  • 1. Data: 2009-09-10 18:14:57
    Temat: Przyjęcie spadku, komornik.
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Dzień Dobry

    Przyjąłem spadek po ojcu z dobrodziejstem inwentarza.
    Całe życie nie miałem praktycznie z nim kontaktu stąd taka , a nie inna
    decyzja.
    W ślad za aktem notarialnym, od komornika przyszło do mnie pismo wzywające
    do stawienia się w kancelarii oraz do wpłaty ponad 500 zł. opłat
    przewidywanych przez ustawę.
    Tak naprawdę nie spodziewam się, że ojciec po sobie pozostawił jakiś
    majątek, prędzej długi.
    Innymi słowy nie zależy mi na ustalaniu przez komornika masy spadkowej, a
    jedynie na tym aby nie odpowiadać za ewentualne długi ojca.
    Gdy znajdę nieco czasu sam zajmę się kiedyś ustaleniem ewentualnego
    majątku ojca.
    Pytanie.
    Czy nieopłacenie komornika równoznaczne jest z unieważnieniem aktu
    notarialnego przyjęcia spadku ?
    Jakie mogą być inne konsekwencje nie opłacenia kancelarii komorniczej ?

    Z góry serdecznie dziękuję
    Piotr

  • 2. Data: 2009-09-10 19:15:02
    Temat: Re: Przyjęcie spadku, komornik.
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Czy mógłbyś jasniej? Co ma komornik do aktu notarialnego?

    Bogdan

  • 3. Data: 2009-09-10 20:13:06
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy mógłbyś jasniej? Co ma komornik do aktu notarialnego?
    >
    > Bogdan

    Komornik ustala mase spadkową i jeżeli przyjmujesz spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza musi to zrobić.

  • 4. Data: 2009-09-10 20:18:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr pisze:

    > Tak naprawdę nie spodziewam się, że ojciec po sobie pozostawił jakiś
    > majątek, prędzej długi.

    To dlaczego zwyczajnie nie odrzuciłeś spadku?

  • 5. Data: 2009-09-10 20:34:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To dlaczego zwyczajnie nie odrzuciłeś spadku?

    bo pewnie ma dzieci

  • 6. Data: 2009-09-10 20:48:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > bo pewnie ma dzieci

    No i? Jakby przeszło na nieletnie dzieci, to wtedy te dzieci dziedziczą
    automatycznie z dobrodziejstwem inwentarza.

    Swoją szosą - kto wtedy buli za "inwentaryzację"?

  • 7. Data: 2009-09-10 20:53:21
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Dnia 10-09-2009 o 22:34:03 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > bo pewnie ma dzieci

    Znaczy ja mam dzieci. Ojciec nie miał innych dzieci, ale też to nie do
    końca pewne.
    Nie odrzuciłem, bo gdyby się okazało, że jednak istnieje jakaś masa
    spadkowa, o której na dziś nic nie wiem, to niestety starciłbym do niej
    prawo.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2009-09-10 21:21:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > No i? Jakby przeszło na nieletnie dzieci, to wtedy te dzieci dziedziczą
    > automatycznie z dobrodziejstwem inwentarza.

    No i w czym to jest lepsze od przyjecia z dobrodziejstwem
    bezposrednio przez niego?

    MJ
    PS. A wady ma, chociazby takie, ze za siebie to moze wszystko
    podpisywac i decyzje podejmowac, a w imieniu dzieci to juz nie tak
    prosto.

  • 9. Data: 2009-09-10 21:29:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No i? Jakby przeszło na nieletnie dzieci, to wtedy te dzieci dziedziczą
    > automatycznie z dobrodziejstwem inwentarza.

    i bujasz sie ze wszstkim przez sad.

    > Swoją szosą - kto wtedy buli za "inwentaryzację"?

    nie wiem chyba nie ma róznicy.

  • 10. Data: 2009-09-10 21:39:34
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wybrałeś ten sposób nabycia spadku - nie ma siły, płacisz za dokonanie spisu.
    Jeśli okaże się, że istnieją jeszcze inni spadkobiercy to podzielisz się masą
    spadkową pomniejszoną już o koszty spisu (nie będzie obciążał wyłącznie
    Ciebie).

    GK