  • 11. Data: 2004-04-23 18:54:10
    Temat: Re: 100 tyś. lub mieszkanie w warszawie
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: X...@2...180.128.20
    użytkownik: *Rafal 'Raf256' Maj* napisał(a):

    > natomiast "A lub B" oznacza dowolna z mozliwosci:
    > 1) A
    > 2) B
    > 3) A lub B

    Czym się różni możliwość 3) od 1) i 2) ?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 12. Data: 2004-04-23 18:55:24
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    > No_priv@Just_pub.pl news:c6bls7$mf4$1@inews.gazeta.pl

    [...]

    > natomiast "A lub B" oznacza dowolna z mozliwosci:
    > 1) A
    > 2) B
    > 3) A lub B

    A i B jako trzecia możliwość moim zdaniem.

    Tak więc jest możliwe żeby dostać obydwie nagrody ale tylko wtedy jeśli
    Polsat tak będzie chciał. Natomiast domagać się obydwóch nie ma podstaw bo
    1) czy też 2) spełnia obiecany warunek.

    Marek

  • 13. Data: 2004-04-23 19:00:57
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@p...com news:40896687$1@news.home.net.pl

    > A i B jako trzecia możliwość moim zdaniem.

    Oczywiscie, zle mi sie napisalo

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 14. Data: 2004-04-23 19:02:51
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm.... a czym pan profesor motywuje tak nieortodoksyjną wykładnię?
    > Bo dla mnie "LUB" oznacza zawsze stosunek rozłączny opcji - jedno lub
    > drugie.Gdyby chodziło o koniunkcję byłby uzyty spójnik "I" albo "oraz".

    No to w takim razie jak określisz taki przypadek:

    1) A
    2) B
    3) A i B

    Jednym zapisem? A lub B

    > A zatem dla mnie oczywiste jest, że nie można żądac wydania obu nagród, a
    > tylko jednej z nich.
    >
    > --
    > Falkenstein
    > Oderint dum metuant

    I tu się zgodzę, ale jeśli się otrzyma obydwie nagrody to zdanie zawierające
    "lub" też będzie prawdziwe.
    Problem w tym, że Polsat musiałby chcieć wydać dwie nagrody gdy wystarczy
    wydać jedną.

    Marek

  • 15. Data: 2004-04-23 19:14:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaliope wrote:

    > Gdzie mnie, krawcowej, polemizować z prof. Ziembińskim..... ale jak dla
    > mnie - to jest alternatywa rozłączna. Mówiąc po ludzku: albo rybki albo
    > akwarium:-)

    Alternatywa rozłączna to jest "albo".

    Zdanie "a lub b" jest fałszywe wtedy i tylko wtedy, kiedy jednocześnie a
    oraz b są fałszywe.

  • 16. Data: 2004-04-23 19:15:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Falkenstein wrote:

> [...]
    > drugie.Gdyby chodziło o koniunkcję byłby uzyty spójnik "I" albo "oraz".
    >
    > A zatem dla mnie oczywiste jest, że nie można żądac wydania obu nagród, a

    Polecam małe repetytorium w podstaw logiki zdaniowej ;)

  • 17. Data: 2004-04-23 19:22:55
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Marek wrote:
    > Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    > No to w takim razie jak określisz taki przypadek:
    >
    > 1) A
    > 2) B
    > 3) A i B
    >
    > Jednym zapisem? A lub B

    A, B, lub obu łącznie
    Podlega karze grzywny LUB pozbawienia wolnosci LUB obu tym karom łącznie.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 18. Data: 2004-04-23 19:23:52
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    kam wrote:

    > Jaką?

    > Co oznacza w takim razie 'albo'?

    To samo.co lub

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 19. Data: 2004-04-23 19:33:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > b) jak wspomniałem spójnik "lub" dopuszcza możliwość koniunkcji, ale o niej
    > nie przesądza. Brak podstaw w związku z tym do roszczeń.

    Ano właśnie :)

  • 20. Data: 2004-04-23 19:43:45
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Alternatywa rozłączna to jest "albo".
    >
    > Zdanie "a lub b" jest fałszywe wtedy i tylko wtedy, kiedy jednocześnie a
    > oraz b są fałszywe.
    Dziękuję. Teraz rozumiem.
    Kaliope