  • 1. Data: 2004-10-07 08:21:27
    Temat: sprzedaż piwa
    Od: bitex <bitex@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam bardzo nurtujący mnie problem i pytanie :" czy rada osiedla może
    zabronić sprzedaży piwa w wybranych placówkach na terenie tego
    osiedla"??. Zaznaczam że sklep posiada licencje na sprzedaż piwa od
    kilku lat, spełnia wszystkie normy i wymogi zawarte w ustawie o
    wychowaniu w trzeźwości (min. odpowiednie przeszkolenie personelu,
    odległości o szkoły i innych placówek wychowawczych, godziny
    otwarcia....). Jest to niewielki sklepik osiedlowy, w bloku. Nie ma
    zakłucania pożądku ani innych ekscesów. Co więcej, mieszkańcy bloku(80%
    mieszkańców, ok 350 osób) w którym jest sklep, swoimi podpisami
    zaświadczają o chęci kupowania piwa w tym sklepie (sklep jest
    wielobranżowy, od gazet,bateri, chleba, piwa, po kosmetyki), zachowane
    są wszystkie wymagania sanepidu.
    Wielka Rada Osiedla, decyduje który sklep może, a który nie, sprzedawać
    piwo. Czy ma do tego prawo??!!
    Dla mnie sprawa jest bardzo prosta, Kilka wiekszych sklepów, w tym
    Hipermarket dają łapówę i mogą sprzedawać nawet alkohole wysoko
    procentowe, .... i nikomu nie przeszkadza że na stacj benzynowej która
    jest mniej niż 50 m od ogrodzenia szkoły można przez cała dobę kupować
    wódkę i piwo.
    Czy ktoś z Państwa może podpowiedzieć gdzie się zgłosić o pomoc, na jaki
    przepis i paragraf się powołać??

    Serdecznie pozdrawiam
    Piotrek
    --
    Ignavis semper feriae

  • 2. Data: 2004-10-07 12:49:39
    Temat: Re: sprzedaż piwa
    Od: bitex <bitex@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    bitex wrote:
    > Witam szanownych grupowiczów.
    > Mam bardzo nurtujący mnie problem i pytanie :" czy rada osiedla może
    > zabronić sprzedaży piwa w wybranych placówkach na terenie tego
    > osiedla"??. ........

    Nikt, ale to nikt to mi nie chce pomóc??.... czy sprawa ta jest tak
    skrajnie skompliowana??
    Plisssss, pomocy! Wspierajcie rodzinne, polskie firmy :-)

    Pozdrawiam
    Piotr

    --
    Ignavis semper feriae

  • 3. Data: 2004-10-07 13:01:22
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    A kto wydał zezwolenie na handel alkoholem?
    Podejrzewam, że Rada Miasta lub coś zbliżonego, więc logiczne mi się wydaje
    że ta instytucja wydająca "ma więcej do gadania".

    Ale jak to bywa, oczywiście mogę się mylić.

    Sasza

  • 4. Data: 2004-10-07 13:27:38
    Od: bitex <bitex@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Sasza wrote:
> [...]
    > że ta instytucja wydająca "ma więcej do gadania".
    >
    > Ale jak to bywa, oczywiście mogę się mylić.

    Oczywiście zezwolenie wydaje Urząd Gminy. Lokal na sklep, jest
    wynajmowany od administracji osiedla, ale administracja nie ma nic do
    gadania bo większą władzę ma Rada Osiedla. Gmina zanim wyda zezwolenie
    konsultuje się z właśnie z tą radą. Czy mają prawo jednym placówką
    odmówić a innym nie?? Czy zaczyna to podchodzic pod praktyki
    monopolistyczne i częściową prohibicję?? Jeśli wszyscy są równi wobec
    prawa <LOL> to czy mogą jednym dać pozwolenie (Hipermarket, stacja
    benzynowa) a innym odmówić (min. mały sklepik rodzinny)?

    Piotrek
    --
    Ignavis semper feriae