  • 1. Data: 2004-06-29 12:13:44
    Temat: Przyjecie mandatu
    Od: DRAY<d...@g...com.pl>

    Chaiłbym prosić o analizę opisanej sytuacji i podanie ewentualnych
    momentów w którcy policjant przekroczył swoje kompetencje i
    wprowadził mnie wbłąd.

    1.Zostałem zatrzymany za jazde z włączonymi światłami
    przeciwmgielnymi. Od Policjanta usłyszałem mniej więcej coś takiego:
    "Otrzymujemy na pana wiele skarg że jeżdzi Pan z "piskiem opon"ale
    poniewaz nie ma na to paragrafu to ukażemy Pana za światła".
    Chcialem tu zaznaczyc ze jestem pewien ze nie jezdzilem w ten
    sposob. Wiem natomiast ze w taki sposob jezdzi praktycznie
    identycznym samochod. Troche zddnerwowała mnie ta uwaga, czy
    moge zażądać przedstawienia dowodów takiego pomówienia?

    2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła a ponadto
    zasugerowałemże policjant może udzielić mi takze upomnienia. W tym
    momencie policjant wsiadl z moimi dokumentami do radiowozu i
    powiedział że jedzie na komende i powinieniem tam sie pojawic i
    złożyć zeznania. Czy policjant ma prawo wymusic na mnie taką
    sytuacje poprzez zabranie prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego?

    3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.
    Otrzymałem odpowiedz że oczywiście TAK. Po czym podpisałem
    mandat karny. Z tego co wiem nie ma już takiej mozliwości. Czy
    policjant nie wprowadził mnie w błąd?

    Z góry dziekuje za pomoc.

    Andrzej Jama

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-29 12:28:35
    Temat: Re: Przyjecie mandatu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    > czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.
    > Otrzymałem odpowiedz że oczywi?cie TAK. Po czym podpisałem

    No ciekawe ... po prostu cię okłamał .... ;)

  • 3. Data: 2004-06-29 12:29:22
    Od: DRAY<d...@g...com.pl>

    Bardzo się z tego cieszę - zaraz jakies pisemko w tej sprawie pójdzie :-
    )

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-06-29 12:30:23
    Od: DRAY<d...@g...com.pl>

    czy ktos wie czy mogli zabrac mi te dokumenty z powodu tego że nie
    chciałem podpisac mandatu? Wydaje mi sie to absurdalne..

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-06-29 13:32:41
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "DRAY" <d...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo się z tego cieszę - zaraz jakies pisemko w tej sprawie pójdzie :-
    > )

    zmartwie cie pewnie
    ale mozesz mu teraz naskoczyc :)
    tak jak on mógł wtedy tobie, ale cię
    wziął sposobem :))

  • 6. Data: 2004-06-29 13:38:07
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    > 1.Zostałem zatrzymany za jazde z włączonymi światłami
    > przeciwmgielnymi. Od Policjanta usłyszałem mniej więcej coś takiego:
    Nawet, jeśli tak było, to nie powinien Ci o tym powiedzieć w ten sposób.

    > 2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    > zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła a ponadto

    Zabrać prawa jazdy raczej prawa nie ma. Przepisy przewidują, kiedy to może
    nastąpić. W każdym razie należy wydać pokwitowanie. Podobnie z dowodem
    rejestracyjnym.

    > 3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    > czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.

    W opisanej sytuacji wprowadził Cię w błąd. Mógł byś złożyć odwołanie, gdyby
    czyn, za który nałożono mandat nie był wykroczeniem. Ale jazda na światłach
    przeciwmgielnych wykroczeniem jest.

  • 7. Data: 2004-06-29 13:46:48
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Bardzo się z tego cieszę - zaraz jakies pisemko w tej sprawie pójdzie
    :-

    Nic mu nie zrobisz ... slowo przeciw slowu czyli po prostu idealny
    policjant przeciwko klamcy ;)

    Co innego jakbys mial swiadka ...

  • 8. Data: 2004-06-29 13:56:28
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Nic mu nie zrobisz ... slowo przeciw slowu czyli po prostu idealny
    > policjant przeciwko klamcy ;)
    >
    > Co innego jakbys mial swiadka ...
    > --

    chamstwo za chamstwo, swiqadka mozna zawsze znalezc :) 2 siedzialo z tylu,
    policjant musial niezauwazyc :)

    P.

  • 9. Data: 2004-06-29 14:41:09
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > chamstwo za chamstwo, swiqadka mozna zawsze znalezc :) 2 siedzialo z tylu,
    > policjant musial niezauwazyc :)

    Jesli to amatorzy, to odpadna juz przy pierwszym przesluchaniu ...i
    dorobia sie zarzutu o skladanie falszywych zeznan.

  • 10. Data: 2004-06-29 15:03:46
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli to amatorzy, to odpadna juz przy pierwszym przesluchaniu ...i
    > dorobia sie zarzutu o skladanie falszywych zeznan.
    > --
    i tyle z tego będzie :))