  • 1. Data: 2003-09-05 09:10:17
    Temat: 3. reklamacja
    Od: "Jerzy" <d...@p...onet.pl>

    Właśnie jutro pójdę zanieść buty, które trzeci raz mi sie rozkleiły w ciągu 1,5
    miesiąca (Bata). Poprzednio dostawałem naprawione, no i się na to godziłem mimo
    żądania zwrotu gotówki czy nowych butów. Tym razem mam zamiar nie przyjąć
    naprawionych butów, i od razu to zaznaczyć i napisać w formularzu.
    Okazuje się, że te naprawy nie są skkutecznie, więc chcę zwortu pieniędzy. Czy
    mam szanse i ile razy można naprawiać towar?

    Jezry

  • 2. Data: 2003-09-05 20:48:11
    Temat: Re: 3. reklamacja
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Jerzy" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Czy
    > mam szanse i ile razy można naprawiać towar?

    skontaktuj się z rzecznikiem interesów konsumentów w powiecie, w którym
    kupiłeś buty - Bata jest mu na pewno dobrze znana. Rzecznik wskaże ci twoje
    uprawnienia.
    Moja koleżanka miała z Batą sprawę z której wnioski można wysnuć
    następujące:
    1. Bata sprzedaje drogie i kiepskie buty,
    2. Nigdy nie zwraca kasy - jeżeli chcesz kasę musisz się sądzić.

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z zeszłego roku sporo namieszała w tych kwestiach - pewnie
    dlatego nikt do tej pory nie odpowiedział na twoje pytanie.
    W każdym razie nie ma już limitu dokonywanych napraw. Istnieje teraz pojęcie
    towaru niezgodnego z umową. Musisz więc twierdzić, iż w związku z trzema
    nieskutecznymi naprawami Bata nie jest w stanie ich prawidłowo skleić. Nie
    jest więc w stanie dostarczyć ci butów zgodnie z umową. Możesz też
    twierdzić, iż buty mają tendencję do rozlatywania się (są tandetne i
    fatalnie wykonane) i żadne doraźne naprawy tu nie pomogą.
    Na pewno ponadto możesz zażądać kosztów dostarczenia butów do Baty (jeżeli
    np dojeżdżasz).

    burenezo