  • 11. Data: 2011-01-03 07:06:43
    Temat: Re: Przypadkowy przelew wyplaty dla bylego pracownika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 00:54, boukun pisze:

    > Zablokowane środki bank musi właścicielowi, który je omyłkowo przelał
    > zwrócić.

    Brednie.

  • 12. Data: 2011-01-03 09:05:22
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-03 02:20, witek pisze:
    > TE pieniadze są już akurat właściciela konta.
    > Pracodawcy co najwyzej nalezy sie roszczenie o zwrot TAKIEJ SAMEJ KWOTY,
    > ale nie TYCH pieniedzy.

    pieniądze, to akurat są banku
    właściciel co najwyżej ma roszczenie o wypłatę takiej kwoty

    KG

  • 13. Data: 2011-01-03 09:19:30
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    kam <...@...pl> napisał(a):

    > pieniądze, to akurat są banku
    > właściciel co najwyżej ma roszczenie o wypłatę takiej kwoty

    Pieniądze są właściciela.
    Tu chodzi o sytuację, w której bank samowolnie każdą
    kwotę kwalifikuje na spłatę długu pracownika.
    Jeśli pracownik potwierdza i są na to dokumenty,
    że wypłata jest pomyłką to zwrot się należy.

    Ale ja nie jestem prawnikiem tylko logikiem.

    Andrzej.

  • 14. Data: 2011-01-03 09:24:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jan 2011, witek wrote:

    > przysługuje wam roszczenie o zwrot nienależnego świadczenia.
    > W praktyce skoro pan X nie chce lub nie ma z czego oddac, udajecie sie do
    > sądu, dostajcie wyrok

    Hm... a czy w takim akurat przypadku nie będzie "zużył w taki sposób,
    że już nie jest wzbogacony"?
    Aczkolwiek zgadzam się, że nie powinno tak być (ze względu na formę
    "przejęcia długu"), to przepis uchylający bezpodstawne wzbogacenie jest
    jak dla mnie zawikłany (a raczej jego logika).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-01-03 09:45:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 10:19, NKAB - pisze:

    > Jeśli pracownik potwierdza i są na to dokumenty,
    > że wypłata jest pomyłką to zwrot się należy.

    Ale od pracownika.

    > Ale ja nie jestem prawnikiem tylko logikiem.

    To co się odzywasz?

    Zresztą logika też ci kuleje...

  • 16. Data: 2011-01-03 18:06:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 3:24 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... a czy w takim akurat przypadku nie będzie "zużył w taki sposób,
    > że już nie jest wzbogacony"?

    dlatego napisalem zeby wzieli papier, ze jeszcze nie zuzyl i ze ma
    swiadomosc nienaleznej kasy.

  • 17. Data: 2011-01-03 18:09:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 3:19 AM, NKAB - wrote:

    > Pieniądze są właściciela.

    a wlascicielem tych pieniedzy po przelaniu ich na konto pracownika jest
    pracownik.

    > Tu chodzi o sytuację, w której bank samowolnie każdą
    > kwotę kwalifikuje na spłatę długu pracownika.

    albo tak jest zapisane w regulaminie konta, albo w pisemku od komornika.
    samowolnie to bank nic nie robi.

    > Jeśli pracownik potwierdza i są na to dokumenty,
    > że wypłata jest pomyłką to zwrot się należy.

    no, od pracownika sie nalezy. skąd pracownik wezmie to jego problem.

    moze chinski wazon po babci sprzedac.

    > Ale ja nie jestem prawnikiem tylko logikiem.

    a jaki to rodzaj logiki?

  • 18. Data: 2011-01-03 22:32:26
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Eee tam. wydaje ci sie.
    >
    > Te pieniądze de facto nie są właściciela konta, tylko
    >
    > TE pieniadze są już akurat właściciela konta.
    > Pracodawcy co najwyzej nalezy sie roszczenie o zwrot TAKIEJ SAMEJ KWOTY,
    > ale nie TYCH pieniedzy.
    >
    > I tu nie ma żadnego problemu, pójść do banku i żądać zwrotu,
    >>

    > a do kogo po ten zwrot? do pani w okienku czy do prezesa banku, czy moze
    > do własnej ksiegowej, albo do samego siebie?

    Do szefa banku najlepiej od razu. Te pieniądze nie są banku, bank sobie nie
    może ot tak zająć pieniądze, które wpływają na konto ich klienta. W
    Niemczech jest np. taki przepis, że rodzinnego i wychowawczego nie wolno
    komornikowi ruszać, tak samo pieniędzy, których nie jest wyjaśniony cel
    finansowy.

    boukun

  • 19. Data: 2011-01-03 22:34:53
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > pieniądze, to akurat są banku
    > właściciel co najwyżej ma roszczenie o wypłatę takiej kwoty
    >
    > KG

    Bank tylko umownie zarządza pieniędzmi klienta, przynajmniej na kontach
    indywidualnych. Jak sobie bank zarobi, to sobie będzie miał...

    boukun

  • 20. Data: 2011-01-03 22:37:45
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    wiadomości news:4d219b06$1@news.home.net.pl...

    > Ale od pracownika.

    Boszsz, ile razy się tak dzieje, że ktoś omyłkowo przelał gdzieś pieniądze,
    reklamuje w ciągu dwóch dni i bank jest zobowiązany zrobić przelew zwrotny.

    boukun