  • 1. Data: 2003-09-05 09:09:18
    Temat: Windykacja: kto może
    Od: "tg" <t...@w...pl>

    Cześć,
    bo dość długim przekopaniu archiwum nie znajduję dokładnej odpowiedzi, więc
    proszę o pomoc w takiej sprawie:
    jest instytucja, na której rzecz sądy orzekają świadczenia od osób, które
    coś tam przeskrobały (KK, prawomocnym wyrokiem). Ludzie oczywiście albo
    płacą albo nie. Jeśli nie płacą, wysyłane jest im wezwanie do zapłaty, ale
    to nie skutkuje. Ponieważ komornik ma skuteczność zbyt niską do ponoszonych
    kosztów, chcemy się zwrócić do firmy windykacyjnej. Czy taka firma musi mieć
    jakieś uprawnienia, zezwolenia czy inne dokumenty, abyśmy mogli im zlecać
    windykacje? Na co uważać, czego rządać?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-05 13:51:21
    Temat: Re: Windykacja: kto może
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nikt poza komornikiem nie może legalnie prowadzić windykacji. Pozostałe
    firmy mogą albo zbierać dane dotyczące możliwości dokonania windykacji (i są
    to firmy detektywistyczne) albo też bazować na dobrowolnym uregulowaniu
    należności, jak to robi pozostała część firm windykacyjnych.

  • 3. Data: 2003-09-05 19:16:15
    Od: "tg" <t...@w...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]

    > to firmy detektywistyczne) albo też bazować na dobrowolnym uregulowaniu
    > należności, jak to robi pozostała część firm windykacyjnych.

    Mi chodzi bardziej o przekazanie firmie spraw do windykacji, coś w stylu
    Kruka: piszą pisma, straszą, wysyłają pisma przedprocesowe itd... Czy można
    takie sprawy przekazać każdej firmie, czy tylko takiej, które ma odpowiedni
    wpis w działalności, odpowiedni certyfikat, uprawnienie czy coś jeszcze
    innego?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-05 20:57:20
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "tg" <t...@w...pl> wrote in message
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > są
    wykazywanie się dobrą wolą to podstawa kiedy łysy bez szyi prosi o zwrot
    długu;)

    nie ma żadnych wymogów i ograniczeń

    burenezo

  • 5. Data: 2003-09-06 10:39:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "tg" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mi chodzi bardziej o przekazanie firmie spraw do windykacji, coś w stylu
    > Kruka: piszą pisma, straszą, wysyłają pisma przedprocesowe itd...

    Przeciez napisano Ci, ze to bezprawne...
    Malo mnie to dziwi, bo bylem naocznym swiadkiem dzialan owej
    "prywatnej firmy komorniczej" o ktorej pozniej zrobila programpani Elzbieta
    Jaworowicz.

    To sie w pale nie miesci, ze policja asystuje przy takim bezprawiu, ale u
    nas nie tylko takjest,
    ale jeszce sie tym chwala...Np Pan Rutkowski kazal o sobie w TVN program
    zrobic, jak "odbijal stacje paliw".

    Jedna z takich firm publicznie chwalila sie w gazecie, ze dobre wrazenie
    robi zawiadomienie klienta ze wspolpracuja z Rosjanami...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-06 15:34:34
    Od: "Palinka " <n...@W...pl>

    Czesc.
    Legalnie windykuje tylko komornik i nikt poza nim.Nawet ten slynny
    Kaczmarski ,ktory notabene tez nabral od ludzi kase i nie wywiazal sie ze
    zobowiazan.Ciekaw czy wpisze siebie na liste dluznikow?
    Wdawanie sie w uklad z firma windykacyjna przedluza sprawe,a Ciebie pozbywa
    pieniedzy.W zdecydowanie wiekszosci przypadkow sprawy i tak laduja w sadzie,a
    tam mozesz pozew zlozyc sam i oplacic tylko koszta sadowe.Firmy
    windykacyjne..no coz.Siedza tam ludzie ktorym wydaje sie ze duzo moga,ktorzy
    nie wiedza co to ciezka praca,albo ci ktorych wyrzucono z pracy za rozne
    przewinienia ,nie rzadko ostre.Jet tez odlam niedoszlych prawnikow,albo
    rodzinne powiazania:mama prawnik,pisze pozwy,a synek z kolega to firma
    windykacyjna kasujaca za uslugi,a w efekcie napedzajaca robote mamusi ,bo
    trzeba jednak napisac pozew.Nie wdawaj sie w te
    uklady.Sad,wyrok,uprawomocnienie,komornik.Jak dluznik nie ma kasy to nikt nie
    sciagnie.A takich jest niestety wielu.Rusek obednie dlonie? To juz jestes
    wogole bez szanas bo masz kaleke bez pracy.Pobija,zabija...nie warto to tylko
    KASA.

  • 7. Data: 2003-09-06 18:35:20
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message

    > Użytkownik "tg" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    Pozostałe
    > (i

    > Przeciez napisano Ci, ze to bezprawne...
    sory ale się nie zgodzę
    trzeba potrafić odróżnić egzekucję od windylkacji
    egzekucję prowadzi tylko komornik lub organy administracyjne
    windykację może prowadzić każdy

    (a tak swoją drogą IMHO takie "autorytety" jak Jaworowicz, TVN i Rutkowski
    nie powinny być podstawą do wysuwania twierdzeń na pl.soc.prawo;)

    burenezo

  • 8. Data: 2003-09-06 18:49:50
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "Palinka " <n...@W...pl> wrote in message
    > Czesc.
    > Legalnie windykuje tylko komornik i nikt poza nim.
    czy wszystkim trzeba tłumaczyć najprostsze rzeczy?
    trzeba odróżniać windykację od egzekucji
    komornik prowadzi EGZEKUCJĘ
> [...]

    > zobowiazan.Ciekaw czy wpisze siebie na liste dluznikow?
    > Wdawanie sie w uklad z firma windykacyjna przedluza sprawe,a Ciebie
    wszystko zależy od charakteru długu i rodzaju firmy windykacyjnej

> [...]
    > rodzinne powiazania:mama prawnik,pisze pozwy,a synek z kolega to firma
    > windykacyjna kasujaca za uslugi,a w efekcie napedzajaca robote mamusi ,bo
    jak wszędzie - są firmy solidne, a są i takie, które wycisną cię jak
    cytryne, a jedyne co zrobią to zadzwonią do dłużnika
    lub wyślą mu zawiadomienie. Ja bym w każdym razie nie generalizował.

    >Nie wdawaj sie w te
    > uklady.Sad,wyrok,uprawomocnienie,komornik.
    nie znasz chyba za bardzo polskich realiów, dlatego wyjaśnię ci:
    komornik nie jest zbyt skutecznym organem

    >Jak dluznik nie ma kasy to nikt nie
    > sciagnie.
    dłużnicy często mają kasę ;) - ale jest właśnie "nieściągalna" dla
    komornika

    burenezo

  • 9. Data: 2003-09-08 11:35:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "burenezo" [...]

    > (a tak swoją drogą IMHO takie "autorytety" jak Jaworowicz, TVN i
    Rutkowski
    > nie powinny być podstawą do wysuwania twierdzeń na pl.soc.prawo;)

    i ine sa....

    Napisalem ze pan Rutkowski sam sie pochwalil w TV jak to odbil stacje
    benzynowa
    wyrzucajac uzytkownika....

    Pani Elzbieta pokazala to, co SAM WIDZIALEM, a pan mogl ogladac w TV.

    "prywatna firme komornicza". Mieszkalem w budynku, w ktorym owa firma
    wykonala 2 eksmisje i potem "w rozliczeniu" krzystala z lokali przez pol
    roku.
    Przenosili ludzi na pate tygodni a potem jdalej i dalej.....

    Chodzi o to, ze firmy jawnie lamiace prawo jeszcze sie tym chwala..