  • 1. Data: 2004-02-09 10:26:59
    Temat: Alimenty na dziadków.
    Od: "Dariusz" <m...@t...pl>

    U znajomych zaistniałą następująca sytuacja:

    Syn od pięciu lat nie żyje, za życia miał żone z którą miał trójkę dzieci.
    Przed śmiercią rozwiedli się. Obecnie zostały na nas zasądzone alimenty za
    syna. Czy da się jakoś z tego wybronić. Zaznaczam, żę była żona syna żyje z
    kochankiem, a trudna sytuacja życiowa (dochód na członak rodziny mniejszy
    niż 200zl, a wysokość emrytury 500zl) nie pozwala nam na płacenie alimentów,
    gdyż brakuje nam środków do życia (poza tym mamy ukończone 70 lat).

    Prosimy o pilną pomoc.

  • 2. Data: 2004-02-09 12:47:06
    Temat: Re: Alimenty na dziadków.
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dariusz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    alimentów,
    > gdyż brakuje nam środków do życia (poza tym mamy ukończone 70 lat).

    niedyskretnie zapytam - jakiej wysokosci alimenty przy takich dochodach
    zasadzil sad?
    IMHO powinny byc(o ile wogole sytuacja materialna matki dzici to
    uspraqwiedliwia) na poziomie +/- 50zl
    jezeli sa istaonie wyzsze trzeba sie odwolac. KR mowi, ze dzieci maja
    prawo zyc na takim poziomie jak rodzice.

    pozdro

  • 3. Data: 2004-02-24 12:24:01
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Jedno z rodziców nie żyje, więc jak mają żyć dzieci wg tego, co napisałeś
    "KR mowi, ze dzieci maja prawo zyc na takim poziomie jak rodzice." ?? To
    oczywiście artem piszę, ale zastanawia mnie interpretacja tego przepisu.

    Alimenty niestety przechodzą na dziadków :-( ale nie znam się na tym.