  • 11. Data: 2009-09-10 21:46:41
    Temat: Re: Przyjęcie spadku, komornik.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > i bujasz sie ze wszstkim przez sad.

    Ze wszystkim czym? Jak ponoć nie ma nic...

    > nie wiem chyba nie ma róznicy.

    No i właśnie o to chodzi - bo jakby w przypadku nieletnich bulił "skarb
    państwa", to czemu nie?

  • 12. Data: 2009-09-10 22:12:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Dzień Dobry

    >Gdy znajdę nieco czasu sam zajmę się kiedyś ustaleniem ewentualnego
    majątku ojca.

    A jesli wyjdzie, ze on jest ujemny i to sporo?
    Chyba lepiej teraz wybulic 500 niz potem placic tyle dziennie odsetek od
    dlugow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-09-11 08:58:12
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Dnia 11-09-2009 o 00:12:30 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A jesli wyjdzie, ze on jest ujemny i to sporo?
    > Chyba lepiej teraz wybulic 500 niz potem placic tyle dziennie odsetek od

    Czyli muszę uiścić opłatę kancelarii komorniczej za czynności spisu
    inwentarza.
    Gdyby spis okazał się ujemny to nie ponoszę już dalszych kosztów ?
    Gdybym nie uiścił opłat, a okazało się, że ojciec pozostawił długi to co
    wówczas, nie rozumiem ? Przecież przyjąłem spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza przed notariuszem. Stąd moje pytanie padło, co będzie się
    działo jeśli nie opłacę kancelarii komorniczej ? Czy mogę złozyć jakieś
    oświadczenie przed komornikiem, że nie jestem zainteresowany sporządzaniem
    inwentaryzacji dóbr/długow ojca ?

    --
    Piotr

  • 14. Data: 2009-09-11 18:30:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Komornik ustala mase spadkową i jeżeli przyjmujesz spadek z
    > dobrodziejstwem inwentarza musi to zrobić.

    Od kiedy tak jest? Bo ja przyjąłem w 1996 roku oparz w 2003 roku w ten
    sposób spadki (dwa), i jak dotąd żaden komornik się mną bliżej nie
    interesował.

  • 15. Data: 2009-09-11 20:17:52
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    1. Musisz uiścić opłatę za sporządzenie spisu.
    2. Być może dojdą kolejne, raczej niewielkie opłaty za czynności, które
    okażą się konieczne w czasie i po sporządzeniu spisu.
    3. Gdy złożysz oświadczenie komornikowi, że nie jesteś zainteresowany
    sporządzeniem spisu, to istnieją dwie możliwości:
    a) komornik nie przejmie się tym i po prostu ściągnie z Ciebie te koszty +
    koszty czynności, o których mowa w pkt. 2, jeśli czynna masa spadkowa nie
    pozwoli na ich zaspokojenie. Ściągnie standardowo, czyli z tego, co masz:
    ruchomości, wynagrodzenia, z rachunku bankowego, a jak będziesz niegrzeczny
    to i nieruchomościami się zajmie. :)
    b) w określonym przypadkach można chyba wznowić postępowanie spadkowe, ale
    to dla Ciebie jeszcze mniej korzystne - może skończyć się odpowiedzialnością
    całym majątkiem za zobowiązania ojca.

    GK

  • 16. Data: 2009-09-11 22:15:47
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    >
    > Od kiedy tak jest? Bo ja przyjąłem w 1996 roku oparz w 2003 roku w ten
    > sposób spadki (dwa), i jak dotąd żaden komornik się mną bliżej nie

    jeżeli inwentarz był sporzadzony wczesniej to nie trzeba. Art 644 KPC

  • 17. Data: 2009-09-12 18:40:53
    Od: kam <...@...pl>

    GK pisze:
> [...]
    > to dla Ciebie jeszcze mniej korzystne - może skończyć się odpowiedzialnością

    ciekawe to co piszesz...

    KG

  • 18. Data: 2009-09-24 09:36:14
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    a też rok temu przyjąłem spadek z dobrodziejstwem inwentarza i wyglądało to
    trochę inaczej. Dostałem zawiadomienie od komornika sądowego, ze w mieszkaniu
    (jedyna żecz pozostawiona w spadku) spadkodawcy odbedzie sie spis inwentarza.
    Przyszedł komornik z jakimiś świadkami, których sam sobie dobrał. Popatrzył
    stwierdził, że w mieszkaniu nie ma rzeczy wartościowych, które stanowiły by
    watrtosc rynkowa.Następnie naniósł wartość mieszkania z wyceny US.
    Powiedzial, ze bierze 260 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Zapłaciłem za jedna
    godzine i to wszystko. Z góry żadnej kasy nie brał.