  • 1. Data: 2010-08-04 13:15:33
    Temat: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy,
    a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko
    pustą kopertę? Trudny temat.

  • 2. Data: 2010-08-04 13:21:05
    Temat: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Franek pisze:
    > Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy,
    > a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko
    > pustą kopertę? Trudny temat.

    To zależy od sytuacji. Na to paragrafu nie ma, trzeba pomyśleć.

    Może zawartość listu zginęła na poczcie? -> wysłać jeszcze raz?
    Może ten ktoś oszukuje? -> nic się nie poradzi, składać pismo
    osobiście z potwierdzeniem lub ze świadkami.

    Na oszusta nic nie poradzisz, w skrajnym przypadku wyprze sie podpisu
    na odbiorze, a grafolog powie, ze na podstawie tego maźnięcia (tak
    lubiany przez wielu "podpis nieczytelny") nie oceni prawdziwości.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-04 13:22:47
    Od: w...@g...pl

    Ja myślę, że oszukuje. To jak to się załatwia że o takich sprawach się w ogóle
    nie słyszy, przecież to może być poważnym problemem w sądzie. Nie ma jakichś
    specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

  • 4. Data: 2010-08-04 13:27:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-04 15:22, w...@g...pl pisze:

> [...]
    > specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

    A następne etapy to za potwierdzeniem 'przeczytałem'?
    No i ostateczne - 'zrozumiałem'?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-08-04 13:27:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    w...@g...pl pisze:
> [...]
    > specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

    Nie ma. Ale możesz wysłać list, w którym koperta i treść listu będzie
    tym samym.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-08-04 13:34:56
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

    a jak sobie wyobrazasz realizacje?
    potwierdzic za zgodnosc z oryginalem by musiala osoba przyjmujaca, a potem
    listonosz musialby rozpakowac przed dostarczeniem i porownac z czyms drugi
    raz... w koncu w przypadku takiej uslugi nie moze zakladac bez weryfikacji
    ze to co podaje adresatowi to to samo co ktos w okienku odebral, mieli z
    tym przeciez kontakt inni ludzie w sortowni i transporcie

    generalnie jak masz papier na ktorym jest napisane ze kopie otrzymuje...
    czy podobnie i do tego potwierdzenie nadania poleconego na to samo nazwisko,
    adres i ze zblizona data, to w przypadku sporu masz 99% szans na to ze uznane
    zostanie ze to adresat leci w kulki (zazwyczaj to on ma motyw ;) )

  • 7. Data: 2010-08-04 13:51:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 04 Aug 2010 15:27:14 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie ma. Ale możesz wysłać list, w którym koperta i treść listu będzie
    > tym samym.

    Właśnie właśnie! Można tak zrobić?
    Np. że biorę pismo, składam na pół, sklejam taśmą, wpisuję dane adresata i
    tym samym koperta po rozcięciu staje się pismem? W ten sposób odpada
    kombinowanie z pustą kopertą, bo żeby było wiarygodne, sama koperta nie
    mogłaby zostać "zgubiona".

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-08-04 13:52:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

> [...]
    > tym samym koperta po rozcięciu staje się pismem? W ten sposób odpada
    > kombinowanie z pustą kopertą, bo żeby było wiarygodne, sama koperta nie

    Jest to sposób opisany przed laty przez pewnego usenetowicza,
    nazwany od niego "metodą ..." - niestety nie pamiętam jak się nazywał.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-08-04 14:14:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.08.2010 15:52), Liwiusz wrote:
    > Kapsel pisze:
    [...]
    > Jest to sposób opisany przed laty przez pewnego usenetowicza, nazwany
    > od niego "metodą ..." - niestety nie pamiętam jak się nazywał.

    A ciągle nie rozumiem, czym ta metoda jest lepsza od zwykłej koperty z
    kartką w środku?

    Przecież odbiorca może tak samo twierdzić że dostał normalną, pustą
    kopertę. Albo czystą kartkę złożoną w kopertę.

    p. m.

  • 10. Data: 2010-08-04 14:15:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Przecież odbiorca może tak samo twierdzić że dostał normalną, pustą
    > kopertę. Albo czystą kartkę złożoną w kopertę.

    Różnica jest taka, że wówczas nie będzie mógł pokazać tej rzekomo
    pustej koperty.

    --
    Liwiusz