  • 11. Data: 2004-06-29 16:22:41
    Temat: Re: Przyjecie mandatu
    Od: "bosman" <b...@p...fm>

    > Ale jazda na światłach
    > przeciwmgielnych wykroczeniem jest.

    potwierdzam wg taryfikatora z 2000 roku karana 100 zlotowym mandatem - sam
    kiedys tyle dostalem tyle za jadne w zmierzchu, gdy warunki na drodze tego
    nie wymagaly
    moze i wprowadzil w blad, ale na mandacie masz napisane jakie wykroczenie
    popelniles i za to powinienes poniesc konsekwencje...

    pzodrawiam
    M<>S

  • 12. Data: 2004-06-29 17:06:17
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "DRAY" <d...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    > 2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    > zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła a ponadto
    > zasugerowałemże policjant może udzielić mi takze upomnienia. W tym
    > momencie policjant wsiadl z moimi dokumentami do radiowozu i
    > powiedział że jedzie na komende i powinieniem tam sie pojawic i
    > złożyć zeznania. Czy policjant ma prawo wymusic na mnie taką
    > sytuacje poprzez zabranie prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego?

    Jak reagować na takie postępowanie policjanta?
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to dzwonić na policję. Tylko jaki to
    ma sens? :)

    > 3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    > czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.
    > Otrzymałem odpowiedz że oczywiście TAK. Po czym podpisałem
    > mandat karny. Z tego co wiem nie ma już takiej mozliwości. Czy
    > policjant nie wprowadził mnie w błąd?

    Czyli dostałeś mandat za nie znajomość prawa ;)

    pozdrawiam
    Alek

  • 13. Data: 2004-06-30 06:34:16
    Od: DRAY<d...@g...com.pl>

    Jesli rzeczywiście uważacie że jazda na dodatkwoych światłach powinna
    byc karana 100zł mandatem to wyrazy współczucia. Proponuje
    pojeżdzić póxnym wieczorem po małych wioskach i zobaczyc ilu
    rowerzystów i pieszych chodzi na poboczach. A te światełka napawdę
    podnoszą widoczność - szczegóelnie jesli chodzi o pobocza właśnie.

    Czy dostałem mandat za nieznajomość prawa?
    Nie jest to jednoznaczne.
    Spodziewałem się że nie bede sie mógł odwołać Ale naprawde nie
    miałem czasu męczyc sie z nimi na komendzie.

    Czy ktos moze mi odpowiedzieć jescze czy mieli prawo zabrac mi
    dokumenty i jechac na komende w związku z nie przyjeciem mandatu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-06-30 06:59:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    DRAY wrote:

> [...]
    > rowerzystów i pieszych chodzi na poboczach. A te światełka napawdę
    > podnoszą widoczność - szczegóelnie jesli chodzi o pobocza właśnie.

    A jak ładnie oślepiają.

    KG

  • 15. Data: 2004-06-30 08:41:23
    Od: "Jacek" <h...@o...pl>

    > Czy ktos moze mi odpowiedzieć jescze czy mieli prawo zabrac mi
    > dokumenty i jechac na komende w związku z nie przyjeciem mandatu?

    nie

  • 16. Data: 2004-06-30 10:38:29
    Od: g...@p...onet.pl

    > Jesli rzeczywiście uważacie że jazda na dodatkwoych światłach powinna
    > byc karana 100zł mandatem to wyrazy współczucia.

    Oczywiście, że tak uważam. Światła p-mgielne są b. mocne i oślepiają. Jak sama
    nazwa wskazuje do czegoś służą czyli przy ograniczonej widoczności poniżej 50 m
    zdaje się.

  • 17. Data: 2004-06-30 10:44:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > Oczywiście, że tak uważam. Światła p-mgielne są b. mocne i oślepiają. Jak sama
    > nazwa wskazuje do czegoś służą czyli przy ograniczonej widoczności poniżej 50 m
    > zdaje się.

    A jak do tego baran jedzie na przeciwmgielnych w czasie deszczu to
    powinni jeszcze wybatożyć.
    Nie zawsze 'od przybytku głowa nie boli'. Od przybytku świateł boli, i
    to poważnie, tych co muszą za baranem jechać albo mijać takiego
    haolgenowego mistrza kierownicy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2004-06-30 11:26:00
    Od: DRAY<d...@g...com.pl>

    Dziekuje za kometarze dotyczące moich świateł - są one zupełnie
    zbędne. Jakoś nikt nigdy mi nie mruga mi jadąc z przeciwka. Kwestia
    nieustawionych świateł to inna sprawa. nie sądze aby małe okrągłe
    soczewki były w stanie oślepić kogoś. Przepisy zezwalają na jazde na
    włączonych światłach przeciwmielnych w norlamnych warunkach
    pogodowych w nocy, na krętych drogach. Inna sprawą jest że nie
    wyłączyłem ich przy wieżdzie na teren zabudowany.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-06-30 15:37:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "DRAY" <d...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    > Chaiłbym prosić o analizę opisanej sytuacji i podanie ewentualnych
    > momentów w którcy policjant przekroczył swoje kompetencje i
    > wprowadził mnie wbłąd.
    >
    > 1.Zostałem zatrzymany za jazde z włączonymi światłami
    > przeciwmgielnymi.

    > 2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    > zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła

    Jak zamierzasz kwestionowac ogólnie obowiazujace przepisy, to kup sobie
    wlasna droge i jezdzij po niej z zapalonymi swiatlami przeciwmgielnymi na
    okraglo.

    Dla wlasnej wygody oslepiales innych uczestników drogi? To plac za to i nie
    dyskutuj.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 20. Data: 2004-06-30 15:38:56
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "DRAY" <d...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli rzeczywiście uważacie że jazda na dodatkwoych światłach powinna
    > byc karana 100zł mandatem to wyrazy współczucia.

    Tak wlasnie uwazamy, poniewaz nieraz mijalismy ciolka na swiatlach
    przeciwmgielnych przednich oslepiajacych nas z przeciwka. Lub innego ciolka
    za którym jechalismy a on mial wlaczone tylne przeciwmgielne.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt