  • 1. Data: 2007-05-07 10:44:55
    Temat: Zobowiązania wobec banku
    Od: giepe <a...@n...ma>

    Sprawa jest taka.
    Małżeństwo.
    On ma firmę, bierze kredyt obrotowy który ona musi mu podpisać żeby dostał,
    bo firma jednoosobowa na niego.
    Więc oboje podpisują umowę kredytową i weksel.
    Po 3-4 miesiącach rozchodzą się (bez rozwodu i jeszcze bez rozdzielności
    majątkowej).
    Po następnych 5-6 miesiącach on zmniejsza kwotę kredytu ale aneks podpisuje
    _wyłącznie_ on.
    Później następuje rozdzielność majątkowa.
    On obiecuje za pieniądze z mieszkania spłacić wszystko, tak żeby żadne jego
    zobowiązania jej nie dotyczyły.
    Od tego czasu mijają jakieś 4 lata.
    Teraz sprawa rozwodowa w toku, bo wcześniej jej nie było stać na wpłacenie
    pieniędzy na sprawę.
    I tu nagle przychodzi do niej pismo od komornika, że trzeba długi z tego
    kredytu na jego firmę spłacać.
    On od dwu lat jest w Anglii, teraz chyba wychodzi na to, że wiedział co się
    święci i spieprzył przed swoimi długami tylko głupio myślał, że jej to już
    nie będzie dotyczyć, bo rozdzielność i w ogóle.
    I teraz pytanie.
    Czy to, że tylko on podpisywał ten aneks do umowy w jakikolwiek sposób
    ratuję ją od odpowiedzialności?!?...
    Bo ona będzie musiała teraz spłacać piniądze których na oczy nie widziała...
    Eeeeech...

    && &&
    && Nie jest łatwo napisać coś w sygnaturce... &&
    && &&

  • 2. Data: 2007-05-07 11:09:05
    Temat: Re: Zobowiązania wobec banku
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

> [...]
    > dostał,
    > bo firma jednoosobowa na niego.
    > Więc oboje podpisują umowę kredytową i weksel.

    Ale gdzie problem?
    Podpisała umowe i weksel? Więc wzieła kredyt i solidarnie ma spłacać. Bank
    wybierze od kogo łatwiej zciągnąć.

    jk

  • 3. Data: 2007-05-07 11:30:23
    Od: giepe <a...@n...ma>

    Janina WALLA wrote:

    > Ale gdzie problem?
    > Podpisała umowe i weksel? Więc wzieła kredyt i solidarnie ma spłacać. Bank
    > wybierze od kogo łatwiej zciągnąć.
    >
    > jk

    Ja tylko chciałem spytać, czy to, że on sam podpisał aneks zmieniający umowę
    może być jakimś punktem zaczepienia na jej korzyść...
    :|

    && &&

  • 4. Data: 2007-05-07 11:31:57
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > Ja tylko chciałem spytać, czy to, że on sam podpisał aneks zmieniający
    > umowę
    > może być jakimś punktem zaczepienia na jej korzyść...
    > :|

    A co to za zmiana byla?
    jk

  • 5. Data: 2007-05-07 18:36:56
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    > A co to za zmiana byla?
    > jk
    Jest wiele możliwości działania, ale:
    Tutaj ważne są szczegóły: Jak brzmi deklaracja wekslowa, do kiedy ważna jest
    umowa kredytowa, jak wypełnoiny jest weksel, ile czasu minęło od terminu
    zapadalności wierzytelności, czy jest podpisane oświadczenie o BTE. i tak
    dalej. Musisz działać szybko, bo masz jedynie 7 dni na złożenie zażalenia na
    czynność komornika. idź do porządnego znającego się prawnika z dokumentami a
    nie trać czassu na stawianie tak ogólnych pytań, bo bez dokumentów nikt Ci
    dobrze nie pomoże a tylko stracisz czas.
    Morski

  • 6. Data: 2007-05-08 08:12:24
    Od: giepe <a...@n...ma>

    Morski wrote:

> [...]
    > z dokumentami a nie trać czassu na stawianie tak ogólnych pytań, bo bez
    > dokumentów nikt Ci dobrze nie pomoże a tylko stracisz czas.

    Dzięki.
    To już jest pociecha.

    && &&