  • 1. Data: 2009-09-10 15:12:29
    Temat: Hałas na wsi - proszę o poradę.
    Od: Nasir <arkadiusz.witek@kia./skasuj/com.pl>

    Witam.

    We wsi znajduje się tartak, ale jest od dość daleko od mojego
    domku/siedliska i nie ma z tym kłopotów.

    Ale zaraz pojawiają się schody:

    1. Niedawno jeden z pracowników tego tartaku postanowił sam zarabiać i
    zgromadził na swojej działce drzewo w ilościach hurtowych i tnie je
    piłą motorową aby sprzedać je dalej.

    2. Z tego co widzę to ogrodził już działkę solidnym płotem i postawił
    dwie bramy na jej krańcach.

    2. W planie zagospodarowania przestrzennego jego działka przeznaczona
    pod zalesienie - Obszar wsi i okolice to obszar Natura 2000

    3. Odległość od mojego domu do początku jego działki to tylko 20-25
    metrów. Co prawda piłuje drewno trochę dalej około 50 metrów ale i tak
    hałas jest duży a nocą się potęguje.

    4. Piłowanie drewna także odbywa się późnym wieczorem, czasem nawet w
    nocy. Dodatkowo czasami rano około godz 6 rano ruszają ciężkie ciągniki
    i wózki widłowe jeżdżące po tej działce i też generujące spory hałas.

    Hałas jest nie do zaakceptowania dla mnie.
    Mam wobec tego kilka pytań.

    1. Czy moje racje (potrzeba spokoju ) są słuszne ?
    Czy ma on prawo robić to w nocy, późnym wieczorem, a może w ogóle nie ma
    prawa tego robić przez większość dnia ?

    2. co można zrobić w tej sytuacji.

    3.Jakie szanse ma ten człowiek na postawienie zakładu obróbki drewna w
    przyszłości, który na pewno będzie generował więcej hałasu.

    4. Jeśli szanse na powstanie tegoż są duże to jak można przeszkodzić
    temu ?

    Bardzo proszę o pomoc grupowiczów którzy dysponują wiedzą na ten temat.
    Mam małe dziecko i co prawda przyjeżdżam tam na wakacje , ale właśnie po
    to by wypocząć a niestety obawiam się że chwilami jest głośniej niż w
    mieście :(

    Pozdrawiam serdecznie
    Arek

  • 2. Data: 2009-09-10 17:42:08
    Temat: Re: Hałas na wsi - proszę o poradę.
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > 2. co można zrobić w tej sytuacji.

    Dla terenów wiejskich minister ochrony środowiska ustalił dopuszczalne normy
    hałasu w porach dziennych i nocnych. Nocą hałas dopuszczalny to 45dB.
    Zacznij od pomiaru hałasu.

    Bogdan

  • 3. Data: 2009-09-11 06:24:54
    Od: Nasir <arkadiusz.witek@kia./skasuj/com.pl>

    > Dla terenów wiejskich minister ochrony środowiska ustalił dopuszczalne
    > normy hałasu w porach dziennych i nocnych. Nocą hałas dopuszczalny to
    > 45dB. Zacznij od pomiaru hałasu.
    >
    > Bogdan

    Dziękuję za informację. Sprawdzę to.

    Czy w sytuacji gdy takie zakłócanie ciszy trwa w nocy i negocjacje z
    sąsiadem nie przyniosą skutku czy zasadne jest wezwanie lokalnej policji ?

  • 4. Data: 2009-09-11 07:03:34
    Od: "greqq" <w...@o...pl>

    Donos do UG lub Starostwa, facet musi miec firme a taka dz. na terenie
    natura 2000 raczej jest niedopuszczalna.

  • 5. Data: 2009-09-11 16:09:07
    Od: "NEWS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "greqq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Donos do UG lub Starostwa, facet musi miec firme a taka dz. na terenie
    > natura 2000 raczej jest niedopuszczalna.

> [...]

    Posłuchaj Bogdana bardzo dobrze Ci radzi najpierw pomiary oczywiście
    udokumentowane przez wyspecjalizowaną firmę a później rozmowa z sąsiadem, a
    gdy nie pomoże sprawa do sądu grodzkiego.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-09-14 14:36:30
    Od: Nasir <arkadiusz.witek@kia./skasuj/com.pl>

> [...]
    > udokumentowane przez wyspecjalizowaną firmę a później rozmowa z sąsiadem, a
    > gdy nie pomoże sprawa do sądu grodzkiego.

    Dziękuję za odpowiedź. bardzo mi pomogliście.

    Pozdrawiam serdecznie