  • 111. Data: 2007-04-23 20:56:10
    Temat: Re: Psy...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jackare wrote:

    > bronią psa nie są tylko zęby. To także pazury

    Pomyliło ci się z kotami ;->

  • 112. Data: 2007-04-23 21:17:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 23 kwietnia 2007 13:27
    > (autor Jackare
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <f0i4te$42t$1@news.interia.pl>):

    > A czy my mówimy o mniejszym i słabszym czy też o maluchu atakującym tira?

    Wyrok z dnia 19 IV 1982 r., II KR 67/82, Gazeta Prawnicza 1983, z.4, s.8
    ,,Prawo karne dopuszcza obronę konieczną również w sytuacjach, w których
    istnieje możliwość uniknięcia zamachu. Osoba napadnięta nie ma obowiązku
    ani ratowania sie ucieczką, ani też ukrywania sie przed napastnikiem,
    lecz ma prawo odpierać zamach wszelkimi dostępnymi środkami, które są
    konieczne do zmuszenia napastnika do odstąpienia od kontynuowania zamachu."

    Wyrok z dnia 9 III 1976 r., III KR 21/76, OSNKW 1976, nr 7-8, poz. 89
    ,,Nie można nikomu odmówić prawa do tego, by trzymał napastnika na
    odległość za pomocą takiego przedmiotu, jaki sie nadarzy, choćby
    napastnik atakował gołymi rękami. Napadnięty bowiem nie ma obowiązku
    wdawać sie w bijatykę z napastnikiem i narażać sie na ciosy po to, by
    podjętej przez siebie obronie przed bezpośrednim bezprawnym zamachem
    nadać formę wyrównanego pojedynku."

    Wyrok z dnia 18 IV 1930 r., 892/29, Głos Sądownictwa 1930, z. 11, s. 692
    ,,Odrzucenie stanu obrony koniecznej tylko na tej podstawie, że
    napadnięci mieli przewagę nad napastnikiem, jest niesłuszne, albowiem
    prowadzi do wniosku, że osobnikowi silniejszemu fizycznie prawo do
    obrony nigdy nie służyło, jeśli napastnik jest słabszy od niego, co nie
    jest zgodne z ustawą, która w razie bezprawnej napaści daje prawo obrony
    każdemu obywatelowi żądając tylko, by nie przekroczył granic tej obrony
    i nie wyrządził napastnikowi więcej krzywdy, niż to było potrzebne do
    odparcia napadu."

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 113. Data: 2007-04-23 21:19:40
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 23 kwietnia 2007 13:10
    > (autor szerszen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <c44e4$462c9416$5112c983$24328@news.chello.pl>):

    > Mam. Mam nawet ich krawat i dumnie noszę.

    widac

  • 114. Data: 2007-04-23 22:23:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Hmmm... Interesujący pomysł ;->

    Ja powiem więcej - taki zakaz już w stosunku do niektórych
    psów istnieje. Nie wolno się przecież znęcać nad zwierzętami.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 115. Data: 2007-04-23 22:26:49
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 22 Apr 2007 12:47:14 +0200, "szerszen" <s...@t...pl>
    wrote:

    >nie kazdy wlasciciel czworonoga ma teren, pantwo rowniez nie zapewnia miejsc
    >w ktorych psy moglyby sie wylatac, wiec pytam gdzie ma taki pise biegac?

    odpowiedz na szybko, bo juz noc:
    czyli jestes zdania, ze skoro nie stac cie na prywatny teren ktory
    bedziesz mogl wykorzystac m.in. na wybieg dla psow, to rownie dobry
    jest teren publiczny?
    w takim razie sasiad z parteru moze na korytarzu zaczac hodowac krowy
    - w koncu tez moze nie stac go na prywatna obore, krowa jest
    b.lagodnym zwierzeciem a to ze czasem wdepniesz w jej odchody, to
    przeciez nic sie nie stanie...

    a i krowa jest bardziej pozyteczna niz pies - daje mleko ;-)

    tak wiec dlaczego na publicznym terenie nie wolno hodowac krow, ktore
    sa lagodnymi zwierzeciami i raczej nie zdazaja sie pogryzienia, a
    wolno hodowac psy?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 116. Data: 2007-04-23 23:34:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Ja powiem więcej - taki zakaz już w stosunku do niektórych
    > psów istnieje. Nie wolno się przecież znęcać nad zwierzętami.

    Co stoi w lekkiej sprzeczności z rzeczywistością - w postaci owczarków
    podhalańskich i jeszcze większych stworów "zaprojektowanych" do latania
    po rozległych terenach, a hodowanych przez mieszkańców blokowisk.

  • 117. Data: 2007-04-24 04:54:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:a4jvf4-3ml.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Pomyliło ci się z kotami ;->

    widac ze nigdy psa nie miales, a jesli miales to niespecjalnie mu sie
    przygladales
    pewnie ze glowna bronia psa sa zeby, ale w walce czesto uzywaja rowniez lap
    i pazurow, nie tak jak kot, ale tez

  • 118. Data: 2007-04-24 04:54:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:40jvf4-3ml.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jak ktoś ma pecha, to i w drewnianym kościele mu na głowę cegła zleci...

    nie pech tylko metalowy kaganiec

  • 119. Data: 2007-04-24 04:57:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ncsvf4-d3m.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Co stoi w lekkiej sprzeczności z rzeczywistością - w postaci owczarków
    > podhalańskich i jeszcze większych stworów "zaprojektowanych" do latania
    > po rozległych terenach, a hodowanych przez mieszkańców blokowisk.

    bo kazdy kto o psach niwiele wie, mysli ze jak duzy pies to zaraz musi w
    hangarze mieszkac, kazdy pies moze mieszkac w bloku z dbajacym wlascicielem,
    nawet w kawalerce, grunt aby mial zapewniony czas na wylatanie sie na
    spacerze i to cala filozofia niepojeta dla laikow

  • 120. Data: 2007-04-24 04:59:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:becq235dbpaf2r9p37updg1mt2spqmc5n9@4ax.com...

    > tak wiec dlaczego na publicznym terenie nie wolno hodowac krow

    bo jako zwierze hodowlane musi miec spelnione okreslone warunki ;), spytaj
    weterynarza ;)

    place podatki, wiec wolno mi posiaac psa i wyprowadzac go na teren za ktory
    place, proste i nieskomplikowane