  • 1. Data: 2005-10-03 09:03:11
    Temat: "Psychole od Rydzyka"
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Lublin dnia 01.10.2005

    Grzegorz T.

    Prokuratura Okręgowa
    ul. Krakowskie Przedmieście 25
    00-950 Warszawa

    Zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa

    Były Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, obywatel Lech Wałęsa używając w
    swej powszechnie znanej wypowiedzi medialnej zwrotu "Psychole od Rydzyka"
    mógł dopuścić się złamania przepisów Ustawy o Ochronie Zdrowia Psychicznego
    z dnia 19 sierpnia 1994 roku, (którą sam podpisał jako Prezydent) a
    mianowicie:
    Art.2 p.1 - wypowiedź taka może być anty promocją zdrowia psychicznego i
    może nie zapobiegać zaburzeniom psychicznym, a wprost przeciwnie - może
    spowodować wzrost częstości ich występowania.
    Art.2 p.3 - nie kształtuje wobec osób z zaburzeniami psychicznymi
    właściwych postaw społecznych, takich jak zrozumienie, tolerancja,
    życzliwość a także nie zapobiega ich dyskryminacji - wprost przeciwnie:
    mogła propagować szkodliwą społecznie postawę utrwalającą stereotyp osoby
    chorej psychicznie w rynsztokowym słowie "psychol"
    Art.4.2. p.7 - nie uwzględnia zagadnienia zdrowia psychicznego w
    działalności publicznych środków masowego przekazu i to szczególnie w
    programach radiowych i telewizyjnych.
    Art.53 - podaje lekarzom oraz innym organom właściwym do wykonywania w/w
    Ustawy informację o występujących u innej osoby objawach zaburzeń
    psychicznych, wiedząc, że informacje te są
    nieprawdziwe.
    oraz Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r., w następujących
    zapisach:
    Art.3 p. 1 - wypowiedź ta mogła być wyrazem braku "dbałości o poprawne
    używanie języka i doskonalenie sprawności językowej jego użytkowników" oraz
    mogła stwarzać "niekorzystne warunki do
    właściwego rozwoju języka jako narzędzia międzyludzkiej komunikacji"
    Art.3 p.2 - mogła być przejawem wulgaryzacji języka skoro użyte słowo:
    "psychol" nie figuruje w Słowniku Poprawnej Polszczyzny (W. Doroszewski, PWN
    1977)
    Dodatkowo wypowiedź obywatela Lecha Wałęsy mogła być pogwałceniem "Zasad
    ochrony osób z chorobą psychiczną oraz rozwoju opieki nad zdrowiem
    psychicznym" przyjętych przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w deklaracji nr 46/119
    z dnia 17 grudnia 1991 r. Zasada nr 4, stanowi, iż:
    p.1. Stwierdzenie czy dana osoba ma chorobę psychiczną powinno zapadać w
    zgodzie z akceptowanymi międzynarodowymi standardami medycznymi.
    p.2. Stwierdzenie choroby psychicznej nigdy nie powinno być podejmowane na
    bazie statusu politycznego, ekonomicznego czy socjalnego lub też
    przynależności do określonej grupy kulturowej,
    rasowej lub religijnej a także z jakiegokolwiek powodu nie mającego
    bezpośredniego związku ze stanem zdrowia psychicznego.
    p.3. Żaden konflikt rodzinny lub zawodowy, a także nie konformistyczny
    stosunek do wartości moralnych, socjalnych, kulturalnych lub politycznych
    oraz wierzeń religijnych uznawanych w
    środowisku danej osoby, nigdy nie może być decydującym czynnikiem służącym
    zdiagnozowaniu choroby psychicznej.
    p.5. Żadna osoba lub autorytet nie może określać ani wskazywać nikogo jako
    osoby chorej psychicznie z wyjątkiem przypadków mających bezpośredni związek
    z chorobą psychiczną lub skutkami choroby psychicznej.

    z poważaniem

  • 2. Data: 2005-10-03 09:40:56
    Temat: Re: "Psychole od Rydzyka"
    Od: scream <n...@p...pl>

    GT napisał(a):
    [...]

    Na cholere to tutaj wysyłasz idioto? To nie prokuratura, to grupa
    dyskusyjna!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-10-03 09:42:52
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Na cholere to tutaj wysyłasz idioto? To nie prokuratura, to grupa
    > dyskusyjna!

    Sluchacz Radio Ma Ryja poczul sie urazony :D

    Jacek

  • 4. Data: 2005-10-03 10:07:44
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał :
    > Sluchacz Radio Ma Ryja poczul sie urazony :D

    Kilka miesięcy temu prokuratura odmówiła ścigania na wniosek K.Świtonia.
    Powoływano się na inne przepisy.
    Słuchacz? Nie. Niepełnosprawny ze szczególną niepełnosprawnością. Polityka
    mnie nie interesuje.
    Nie życzę sobie podpierania się w życiu medialnym inwalidami i to inwalidami
    w dwójnasób.

    GT

  • 5. Data: 2005-10-03 10:28:05
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: GT [Mon, 3 Oct 2005 12:07:44 +0200]:

    > Słuchacz? Nie. Niepełnosprawny ze szczególną niepełnosprawnością.

    Na moje oko, to psychiatra, który wydał opinię że jesteś już
    zdrowy, powinien stracić prawo do wykonywania zawodu...

    Kira

  • 6. Data: 2005-10-03 10:52:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    GT napisał(a):
    > Niepełnosprawny ze szczególną niepełnosprawnością.

    Niepełnosprawny umysłowo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-10-03 11:05:07
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > Na moje oko, to psychiatra, który wydał opinię że jesteś już
    > zdrowy, powinien stracić prawo do wykonywania zawodu...

    Okazuje się po raz kolejny, że dyskusja na niusach nie ma sensu.

    GT

  • 8. Data: 2005-10-03 11:06:01
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał :
    > Niepełnosprawny umysłowo.

    Niepełnosprawny psychicznie.
    Umysłowo to można być co najwyżej opóźnionym w rozwoju.

    GT

  • 9. Data: 2005-10-03 11:42:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > mnie nie interesuje.
    > Nie życzę sobie podpierania się w życiu medialnym inwalidami i to

    a wiesz jak Twoj ulubieniec o. Rydzyk potraktowal swojego niepelnosprawnego
    Brata ?

    P.

  • 10. Data: 2005-10-03 11:55:57
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał :
    > a wiesz jak Twoj ulubieniec o. Rydzyk potraktowal swojego
    niepelnosprawnego
    > Brata ?

    O. Rydzyk nie jest moim ulubieńcem. Nie wiem jak potraktował tego człowieka.

    GT