  • 1. Data: 2009-09-10 15:45:29
    Temat: Niezgodność ceny z kodem EAN towaru
    Od: "MiK" <N...@i...pl>

    Za studenta miałem na uczelni przedmiot "Prawo Konsumenckie". Pamiętam, że
    było tam coś n.t. "jesli klient zauważy towar w określonej cenie, zaś jego
    kasowa wartość jest z tą ceną niezgodna, to klient ma prawo domagać się
    sprzedaży towaru po cenie w jakiej towar jest wystawiony na pólce". Czy ktoś
    mógłby mi podać podstawę prawną?

    Pozdrawiam, M.

    Miłosz Klemens
    http://www.komedie.mocny.com
    e-mail: a...@k...pl

  • 2. Data: 2009-09-10 15:50:34
    Temat: Re: Niezgodność ceny z kodem EAN towaru
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "MiK" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasowa wartość jest z tą ceną niezgodna, to klient ma prawo domagać się
    > sprzedaży towaru po cenie w jakiej towar jest wystawiony na pólce". Czy

    Teoretycznie Kodeks Cywilny. W praktyce nie wyegzekwujesz tego prawa.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 3. Data: 2009-09-10 16:15:00
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *SQLwysyn* napisał(-a):

    > Teoretycznie Kodeks Cywilny. W praktyce nie wyegzekwujesz tego prawa.

    Jak to nie? Osobiście to zrobiłem dwa razy kiedy towar na półce miał
    cenę niższą niż ta odczytana przez skaner. Na moją uwagę, że cena na
    półce jest niższa, kasjerka powiedziała że jej to nie obchodzi. I jej
    szczęscie, że się biegiem z tego stwierdzenia wycofała, bo już miałem na
    nią rozedrzeć mordę. Zapłaciłem tyle ile było na półce, a nie tyle ile
    wskazywała kasa. I ten sam motyw z premedytacją powtórzyłem następnego
    dnia. Jak oni szukali naiwnych, to ja wykorzystałem ich naiwność. Zaraz
    po tym stojąc jeszcze przy kasie widziałem jak zmieniali cenę na półce.
    W pobliskim markecie zauważyłem inne zjawisko. Waga towarów podawana na
    metkach na półkach jest zawyżona w stosunku do faktycznej podawanej na
    opakowaniach. Co z tym można zrobić?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2009-09-10 17:05:41
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    t.pl

    > Jak to nie? Osobiście to zrobiłem dwa razy kiedy towar na półce miał cenę
    > niższą niż ta odczytana przez skaner.

    To miałeś szczęście.
    A potem kasjerka z własnej kieszeni dopłaciła niedobór w kasie - bo przecież
    u siebie w kasie fiskalnej miała wyższą cenę. To nie sklep dostał w tyłek,
    tylko niczemu nie winna kobieta w kasie. Ten, kto źle ometkował towar na
    pewno za to nie zapłacił.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 5. Data: 2009-09-10 18:18:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SQLwysyn" <s...@s...pl> writes:

> [...]
    > dostał w tyłek, tylko niczemu nie winna kobieta w kasie. Ten, kto źle
    > ometkował towar na pewno za to nie zapłacił.

    Nie opowiadaj bzdur.

    MJ

  • 6. Data: 2009-09-10 19:53:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:

    > A potem kasjerka z własnej kieszeni dopłaciła niedobór w kasie - bo
    > przecież u siebie w kasie fiskalnej miała wyższą cenę. To nie sklep
    > dostał w tyłek, tylko niczemu nie winna kobieta w kasie.

    Co za brednie...

  • 7. Data: 2009-09-10 19:55:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack pisze:

    > wskazywała kasa. I ten sam motyw z premedytacją powtórzyłem następnego
    > dnia. Jak oni szukali naiwnych, to ja wykorzystałem ich naiwność. Zaraz
    > po tym stojąc jeszcze przy kasie widziałem jak zmieniali cenę na półce.

    Bredzisz (z tym szukaniem naiwnych). Zwyczajnie cena się zmieniła, a
    ktoś zaniedbał (zapomniał lub nie zdążył) zmienić ceny lub nakazać jej
    zmianę.

    Jest to norma przy licznych zmianach i nielicznym personelu.

  • 8. Data: 2009-09-10 20:09:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwysyn wrote:
> [...]
    > dostał w tyłek, tylko niczemu nie winna kobieta w kasie. Ten, kto źle
    > ometkował towar na pewno za to nie zapłacił.

    Czyli twierdzisz, że dał jej mniej pieniędzy niż to było wydrukowane na
    paragonie i kasjerka się na to zgodziła?

  • 9. Data: 2009-09-10 20:40:23
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Bredzisz (z tym szukaniem naiwnych). Zwyczajnie cena się zmieniła, a
    > ktoś zaniedbał (zapomniał lub nie zdążył) zmienić ceny lub nakazać jej
    > zmianę.

    No dobrze, całkiem możliwe, że ktoś zapomniał, ale Big Jack
    pierwszego dnia im przypomniał, a drugiego dnia (jak zrozumiałem)
    nadal na półce była błędna cena.

    Ja w pewnym sklepie regularnie odwiedzam POK, gdzie zwracają różnicę
    między ceną kasową a półkową, a wszystkie zwroty wrzucam do specjalnej
    puszki. Ciekawe, ile mi się po roku uzbiera (zbieram od stycznia).
    :-)

    Piotr

  • 10. Data: 2009-09-10 20:47:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PiotRek pisze:

    > No dobrze, całkiem możliwe, że ktoś zapomniał, ale Big Jack
    > pierwszego dnia im przypomniał, a drugiego dnia (jak zrozumiałem)
    > nadal na półce była błędna cena.

    Ciesz się, że był towar na półce ;)

> [...]
    > między ceną kasową a półkową, a wszystkie zwroty wrzucam do specjalnej
    > puszki. Ciekawe, ile mi się po roku uzbiera (zbieram od stycznia).

    Majątku z tego nie uzbierasz :-P