskowych żołnierzy rezerwy. (Dz.U. 2001 nr 13 poz. 118)

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

  • 3. Data: 2004-02-09 17:14:14
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Marek Kuchciak" <m...@w...home.pl> napisał

    > W pracy przysługuje urlop bezpłatny. Wojsko płaci za czas ćwiczeń żołd
    > (niewielki)

    wychodzi mi, że płacą coś koło 1300(netto) zł za m-c - bo ok 170 zł za 4 dni
    nieobecności w pracy więc jeśli zarabia się więcej to można liczyć na
    rekompensatę z urzędu
    niestety nie wszyscy zarabiają tyle by dostać rekompensatę :(

    N.

  • 4. Data: 2004-02-09 22:06:26
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    > Armia chce mnie wziąć mnie znowu - przysłali, że mam się zgłosić na 5
    > dnie na jakieś przeszkolenie. W związku z tym, mam pytanie, kto mi
    > zapłaci za czas, kiedy nie będzie mnie w pracy? Do kogo mam się zwrócić

    a tak z ciekawosci - z jakiego miasta jestes? i dlaczego chce cie wziasc
    znowu? ciagle cie wzywaja na cwiczenia czy jak? byles w woju na
    przeszkoleniu czy zasadniczej sluzbie?

  • 5. Data: 2004-02-10 09:54:53
    Od: "K.Z." <k...@p...onet.pl>

    pasjonat wrote:

    > a tak z ciekawosci - z jakiego miasta jestes? i dlaczego chce cie wziasc
    > znowu? ciagle cie wzywaja na cwiczenia czy jak? byles w woju na
    > przeszkoleniu czy zasadniczej sluzbie?

    Chcą wziąć pierwszy raz, mam za sobą tzw. SPR, jestem z Trójmiasta.
    K.Kazimierczak