  • 1. Data: 2007-05-07 11:47:35
    Temat: emerytura a praca za granicą
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.eu>

    Szukałem informacji na temat ilosći pieniędzy jakie może dorobić osoba na
    emeryturze, pracując sezonowo za granić.

    W jednym z artykułów znalazłem, że za zarobek uważa się każde pieniądze, które
    zarabiasz i które podlegają obłożeniu składką ZUS. Jeśli więc pracując za
    granicą emeryt nie opłaca składek na ubezpiecznie społeczne, może dorobić
    sobie dowolną kwotę.

    Bardzo bym prosił o zweryfikowanie mojego toku myślenia i ewentualnie
    poprawienia mnie jeśli coś źle zrozumiałem.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-05-08 08:25:37
    Temat: Re: emerytura a praca za granicą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 May 2007, Marcin wrote:

> [...]
    > sobie dowolną kwotę.
    >
    > Bardzo bym prosił o zweryfikowanie mojego toku myślenia

    Jako że ZUS to parapodatek, spróbuj spytać na .podatki

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-08 09:05:48
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jeśli więc pracując za
    > granicą emeryt nie opłaca składek na ubezpiecznie społeczne, może dorobić
    > sobie dowolną kwotę.

    Jeśli nie zostałeś zatrudniony i oddelegowany przez polską firmę to pracując
    za granicą musisz stosować się do tam obowiązującego prawa pod tym względem.
    Polskim urzędasom nic do tego.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-05-08 20:23:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 May 2007, *piotr'ek* wrote:

    > Jeśli nie zostałeś zatrudniony i oddelegowany przez polską firmę to pracując
    > za granicą musisz stosować się do tam obowiązującego prawa pod tym względem.
    > Polskim urzędasom nic do tego.

    Dość kategorycznie piszesz.
    Tyle, że z Twojego postu nijak nie wynika, ze np. od pracy za granicą
    podatki w .pl się nie należą, zaś tak ciekawie jest że w ustawie o SUS
    jest całkiem sporo zapisków "w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym"
    dla przykładu.
    Inaczej mówiąc, sam fakt że dochód jest zagraniczny nie świadczy ze
    na pewno nie ma to nic do wypłaty *polskiej emerytury*!
    To by trzeba przekopać przepisy jednak :[

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-05-10 05:08:14
    Od: m...@p...onet.eu

> [...]
    > na pewno nie ma to nic do wypłaty *polskiej emerytury*!
    >  To by trzeba przekopać przepisy jednak :[

    Dzieki za odpowiedzi. Ja jeszcze poszukam, tak aby być pewnym jak to z tym
    jest.

  • 6. Data: 2007-05-24 22:14:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 08 May 2007 22:23:59 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > na pewno nie ma to nic do wypłaty *polskiej emerytury*!
    > To by trzeba przekopać przepisy jednak :[

    Jeżeliby jednak się przeniósł za granicę, razem ze swoim legendarnym
    centrum interesów życiowych, to wtedy takie kategoryczne pisanie ma sens.

    p. m.