  • 1. Data: 2006-02-10 15:09:11
    Temat: 110 kV nad działką
    Od: " Pawel" <1...@g...pl>

    Witam!

    Dystrybutor energii elektrycznej przysłał mi do podpisu umowę, w myśl której
    on poprowadzi przez moją działkę linię wysokiego napiecia 110 kV. Działka na
    ok. 1500 mkw i chciałbym w przyszłości wybudować na niej dom - obecnie są to
    grunty rolne. Z umowy wynika, że linia będzie poprowadzona nad działką wzdłuż
    jej długości, a jako, że działka jest wąska, definitywnie odpada postawienie
    na niej czegokolwiek do mieszkania. Oprócz zawieszenia mi nad działka ww.
    linni umowa zawiera punkt wg którego mam się zgodzić się na notarialne
    obciążenie nieruchomości służebnością gruntową na czas nieoznaczony dla
    celów koserwacji, remontów, eksploatacji itd.
    Za to wszystko ma otrzymać _jednorazowe_ odszkodowanie - kwotę wystarczającą
    na kiepski rower lub dobrą hulajnogę.
    Proszę o poradę: czy jest jakiś przepis, który zmusza mnie do podpisania ww.
    umowy; nie chcę tej linni niezależnie od wysokości proponowanego
    odszkodowania.

  • 2. Data: 2006-02-10 15:25:02
    Temat: Re: 110 kV nad działką
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:
> [...]
    > Proszę o poradę: czy jest jakiś przepis, który zmusza mnie do podpisania ww.
    > umowy; nie chcę tej linni niezależnie od wysokości proponowanego

    To nie podpisuj.

  • 3. Data: 2006-02-10 17:26:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pawel [###1...@g...pl.###] napisał:

    Uzasadnij, tak nam napisałeś i zaproponuj im możliwość nabycia przez
    nich tej działki, bowiem z kablem utraci dla Ciebie znaczenie
    gospodarcze. Następnie postaraj się o przekwalifikowanie gruntu na
    budowlany, zanim oni będą próbowali iść do sądu.

  • 4. Data: 2006-02-10 19:44:49
    Od: " Pawel" <1...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > To nie podpisuj.

    To wlaśnie ten problem; czy jeśli nie podpiszę, to jest jakieś prawo
    pozwalajace im bez mojej zgody postawić tą linię?

  • 5. Data: 2006-02-10 23:16:47
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 19:44:49 +0000 (UTC), Pawel napisał(a):

    > To wlaśnie ten problem; czy jeśli nie podpiszę, to jest jakieś prawo
    > pozwalajace im bez mojej zgody postawić tą linię?
    >
    > Pozdrawiam

    nie musisz podpisywać.

  • 6. Data: 2006-02-10 23:17:11
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    > To wlaśnie ten problem; czy jeśli nie podpiszę, to jest jakieś prawo
    > pozwalajace im bez mojej zgody postawić tą linię?
    >
    > Pozdrawiam

    nikt Cie nie zmusi

  • 7. Data: 2006-02-10 23:22:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:

    > To wlaśnie ten problem; czy jeśli nie podpiszę, to jest jakieś prawo
    > pozwalajace im bez mojej zgody postawić tą linię?

    Pozostaje im uwłaszczenie, a to nie takie proste

  • 8. Data: 2006-02-11 08:45:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *witek* wypowiedziała te słowa:

    > Pozostaje im uwłaszczenie, a to nie takie proste

    Wywłaszczenie. Albo sądowe ustanowienie służebności, co będzie prostsze, bo
    działka ma przeznaczenie rolne a to, że właścicielowi marzy się
    przekwalifikowanie na dziś jest nieważne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 9. Data: 2006-02-12 16:00:27
    Od: late <w...@b...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2006 09:45:59 +0100
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > ?wiat wstrzyma? oddech bo osoba znana jako *witek* wypowiedzia?a te s?owa:

    > Wyw?aszczenie. Albo s?dowe ustanowienie s?u?ebno?ci, co b?dzie prostsze, bo
    > dzia?ka ma przeznaczenie rolne a to, ?e w?a?cicielowi marzy si?
    > przekwalifikowanie na dzi? jest niewa?ne.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

    A dlaczego nie ma prawa marzyc sobie. I dlaczego marzenie ZE ma byc wazniejsze?

  • 10. Data: 2006-02-12 22:06:23
    Temat: Re: 110 kV nad dzia?k?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *late* wypowiedziała te słowa:

    > A dlaczego nie ma prawa marzyc sobie. I dlaczego marzenie ZE ma byc
    > wazniejsze?

    Rozmawiamy o przepisach i faktach, a nie wyobrażeniach co do faktów.
    Nieodrolniona działka jest tylko nieodrolnioną działką, niczym więcej.
    PS poćwicz pisanie na grupy please.