  • 11. Data: 2006-07-11 12:44:48
    Temat: Re: Abonament za TV
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Michał wrote:
    > Witam
    > Tak się zastanawiam: o ile sieci kablowe płacą tvp za wyświetlanie kanałów,
    > my płacimy kablówce to czy państwo ma prawo drugi raz narzucać opłatę ??

    Temat stary jak świat i wałkowany co jakiś czas na grupie.

    Abonament RTV jest za posiadania odbiornika, a nie za oglądanie telewizji.
    Kablówce płcisz za możlwiość oglądania, a abonamnet płacisz za fakt
    posiadania telewizora.
    Wywal telewizor, podłącz kablówkę pod kartę video w komputerze i
    abonamnetu płacić nie będziesz musiał.
    Zdaje się, że nowelizacja utrknęła w martwym punkcie i Wańkowej
    propozycji w tym zakresie nie przegłosowali.

    Dla przypomnienia. Od radia samochodowego abonament również się należy.

  • 12. Data: 2006-07-11 13:58:28
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 11 Jul 2006 13:11:08 +0200, w <e9010v$fle$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Szczepan" <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Niedługo będziemy płacili za posiadanie lodówki, video, komputera, telefonu,
    > skarpet, bielizny i włosów na głowie.

    Wybory są co 4 lata, jakby ktoś nie wiedział.

  • 13. Data: 2006-07-11 14:56:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:
    > Witam
    > Tak się zastanawiam: o ile sieci kablowe płacą tvp za wyświetlanie kanałów,
    > my płacimy kablówce to czy państwo ma prawo drugi raz narzucać opłatę ??

    Kolejny naiwniak...

    Ten "abonament" RTV, który się zwykle płaciło na poczcie, to nie jest
    abonament tylko zwyczajny podatek od luksusu.

  • 14. Data: 2006-07-11 14:56:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szczepan wrote:
    > Niedługo będziemy płacili za posiadanie lodówki, video, komputera,
    > telefonu, skarpet, bielizny i włosów na głowie.

    Nie podpowiadaj...

  • 15. Data: 2006-07-11 14:57:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał wrote:

    > To ten abonament jest podatkiem od posiadania telewizora ? Jeżeli tak to
    > wezmę tv w leasing np. i wtedy ja go nie posiadam tylko używam ...

    Ewidetnie nie rozumiesz słowa "posiadacz".

  • 16. Data: 2006-07-11 15:04:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ten "abonament" RTV, który się zwykle płaciło na poczcie, to nie jest
    > abonament tylko zwyczajny podatek od luksusu.

    Jakiego luksusu? Oglądanie TV to katorga :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 17. Data: 2006-07-11 17:50:56
    Od: "Stefan" <fjk1@póćżtą.wp.pł>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e906g0$ejg$2@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > Wywal telewizor, podłącz kablówkę pod kartę video w komputerze i
    > abonamnetu płacić nie będziesz musiał.

    Przeczytaj sobie Art. 2, ust.7 ustawy o opłatach abonamentowych i nie
    mieszaj!

    > Zdaje się, że nowelizacja utrknęła w martwym punkcie i Wańkowej propozycji
    > w tym zakresie nie przegłosowali.

    Jaka nowelizacja? Jakiej propozycji? W jakim zakresie? Możesz zacytować?
    Aktualne przepisy uchwalił sejm 21 kwietnia 2005r. czyli "za Wańkowej".

    > Dla przypomnienia. Od radia samochodowego abonament również się należy.

    Dla przypomnienia. Jeśli jest to JEDYNE radio w gospodarstwie domowym.

    --
    Stefan

  • 18. Data: 2006-07-11 18:53:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Stefan napisał(a):

    > Przeczytaj sobie Art. 2, ust.7 ustawy o opłatach abonamentowych i nie
    > mieszaj!

    To se ne da ;-) Komputer nie jest "urządzeniem technicznym dostosowanym
    do odbioru programu".

    > Jaka nowelizacja? Jakiej propozycji? W jakim zakresie? Możesz zacytować?
    > Aktualne przepisy uchwalił sejm 21 kwietnia 2005r. czyli "za Wańkowej".

    Poczytaj historię przemyśleń Pani Przewodniczącej :-P

    > Dla przypomnienia. Jeśli jest to JEDYNE radio w gospodarstwie domowym.

    Świat nie składa się z samych gospodarstw domowych. Np. dla taksówkarza
    radio z otaczającym je samochodem jest warsztatem pracy.

    M.

  • 19. Data: 2006-07-11 19:08:11
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Stefan wrote:

> [...]
    > [...]
    >

    > Przeczytaj sobie Art. 2, ust.7 ustawy o opłatach abonamentowych i nie

    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df

    Wklejam ci wycinek, żebyś się nie trudził czytaniem.
    "Charakteru odbiornika nie mają natomiat urzędzenia wielofunkcyjne jak:
    komputery, telefony komórkowe itp, ponieważ ich głównym przeznaczeniem
    nie jest odbiór programów radiowych i telewizyjnych".

    Mówi się przepraszam.

    > Jaka nowelizacja? Jakiej propozycji? W jakim zakresie? Możesz zacytować?
    > Aktualne przepisy uchwalił sejm 21 kwietnia 2005r. czyli "za Wańkowej".

    Pomysłem wańkowej był abonament na komputery ponieważ pozwalają odbierać
    program telewizyjny z internetu.
    Tak samo chciała opodatkować wideo z wbudowaną głowicą telewizyjną.
    Za cisem poszły od razu telefony komórkowe z radiem.

    > Dla przypomnienia. Jeśli jest to JEDYNE radio w gospodarstwie domowym.

    O ile samochód nie jest na firmę. :)

  • 20. Data: 2006-07-11 20:37:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > To se ne da ;-) Komputer nie jest "urządzeniem technicznym dostosowanym
    > do odbioru programu".

    Poprawka: komputer z kartą TV jest dostosowany do odbierania programów
    RTV. Natomiast nie jest dostosowany do _natychmiastowego_ odbierania
    programów RTV (czego wymaga ustawa).

    [ciach]

    > Świat nie składa się z samych gospodarstw domowych. Np. dla taksówkarza
    > radio z otaczającym je samochodem jest warsztatem pracy.

    I nie daj Boże ma jeszcze radio w komórce... ;)