    From: DRAY<d...@g...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przyjecie mandatu
    Date: Tue, 29 Jun 2004 12:13:44 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Chaiłbym prosić o analizę opisanej sytuacji i podanie ewentualnych
    momentów w którcy policjant przekroczył swoje kompetencje i
    wprowadził mnie wbłąd.

    1.Zostałem zatrzymany za jazde z włączonymi światłami
    przeciwmgielnymi. Od Policjanta usłyszałem mniej więcej coś takiego:
    "Otrzymujemy na pana wiele skarg że jeżdzi Pan z "piskiem opon"ale
    poniewaz nie ma na to paragrafu to ukażemy Pana za światła".
    Chcialem tu zaznaczyc ze jestem pewien ze nie jezdzilem w ten
    sposob. Wiem natomiast ze w taki sposob jezdzi praktycznie
    identycznym samochod. Troche zddnerwowała mnie ta uwaga, czy
    moge zażądać przedstawienia dowodów takiego pomówienia?

    2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła a ponadto
    zasugerowałemże policjant może udzielić mi takze upomnienia. W tym
    momencie policjant wsiadl z moimi dokumentami do radiowozu i
    powiedział że jedzie na komende i powinieniem tam sie pojawic i
    złożyć zeznania. Czy policjant ma prawo wymusic na mnie taką
    sytuacje poprzez zabranie prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego?

    3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.
    Otrzymałem odpowiedz że oczywiście TAK. Po czym podpisałem
    mandat karny. Z tego co wiem nie ma już takiej mozliwości. Czy
    policjant nie wprowadził mnie w błąd?

    Z góry dziekuje za pomoc.

    Andrzej Jama

    -> http://usenet.pomocprawna.info