  • 1. Data: 2007-04-20 18:45:47
    Temat: umowa przedwstępna
    Od: "JacusB" <j...@w...pl>

    Witam, mam taki problem. Podpisałem w połowie marca umowę przedwstępną na
    zakup działki. Termin umowy końcowej został ustalona na:

    "Umowa przyrzeczona zostanie zawarta po załatwieniu przez Kupującego
    formalności związanych z kredytem bankowym, do dnia 7 maja 2007"

    W rozmowie ustnej, właściciele obiecali, że przygotują wszystkie niezbędne
    dokumenty w ciągu tygodnia, góra dwóch (niestety nie zostało to zapisane w
    umowie). W rzeczywistości trwało to 3 tygodnie. Do niedawna właściciel byli
    mili jednak ostatnio powiedzieli, że jeżeli nie wyrobimy się do 7 maja to
    klapa i sprzedają komuś innemu. Z naszych kontaktów z bankiem wynika, że
    może się to wszytko niestety przeciągnąć kilka (naprawdę tylko kilka) dni po
    7 maja.
    Wiem, że popełniliśmy błąd nie wpisując do umowy terminu, w jakim mają
    nam właściciele dostarczyć dokumenty, jestem też świadom, że dobrowolnie
    podpisaliśmy, że wyrobimy się do 7 maja. Ale czy jest jakiś sposób, cień
    nadzieii, żeby wyjść z tej beznadziejnej dla nas sytuacji (negocjacje
    polubowne nie wchodzą w grę). Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Jacek Bieńko

    Jacek

  • 2. Data: 2007-04-20 22:04:50
    Temat: Re: umowa przedwstępna
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    czy umowa została zawarta w formie cywilnoprawnej czy w formie aktu
    notarialnego?

  • 3. Data: 2007-04-21 07:55:51
    Od: "JacusB" <j...@w...pl>

    W formie umowy cywilnoprawnej. Czy to ma znaczenie w naszej sytuacji?

  • 4. Data: 2007-04-21 10:07:06
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl>

    Użytkownik "zgaga" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy umowa została zawarta w formie cywilnoprawnej czy w formie aktu
    > notarialnego?

    Jak powszechnie wiadomo, w ramach formy czynnosci prawnej wyróżniamy
    "cywilnoprawną" i "akt notarialny":))
    Wprowilaś (eś) mnie w dobry humor :)
    A na marginesie.. jakie to ma zanczenie dla sprawy ?:) mi sie wydaje, że do
    wykładni oświadczeń woli ..forma nie ma w tym przypadku znaczenia..
    Pozdrawiam.
    Romek

  • 5. Data: 2007-04-21 20:40:06
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > "Umowa przyrzeczona zostanie zawarta po załatwieniu przez Kupującego
    > formalności związanych z kredytem bankowym, do dnia 7 maja 2007"

    W sadzie latwo udowodnisz, ze nie wyrobiles sie, bo wlasiciele nie
    dostarczyli/za pozno dostarczyli dokumenty.
    Ale tak naprawde to bedziesz mogl dochodzic tylko zwrotu zadatku w podwojnej
    wysokosci+ jak sie postarasz to moze uda sie cos jeszcze od nich wyszarpac,
    ale jesli umowa byla cywilnoprawna to oni moga to dnia 8 maja sprzedac komus
    innemu i nie bedziesz mogl domagac sie przeniesienia wlasnosci jak juz
    uzyskalbys kredyt.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 6. Data: 2007-04-22 05:45:31
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > klapa i sprzedają komuś innemu. Z naszych kontaktów z bankiem wynika, że
    > może się to wszytko niestety przeciągnąć kilka (naprawdę tylko kilka) dni
    > po 7 maja.

    Zmienić - i to szybko - bank, na taki który sprawnie udziela kredytów.

    Darek