  • 1. Data: 2010-08-03 20:23:16
    Temat: Zwrot towaru
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Pozdrawiam wszystkich i prosze opomoc

    Czy ktos moze mi wyjasnic jak jest ze zwrotem tzakupinych towarow
    Towar zakupiony na fakture vat - firma firma
    Towar jest uzywany i nie bylo zadnych dodatkowych umow czy innych kwitow
    Przy odbiorze towaru klient nie zglaszal jakichkolwiek uwag.
    Maszyna zostala uruchomiona, klient przeszkolony co do jej uzytkowania
    Czy musial powstac jakis protokol odbiorczy ? czy inny dotyczacy szkolenia ?
    Dostalem gotowke on fakture vat
    Towar klient uzytkuje 20 dni i teraz chce go oddac
    Czy ma do tego Prawo ?
    Co reguluje takie przypadki ?

    Bede b wdzieczny za pomoc

    MAciej

  • 2. Data: 2010-08-03 20:31:57
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 22:23:16 +0200, RUN napisał(a):

    > Czy ma do tego Prawo ?

    Nie ma

    > Co reguluje takie przypadki ?

    Nic nie reguluje. Jeżeli klient chce oddać, to niech poda jakąś podstawę
    prawną. Sam fakt, że mu się zakup znudził (albo wykonał już całą pracę), to
    zdecydowanie za mało.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-08-03 20:42:54
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > szkolenia ?
    > Dostalem gotowke on fakture vat
    > Towar klient uzytkuje 20 dni i teraz chce go oddac

    Ma prawo chcieć, a Ty masz prawo się nie zgodzić i finito.
    Chyba, że mowa o sprzedaży internetowej.

    Pozdrawiam
    K.

  • 4. Data: 2010-08-03 21:08:36
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Krzysztof"

    > Ma prawo chcieć, a Ty masz prawo się nie zgodzić i finito.
    > Chyba, że mowa o sprzedaży internetowej.
    > Pozdrawiam
    > K.

    Co ma do tego zagadnienie sprzedazy internetowej?
    AM

  • 5. Data: 2010-08-03 21:46:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Bernat wrote:

    > Nie ma

    Jak to nie?
    Ma prawo oddać. Natomiast może być problem
    z rozliczeniem, bo sprzedający nie ma obowiązku
    oddawać wpłaconych pieniędzy.

  • 6. Data: 2010-08-03 21:57:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@l...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ma prawo chcieć, a Ty masz prawo się nie zgodzić i finito.
    > Chyba, że mowa o sprzedaży internetowej.

    a jak sie zmeinai sytuacja w przypadku zakupu internetowego w tej sprawei?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 7. Data: 2010-08-03 22:02:50
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Jak to nie?
    > Ma prawo oddać. Natomiast może być problem
    > z rozliczeniem, bo sprzedający nie ma obowiązku
    > oddawać wpłaconych pieniędzy.

    Sugerujesz, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć (nawet
    bez zwrotu należności) używany towar? To bardzo śmiała teza,
    ale nieprawdziwa. Chyba że o czymś nie wiem (podasz jakąś
    podstawę prawną?).

    Piotr

  • 8. Data: 2010-08-03 22:06:12
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Ma prawo chcieć, a Ty masz prawo się nie zgodzić i finito.
    > Chyba, że mowa o sprzedaży internetowej.

    W relacjach firma-firma fakt, że coś sprzedano/kupiono
    przez internet, nie ma znaczenia. Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    BTW - "chyba że" (bez przecinka przed "że").

    Piotr

  • 9. Data: 2010-08-03 22:22:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotRek wrote:

    > Sugerujesz, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć (nawet
    > bez zwrotu należności) używany towar?

    Ty sugerujesz. Sprzedawca może to olać.

  • 10. Data: 2010-08-03 22:27:16
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ty sugerujesz. Sprzedawca może to olać.

    No to co to za prawo, które druga strona może olać?

    Piotr