  • 21. Data: 2010-08-04 23:03:52
    Temat: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:i3cj42$s77$2@news.net.icm.edu.pl...
    > Użytkownik <w...@g...pl>
    > Telegram ?

    O, i to jest niegłupi pomysł. Tyle że trochę drogo wyjdzie... :-)

    Piotr

  • 22. Data: 2010-08-05 04:50:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szymon von Ulezalka pisze:
    > a grafolog powie, ze na podstawie tego maźnięcia (tak
    >
    > rozumiem, ze jestes fanem podpisow 'czytelnych' :?

    Tak - przynajmniej z trzech powodów.

    1. Zwykle z napisanego nazwiska fachowiec lepiej oceni prawdziwość
    podpisu niż z maźnięcia.

    2. Z samego podpisu wiadomo, kto go umieścił.

    3. Ze słownikowej definicji słowa podpis wynika, iż jest to napisane
    nazwisko, choć nie wykluczam, że dla osób niepiśmiennych można
    wprowadzić wyjątek i zezwolić na stawianie indywidualnych znaków
    nieczytelnych :)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-08-05 04:51:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PiotRek pisze:
    > Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > O, i to jest niegłupi pomysł. Tyle że trochę drogo wyjdzie... :-)

    Tyle że nie będzie to forma pisemna.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-08-05 05:05:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > nazwisko, choć nie wykluczam, że dla osób niepiśmiennych można
    > wprowadzić wyjątek i zezwolić na stawianie indywidualnych znaków

    art 79 KC

  • 25. Data: 2010-08-05 07:35:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
    > [...]
    >>

    > A ciągle nie rozumiem, czym ta metoda jest lepsza od zwykłej koperty z
    > kartką w środku?
    >
    > Przecież odbiorca może tak samo twierdzić że dostał normalną, pustą
    > kopertę. Albo czystą kartkę złożoną w kopertę.

    Ponieważ było to pismo polecone, to w jego interesie było zostawić tą
    czystą kartkę złożoną w kopertę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 26. Data: 2010-08-05 08:02:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 09:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ponieważ było to pismo polecone, to w jego interesie było zostawić tą
    > czystą kartkę złożoną w kopertę.

    Ta, jeżeli to będzie w _jego_ interesie.
    A jak to będzie w interesie _nadawcy_ to co?

    --
    spp

  • 27. Data: 2010-08-05 08:04:45
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > Ta, jeżeli to będzie w _jego_ interesie.
    > A jak to będzie w interesie _nadawcy_ to co?

    To odbiorca ma problem, ponieważ w żaden sposób nie jest w stanie
    udowodnić, że w istocie dostał jedynie pustą kopertę.
    Z kolei dowód w postaci nadania listu posiada nadawca.

    Pozdrawiam
    K.

  • 28. Data: 2010-08-05 08:25:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 10:04, Krzysztof pisze:

    > To odbiorca ma problem, ponieważ w żaden sposób nie jest w stanie
    > udowodnić, że w istocie dostał jedynie pustą kopertę.
    > Z kolei dowód w postaci nadania listu posiada nadawca.

    No właśnie - listu o nieznanej zawartości. :)
    Tyle, że wróciliśmy do postu otwierającego wątek.
    To nadawca ma problem. :(

    BTW:

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/21255,list_p
    olecony_nie_gwarantuje_doreczenia_dokumentu.html

    Jak wyjaśnia Michał Goj, menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego
    Ernst & Young, choć korzystanie z Poczty Polskiej jest rozwiązaniem
    popularnym i zwykle nie niesie ze sobą problemów, musimy pamiętać,
    że na poczcie otrzymamy jedynie potwierdzenie faktu nadania przesyłki.
    I w praktyce może się zdarzyć, że organy zakwestionują zawartość
    otrzymanej koperty, co potwierdzają orzeczenia sądów.

    --
    spp

  • 29. Data: 2010-08-05 08:30:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2010 10:25), spp wrote:
    [...]>

> [...]
    > I w praktyce może się zdarzyć, że organy zakwestionują zawartość
    > otrzymanej koperty, co potwierdzają orzeczenia sądów.

    Z drugiej strony, to może być tylko takie nadmuchiwanie tematu. Bo gdyby
    to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
    potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)
    - to widać jest niepotrzebna.

    p. m.

  • 30. Data: 2010-08-05 08:32:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-05 10:30, mvoicem pisze:
> [...]
    > to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
    > potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)

    Bo może wystarczy to (też z linkowanego artykułu):

    - Jednak najbezpieczniejszą metodą doręczania wszelkich pism do organów
    skarbowych jest ich bezpośrednie (niekoniecznie osobiste) złożenie w
    biurze podawczym - urzędu obsługującego dany organ uważa Maciej Grela,
    prawnik z kancelarii Gide Loyrette Nouel. Również on podkreśla, że
    wysyłając przesyłkę pocztą warto pamiętać o podstawowych zasadach
    ostrożności, takich jak nadanie w formie listu poleconego lub za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dokładnym oznaczeniu zawartości
    przesyłki zarówno na potwierdzeniu nadania, jak i na kopercie przez
    odpowiedni dopisek, np. zeznanie PIT-37 za 2007 rok. J. Kowalski, NIP...
    oraz zachowaniu potwierdzenia nadania (i ewentualnie zwrotki).
    - Działania te pozwolą składającemu na uzyskanie materiału dowodowego,
    który może mieć dla niego kluczowe znaczenie na wypadek sporu z organem
    co do zawartości i daty złożenia przesyłki, np. w przypadku jej
    zaginięcia w urzędzie - tłumaczy Maciej Grela. W jego ocenie,
    zastosowanie się do tych reguł jest niezwykle istotne w związku z
    praktycznym brakiem alternatywnych możliwości dowodzenia swojego
    stanowiska w oparciu o inne dowody.

    Ale najistotniejsze - urzędy mają obowiązek(?) ewidencjonowania
    przychodzącej korespondencji i popełnienie tutaj fałszerstwa jest
    znacznie berdziej utrudnione niż w przypadku firm.

    --
    spp