eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2007-05-07 22:25:46
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > Niestety strona federacji konsumenta jest dosc ubogo opisana.

    Chyba żartujesz.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=10
    Pierwsze 3 tematy.

    Ustawa:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    --
    Marcin


  • 12. Data: 2007-05-08 08:11:09
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Proponuję użyć googla, odszukać strony Federacji Konsumentów i tam
    > poczytać. Jak będziesz po lekturze miał wątpliwości, to wal śmiało :)
    > W skrócie z rzeczy istotnych:

    > 1. sprzedawca ma 14 dni (roboczych + 1) na ustosunkowanie się do
    > reklamacji (akceptuje lub nie). Jeśli przekroczy termin, to
    > zaakceptował.

    z tego co pamiętam to jest jakieś orzeczenie że gdy nie jest określone
    wprost że to dni robocze to 14 dni oznacza dni kalendażowe...


    > 3. zwrot gotówki w pierwszym podejściu nie wchodzi zwykle w rachubę.

    > 4. termin naprawy/wymiany nie jest zdefiniowany, ale przyjmuje się,
    > że nie powinien przekroczyć 2-3 tygodni.

    ale może trwać dowolnei długo, wtedy jedyną droga jest sugerowanie że taki
    termin stwarza ndmierną uciążliwość dla klienta.


  • 13. Data: 2007-05-08 08:34:05
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.05.2007 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Proponuję użyć googla, odszukać strony Federacji Konsumentów i tam
    >> poczytać. Jak będziesz po lekturze miał wątpliwości, to wal śmiało :)
    >> W skrócie z rzeczy istotnych:
    >> 1. sprzedawca ma 14 dni (roboczych + 1) na ustosunkowanie się do
    >> reklamacji (akceptuje lub nie). Jeśli przekroczy termin, to
    >> zaakceptował.
    > z tego co pamiętam to jest jakieś orzeczenie że gdy nie jest określone
    > wprost że to dni robocze to 14 dni oznacza dni kalendażowe...

    Bo to są dni kalendarzowe. Miałem chyba jakieś zaćmienie. Ten plus jeden
    wynika z KC i terminów liczenia kiedy się co zaczyna.

    >> 4. termin naprawy/wymiany nie jest zdefiniowany, ale przyjmuje się,
    >> że nie powinien przekroczyć 2-3 tygodni.
    > ale może trwać dowolnei długo, wtedy jedyną droga jest sugerowanie że taki
    > termin stwarza ndmierną uciążliwość dla klienta.

    No więc te 2-3 tygodnie to jest czas gdy można mówić o uciążliwości.

    --
    Marcin


  • 14. Data: 2007-05-08 08:45:39
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    Dziękuje Panowie za pomoc!
    Zostało skonstruowane pisemko z odwołaniem do konkretnych ustaw żeby
    zawężyc sprzedawcy pole działania, zobaczymy co on na to. Mam nadzieje
    ze naprawa będzie na tyle prosta ze uda sie bezbolesnie dla obu stron
    usunac usterke.


    Co do terminu 2-3tygodnie tym bardziej jest to uciazliwe ze
    uzytkowanie rowera jest zajeciem sezonowym a nie calorocznym.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1