  • 11. Data: 2015-01-20 22:14:44
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-20 19:48, Gotfryd Smolik news wrote:

    > E, nie bardzo.
    > To dotyczy składki CHOROBOWEJ.
    > Ale zdrowotnej nie.

    Ogólnie z konstytucji wynika, że każdy kto ma obywatelstwo ma równe
    prawo do opieki zdrowotnej. A tak nie jest.

    Shrek.

  • 12. Data: 2015-01-21 01:51:28
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2015-01-20 o 20:46, the_foe pisze:

    > Wszyscy powinni miec dostep do
    > nieodpłatnej służby zdrowia z samego faktu bycia obywatelem.

    A ty, konstytucjonalisto, nie rozumiesz, że pieniądze w Państwie nie
    biorą się znikąd?

    Można zlikwidować 9% kryptopodatek na NFZ, tylko wtedy PIT trzeba będzie
    podnieść z 18 na 27%. Obywatel nic na tym nie zyska, a Państwo zyska
    możliwość jeszcze większego chachmęcenia pieniędzmi z podatków i służbę
    zdrowia popłynie jeszcze mniej niż płynie teraz. Czyli obywatel straci.

  • 13. Data: 2015-01-21 06:16:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-21 01:51, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > A ty, konstytucjonalisto, nie rozumiesz, że pieniądze w Państwie nie
    > biorą się znikąd?

    Zapewne rozumie. Co nie zmienia faktu, że w konstytucji stoi napisane co
    innego.

> [...]
    > możliwość jeszcze większego chachmęcenia pieniędzmi z podatków i służbę
    > zdrowia popłynie jeszcze mniej niż płynie teraz. Czyli obywatel straci.

    Generalnie jak sam zauważyłeś pieniądze nie biorą się znikąd. Więc jak
    nazwiesz ten podatek większego znaczenia nie ma.

    Shrek.

  • 14. Data: 2015-01-21 08:43:34
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > On Tue, 20 Jan 2015, Jacek wrote:
    >
    > Jakoś tak.
    > Po prostu nigdzie nie zapisano, że emerytury powinny być "z dokładnością
    > do sprawiedliwości społecznej" proporcjonalne do WPŁACONYCH
    > kwot, z matematycznym uwzględnieniem rzeczywistej łącznej
    > wartości wszelkich przywilejów.

    A powinny być???
    Czy mój kolega który przez 10 lat pracował na dwóch etatach i z obu płacił składki
    (ma na koncie emerytalnym w ZUS zapisane sumaryczne duże składki), w ramach
    "sprawiedliwości społecznej" dostawać taką samą emeryturę jak byle jaki obibok?
    Są tacy którzy twierdzą że wszyscy mamy takie same żełądki i wszystkim należy sie po
    równo, a zwłaszcza nie powinno być takich którzy mają większe emerytury od nich.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2015-01-21 10:54:31
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 17:41:41 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Gdy zaczynałem pracę wiedziałem, że po 25 latach będę miał emeryturę.
    > Niestety to zmieniono i z dnia na dzień wyszło, że muszę pracować do 65
    > lat. Rzuciłem więc górnictwo w diabły i poszedłem na prywatne.
    > Wiem, że tego typu przywileje to garb PRL. Nauczyciele, mundurowi,
    > górnicy. Wtedy każdy miał zarabiać mniej więcej jednakowo, ale państwo
    > niektóre grupy dopieszczało dodatkowymi przywilejami, jak np. szybsza
    > emerytura.

    Wówczas takie przywileje były uzasadnione.
    Ówczesna technologia wydobywcza powodowała powszechną
    pylicę płuc. Za Gierka zaczęto wprowadzać kombajny itp. rzeczy
    co zaczęło zmieniać sytuację zdrowotną górników.
    Błędem było tylko to, że niektóre przepisy obejmowały również
    administrację, która na płuca nie chorowała.

    Również byłbym za wcześniejszymi emeryturami dla
    policjantów, którzy są bezpośrednio narażeni na utratę
    zdrowia lub życia. Ale i tu przy odpowiednim wyposażeniu
    a przede wszystkim organizacji tych grup można to znacząco
    poprawić. Co innego drogówka a co innego służby szybkiego
    (agresywnego) reagowania, których u nas nie ma. Policjant
    z ulicy naprawdę powinien być uśmiechniętym facetem, który
    służy pomocą a często jest lub kreuje się na typa spod ciemnej
    gwiazdy.

    Nauczyciele. Tu jednak byłbym za systemem rynkowym.
    Zyskałbym ścisłą współpracę nauczyciela z rodzicem
    co powodowałoby koncentrację obu stron na edukacji.
    Oczywiście główne cele i tak wyznaczałoby państwo.

    Już żeby nie mnożyć wątków od razu powiem, że największym
    gównem jakie stworzono w ZUS to totalna centralizacja systemu,
    w którym głównym celem było i jest zbieranie a potem dzielenie
    kasy. Czyli "Będziesz służył Panu naszemu".
    W końcówce lat '80 i przed przedstawieniem reformy trójfilarowej
    w TV cały czas mówiono o lokalnych kasach chorych i to było
    rozwiązanie oparte o powojenne kasy, które chyba za Gomółki,
    zlikwidowano. Na przykład w takiej łódzkiej elektrowni, która
    miała własną przychodnię państwo ukradło kupę kasy przy ich
    likwidacji. Czyli, że system kas lokalnych był bardzo dobry,
    bo były nawet wolne środki na nie przewidziane sytuacje.
    Ale tu niech się wypowiedzą ci co jeszcze te kasy pamiętają.

    Obecny system jest chory bo nie płaci się za leczenie ale za
    punkty. Czyli jeśli leczenie schorowanej nogi jest nieprzewidywalne,
    długotrwałe i mało z tego kasy, to lepiej jest ją obciąć bo
    to jest szybkie i ma duże przebicie w punktach.
    Jest więcej tego typu kwiatków chociażby L4,
    ale nie będę się rozpisywał.

    Andrzej.

  • 16. Data: 2015-01-21 11:09:47
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >...konstytucja, ...
    >Art. 32. Zasada równości obywatela wobec prawa...

    >Jak się ma to do odpraw sięgających kilkudziesięciu miesięcy. Albo płatnych
    >urlopów wieloletnich.
    >Czy w związku z tym te przywileje, które wynikają z porozumień (nie tylko
    >ostatnich) rządu z górnikami >nie dyskryminują pozostałych obywateli?
    >Czy ustawa emerytalna nie powinna traktować wszystkich równo?

    NIE. Po pierwsze NIE MA ustawy emerytalnej. Są jakieś teksty, coś
    ustalające, nie mające wiele związku z praktyką. Jest całe multum wyrokuw
    SA, są obowiązujące pszed i po ustawą nową emerytalną, i nie są one w
    tekście ustawy, a powinny być.
    Nikt nie wie co się komu należy CELOWO, by ludzie nie upominali się o to co
    się komu należy.
    To pożywka dla skorumpowanego światka prawniczego, mają zlecenie by dać
    emeryturę - to i cieciowi dadzą tuż po 50, a jak mają zlecenie by odebrać,
    to odbiorą gurnikowi z 30 letnim stażem po 70.
    Korupcja sądownictwa sięgnęła jak gadają belfszy apogeum.

    Do mnie stszelali (policja) na terenie sądu, bo w sądzie pracy upomniałam
    się o swoje: o ostatnią pensję i wpis o szkodliwyh warunkah (praca w
    szkole).
    Nie byłam świadoma, że niewinne żądanie korekty świadectwa pracyza rok
    pracy), dołożone do żądania ostatniej pensji, spowoduje ciągnięcie się
    sprawy w nieskończoność, z powodu nadepnięcie na odcisk aparatowi ucisku
    stosowanego pszez władzę.

    Twoje wątpliwości są nieuzasadnione.
    Możesz pszecież zostać gurnikiem, wolno ci.
    Twoje zastszeżenia niczym nie rużnią się od żądania:
    "hcę kroić człowika, bo ludzie są ruwni".
    Ale ja, jako pacjent nie życzę sobie by kroił mnie 80 pracownik z 2 klasami
    szkoły podstawowej, ani, żeby drogą publiczną jeździli ludzie bez prawa
    jazdy, bo żądają runości.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
    syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

  • 17. Data: 2015-01-21 11:18:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 10:54, n...@t...net.pl pisze:
    > Również byłbym za wcześniejszymi emeryturami dla
    > policjantów, którzy są bezpośrednio narażeni na utratę
    > zdrowia lub życia.

    tak jak kanalarze, elektrycy, pracownicy na wysokosciach, rybacy...

    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2015-01-21 11:22:35
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 08:43, Danusia pisze:
> [...]
    "sprawiedliwości społecznej" dostawać taką samą emeryturę jak byle jaki obibok?
    Np. w PRLu od poczatku lat 70, w sektorze panstwowym, płace ubruttowiono
    i nikt nie placił składek. A niektórzy pracodawcy to zdołali nic nie
    płacić do ZUSu nawet do 1999 roku (umorzano im zobowiazania). Wiec w
    praktyce ktos moze miec pokazna emeryturę bez zaplacenia zadnej składki.
    Wiec, gdzie tu sprawiedliwosc?

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2015-01-21 11:32:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 01:51, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > możliwość jeszcze większego chachmęcenia pieniędzmi z podatków i służbę
    > zdrowia popłynie jeszcze mniej niż płynie teraz. Czyli obywatel straci.

    To, ze kazdy miałby dostęp, na dowód, do publicznej służby zdrowia, nie
    oznaczałoby, ze nie byłoby obowiazku płacenia składki. Ten sam wyrok TK
    potwierdził , ze składka na UZ jest daniną publiczną (czyli podatkiem) i
    panstwu przysługuje taki sam arsenał srodków i sankcji w celu jej
    egzekwowania jak kazdego innego podatku. Niedopuszczalnie jest tylko
    wiązanie dostępu do publicznej służby zdrowia z opłaceniem tej składki i
    automatyczne stosowanie komerycyjnych warunków dla tych co nie są
    ubezpieczeni. Idac tą analogią, kto zalega z podatkiem od nieruchomosci
    powinien dostawać rachunek od PSP za ugaszenie pozaru.

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2015-01-21 12:07:42
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:18:17 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

    > tak jak kanalarze, elektrycy, pracownicy na wysokosciach, rybacy...

    Tu niebezpieczeństwa są bardziej przewidywalne i nazwałbym
    je wypadkami przy pracy.

    Andrzej.