  • 1. Data: 2003-09-05 07:25:28
    Temat: Komornik a ubezpieczenie na życie
    Od: "Patrykowski" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Czy może mi ktoś powiedzieć czy komornik ma prawo zająć wartość
    polisy życiowej? (sprawdza w ogóle istnienie takowej?)
    Co w sytuacji gdy wypłacę pieniądze w polisy na rachunek bankowy?
    Proszę o odniesienie do odpowiednich ustaw.

    Pozdrawiam
    Patrykowski

  • 2. Data: 2003-09-05 14:49:46
    Temat: Re: Komornik a ubezpieczenie na życie
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

> [...]
    > Co w sytuacji gdy wypłacę pieniądze w polisy na rachunek bankowy?
    > Proszę o odniesienie do odpowiednich ustaw.

    Pytałem i to i pisałem kilka postów niżej " III FILAR"
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-05 14:52:32
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

    Uzyskałem odpowiedź od przedstawiciela firmy SAMPO, cytuję co następuje :
    "

    Świadczenia pieniężne z ubezpieczeń osobowych nie podlegają egzekucji
    sądowej w trzech czwartych częściach tych świadczeń. Czyli możliwa jest
    egzekucja z jednej czwartej środków zgromadzonych na polisie oraz wysokości
    gwarantowanego świadczenia na wypadek śmierci Ubezpieczonego.

    Powyższe ograniczenia nie dotyczą egzekucji mającej na celu zaspokojenie
    roszczeń alimentacyjnych oraz składki należnej zakładowi ubezpieczeń z
    tytułu ubezpieczenia.

    Podstawą do egzekucji jest tytuł egzekucyjny, tj:

    * orzeczenie sądu (prawomocne, sądu polubownego)

    * akt notarialny w którym dłużnik poddał się egzekucji.

    Klauzula wykonalności egzekucji nadawana jest przez sąd.
    "

    Ot i tyle......sprawa wyjaśniona