  • 1. Data: 2003-09-05 10:25:06
    Temat: Potrącenie pijanego pieszego - help !!!
    Od: "Iwonka" <i...@w...pl>

    Witajcie, jestem tu nowa, ale mam bardzo duży problem, dlatego zwracam się
    do Was o pomoc.
    Mój brat jadąc w nocy samochodem najechał na śpiącego na łuku jezdni
    pieszego. Pieszy miał ponad dwa promile alkoholu we krwi i spał na środku
    pasa jezdni po której poruszał się mój brat. Brat próbował dokonać manewru
    omijania, jednakże zauważył go za późno, a ponadto z naprzeciwka jechało
    drugie auto. Przejechał po tym człowieku, na skutek czego pieszy doznał
    obrażeń pęknięcia kości żuchwy i żeber oraz znacznych otarć.
    Zaznaczam, że brat sam wezwał do tego zdarzenia policję oraz pogotowie.
    Policja ustaliła, że brat poruszał się z prędkością około 40 km/h i nie był
    pod wpływem alkoholu. Wszczęte rutynowe dochodzenie przeciwko memu bratu
    zostało umorzone, a winą obarczono pijanego i śpiącego na jezdni pieszego.
    Jednakże ten poszkodowany pieszy założył przeciwko mojemu bratu sprawę
    cywilną w sądzie, jak to zostało określone jest to skarga i prośba o
    zadośćuczynienie dla niego.
    Zwracam się z pytaniem, czy jeśli umorzono postępowanie wszczęte przez
    policję, to czy pieszy może wygrać sprawę z powództwa cywilnego? Co grozi
    memu bratu, czy powinien on się obawiać tej rozprawy, czy wziąć adwokata,
    czy bronić się samemu?
    Proszę pomóżcie.
    Iwona

  • 2. Data: 2003-09-05 10:41:27
    Temat: Re: Potrącenie pijanego pieszego - help !!!
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    > Jednakże ten poszkodowany pieszy założył przeciwko mojemu bratu sprawę
    > cywilną w sądzie, jak to zostało określone jest to skarga i prośba o

    Moim zdaniem, jesli wina obarczono pieszego, to nie tylko nie powinien on
    niczego dochodzic, ale sam moglby zostac pociagniety do odpowiedzialnosci za
    uszkodzenia powstale np. w podwoziu samochodu.

    Pozdrawiam

    Roland

  • 3. Data: 2003-09-05 12:15:14
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Zwracam się z pytaniem, czy jeśli umorzono postępowanie wszczęte przez
    > policję, to czy pieszy może wygrać sprawę z powództwa cywilnego?

    teoretycznie tak

    >Co grozi
    > memu bratu,

    w tym wypadku nic

    >czy powinien on się obawiać tej rozprawy,

    nie

    >czy wziąć adwokata,

    broń Boże

    burenezo
    (a tak szczerze to również ja proponuję pogrozić powództwem o pokrzywienie
    karoserii)

  • 4. Data: 2003-09-05 13:34:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dodam jeszcze, że o powództwie dla zasady powiadomiłbym ubezpieczyciela OC.
    W razie przegranej to on będzie odpowiadał za szkody.