  • 91. Data: 2005-10-05 19:02:09
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "GT" <g...@c...op.pl> napisał w wiadomości
    news:dhvur0$igr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zależy.

    Ja podałem przykłady na odparcie twojej tezy, że użycie słowa wariat
    (czy podobnego) automatycznie oznacza obelgę.
    Ty podajesz inne przykłady (zresztą dyskusyjne) ale one nie przeczą temu
    co ja chciałem przekazać.

    > 1. Ojciec do żony i matki swego 14-letniego syna: "Idź z nim do
    psychiatry!"

    Co w tym złego? Psychiatra to lekarz jak inni. Jeśli dzieciak ma problemy
    psychiczne to ma iść do okulisty? Czy w ogóle nie leczyć?

    > 2. Koleżanka z liceum do kolegi: "Ty masz jakąś psychozę"

    Może faktycznie ma? Może dzięki życzliwej uwadze koleżanki zwróci uwagę na
    ten problem i znajdzie rozwiązanie?

    Wszystko zależy od kontekstu, formy i intencji.

  • 92. Data: 2005-10-05 19:19:41
    Temat: Re: Odpowiedz Prezydenta Lecha Walesy
    Od: poreba <d...@p...com>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> niebacznie popelnil

    > GT napisał(a):
    [bzdury - nie czytałem]

    > A czy Ty sie nauczysz ze to jest grupa prawnicza?
    Nie uda mu się to. To nie jest grupa prawnicza, jak dotąd.
    Przeczytaj opis.

    --
    pozdro
    poreba

  • 93. Data: 2005-10-06 07:29:13
    Temat: Re: Re:
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@N...gazeta.pl> napisał :
    > Powołane prez ciebie przepisy nie są pzrepisami karnymi.
    > Możesz spodziewać sie odmowy wszczęcia dochodzenia.

    Tego się spodziewam prawdę powiedziawszy. Plus sugestii, że można skarżyć z
    powództwa cywilnego.
    Dzięki!

    Pozdrowienia
    GT

  • 94. Data: 2005-10-06 07:38:10
    Temat: "Psychol" - definicja
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Co znaczy słowo "psychol"? Po wpisaniu do wyszukiwarki otrzymujemy np. :
    http://prace.sciaga.pl/1793.html
    czyli recenzję filmu "Psychol" Gusa Van Santa, remake'u "Psychozy"
    Hitchcocka. Orginalny tytuł angielski - "Psycho".
    Kim jest "psychol"? Hitchcock przedstawia portret
    *****maniakalnego zabójcy******
    Cytat z recenzji:
    Kiedy Alfred Hitchcock nakręcił "Psychozę" w 1960 roku, był to najbardziej
    przepełniony przemocą film jaki kiedykolwiek nakręcono w Hollywood Widzowie
    byli oszołomieni skrajnym przedstawieniem portretu maniakalnego zabójcy, a
    po obejrzeniu filmu, każdy długo zastanawiał się, zanim wszedł pod prysznic.
    Od tego czasu, stosowane przez Hitchcocka techniki, za pomocą których
    widzowie ze strachu tkwili wciśnięci w kinowe krzesła były często
    naśladowane. Żaden jednak film nie by w stanie osiągnąć takiego efektu jakie
    przyniosło oglądanie "Psychozy".

    Wypowiedź pana Wałęsy oznaczała mniej więcej tyle: "maniakalni zabójcy od
    Rydzyka".

    GT

  • 95. Data: 2005-10-06 07:40:19
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał :
    > Nie uda mu się to. To nie jest grupa prawnicza, jak dotąd.
    > Przeczytaj opis.

    Opis:
    Prawo na co dzien - dyskusje, porady, opinie.

    GT

  • 96. Data: 2005-10-06 08:11:12
    Temat: Re: "Psychol" - definicja
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: GT [Thu, 6 Oct 2005 09:38:10 +0200]:

    > Co znaczy słowo "psychol"? Po wpisaniu do wyszukiwarki
    > otrzymujemy np. :

    Od kiedy wyszukiwarki są oficjalnym źródłem definicji? ;)
    Że już o recenzjach nie wspomne? :)

    Kira

  • 97. Data: 2005-10-07 11:19:35
    Temat: Czy pisal Walesa?
    Od: "GT" <g...@o...pl>

    > To po co zes cytowal i skomentowal skoro nie odnosi sie do kwestii
    > prawnych? I skad wiesz ze to wyslal Ci akurat prezydent Walesa [...]

    Nagłówki listów, które dostałem od prezydenta Wałęsy:

    1.

    Jak widać Norwegia.
    Temat wiadomości: Wystąpienie L Wałęsy w Brukseli 3-10 2005 r

    W tekście było to:

    Czy słyszałeś to wystąpienie , czy widziałeś że cała około 1000 ludzi ,
    SALA,BEZ KOŃCA , NA STOJACO , BIŁA BRAWA w tym premierzy ministrowie wice
    kanclerze .Ty tego nie chciałeś widzieć , połknięcie widzisz .Czy widziałeś
    że wszystkie wystąpienia choćby w tym miesiącu , a były na różnych
    kontynentach wyglądały podobnie .Czy jest ktoś kto może w ogóle się porównać
    .Wolne żarty Pozdrawiam LW

    Facet nie ma mocnych na mnie i dlatego tak głupcze się wściekasz
    pozdrowienia z Norwegii

    Nie ma takiej możliwości ,służyłem wiernie Ojczyźnie , niczego ,ale naprawdę
    niczego niegodnego , niewłaściwego ,nieuczciwego ,niesumiennego nieprawnego
    niesprawiedliwego , nigdy nie zrobiłem , możesz być całkowicie pewny i
    spokojny , mogę stanąć przed każdym ziemskim i nie ziemskim trybunałem .Tak
    są na świecie jeszcze tacy ludzie i ja do nich należę Pozdrawiam z Panem
    Bogiem LW

    2.

    GT

  • 98. Data: 2005-10-07 13:06:20
    Od: "GT" <g...@o...pl>

> [...]
    > (czy podobnego) automatycznie oznacza obelgę.
    > Ty podajesz inne przykłady (zresztą dyskusyjne) ale one nie przeczą temu

    Rozumiem. Słowo wariat oczywiście nie zawsze oznacza obelgę. Duże znaczenie ma
    intonacja głosu. Jeśli jest powiedzianie pieszczotliwie - jest miłe.
    Powiedziane w gniewie ma zupełnie inny wydźwięk. Twoje przykłady nie przeczą
    moim i odwrotnie.

    > psychiatry!"
    >
    > Co w tym złego? Psychiatra to lekarz jak inni. Jeśli dzieciak ma problemy
    > psychiczne to ma iść do okulisty? Czy w ogóle nie leczyć?

    Dzisiaj powoli się do tego przyzwyczajamy, że z dzieciakiem chodzi się do
    psychologa. Do psychiatry to na razie jeszcze chyba średnio...
    Ale cofnijmy się wstecz, powiedzmy jakieś 25-30 lat... Jak wtedy było?

    > Może faktycznie ma? Może dzięki życzliwej uwadze koleżanki zwróci uwagę na
    > ten problem i znajdzie rozwiązanie?

    Rzeczywiście bardzo życzliwa uwaga. A kolega rzeczywiście znalazł rozwiązanie i
    sam sobie załawił psychiatryk. Po jakichś 7-miu latach od tej "życzliwej uwagi".
    A słowa te padły też dosyć dawno - ponad 20 lat temu.

    > Wszystko zależy od kontekstu, formy i intencji.

    Tu się zgodzimy obydwaj.

    Pozdrowienia
    GT

  • 99. Data: 2005-10-07 17:29:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Uprzejmie proszę o wskazanie odpowiedniej i już mnie tu nie ma.

    np. pl.pregierz

    > Poszukuję dokładnej definicji słowa "psychol".

    Nie ma. W użyciu jest wiele słów których nie ma w słowniku.
    Niemniej większość nie-psycholi wie o co chodzi.

    > Sprawa "wariatów drogowych" już jest przegrana przez PZU, Wyborcza
    napisała
    > o tym, że "akcja uwłacza chorym psychicznie".

    Zlikwidowano sądy i Wyborcza wydaje wyroki?

    > Właśnie o to mi chodzi - czy Wałęsa użył potocznej, ale jednak diagnozy
    > choroby psychicznej.

    Nie. Wyraził swoją dezaprobatę dla nie mieszczących się w najszerzej
    rozumianej normie zachowań i słów pewnych osób.

    > Właśnie przez wieloznaczność można popełnić błąd i urazić kogoś. Szkoła
    > podstawowa nie uczy takich rzeczy

    Uczy. W każdym razie za moich czasów uczyła.

  • 100. Data: 2005-10-07 17:34:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "GT" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > psychologa. Do psychiatry to na razie jeszcze chyba średnio...
    > Ale cofnijmy się wstecz, powiedzmy jakieś 25-30 lat... Jak wtedy było?

    Odkąd pamiętam w zwykłym ZOZ-ie była Poradnia Zdrowia Psychicznego.
    Pacjenci ze wszystkich grup wiekowych, dzieci też.

    > A kolega rzeczywiście znalazł rozwiązanie i
    > sam sobie załawił psychiatryk.

    Sam widzisz, że coś było na rzeczy.