  • 1. Data: 2004-10-07 08:54:43
    Temat: Pytanie o TBS
    Od: "Johny Walker" <1...@i...pl>

    Witam, nurtuje mnie następująca rzecz. We wszystkich materiałach, które
    czytałem o TBS'ach można znaleźć lakoniczne informację o tym, że płacony
    przez najemcę czynsz zawiera opłaty za utrzymanie mieszkania ("czysty"
    czynsz ) oraz kwotę raty kredytu spłacanego przez TBS do KFM (Krajowy
    Fundusz Mieszkaniowy). Orientacyjny okres spłaty tego kredytu wynosi ok.
    30lat. A co się dzieje po tych 30 latach ???!!! W umowie o najem mieszkania
    nie ma wyszczególnionej kwoty raty tego kredytu i sadzę, że nawet jeśli po
    30 czy 40 latach ten kredyt już dawno będzie spłacony to ta część czynszu,
    która odpowiada za ratę kredytu nie będzie z czynszu odjęta. Moje pytanie -
    czy moje obawy są bezpodstawne ??? Czy przez całe moje życie i całe życie
    moich dzieci i wnuków będę spłacał kredyt, który został już spłacony dwu
    albo nawet i trzykrotnie ??? Czy są jakieś przepisy, które dokładnie to
    regulują ??? Umowa z TBS'em na 100% nic o tym nie mówi.

    Janusz