  • 11. Data: 2019-08-07 14:19:59
    Temat: Re: Przygotowywał zamach na Sejm. Brunon K. zmarł w więzieniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >ano, zdecydowana liczebna przewaga tajniaków, ale nie było ani
    >jednego sprawcy różnego od agenciaków i Brunona, pytania się wiec
    >mnożą:)

    Pytania sie mnoza, ale czy to zmniejsza ciezar zarzutow ?
    Tylko, jak oskarzona jest poslanka PO :-P

    J.

  • 12. Data: 2019-08-07 14:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Nie wnikając w szczegóły, bo trochę głupio na grupie, to akurat
    >użycie
    >SKOTA jako nośnika miało duże znaczenie. Zwiększało moc ładunku, no i
    >zdecydowanie utrudniało zatrzymanie przez Straż Marszałkowską.

    >nonsens, zwykła karetka spełniłaby swoje zadanie

    Grube blachy to jednak wieksza ilosc odlamkow i grozniejszych ... o
    ile da rade pokawalkowac.

    >--A zdobycie SKOT-a z demobilu jest kwestią kosztów.
    >jasne a potem zatankowal go na stacji i podjechal niezauwazony pod
    >Sejm lub 6-ty członek organizacji podwiózł go na lawecie :-) litości
    >co za bzdety

    SKOT moze i zwraca uwage, ale w czym problem ?

    Zatankujesz, zaplacisz ... i moze tylko zaparkowany pod Sejmem
    zwrocilby wieksza uwage .. czy wlasnie mniejsza - wojsko ochrania :-)

    >-- Może nie zdążyli jako terroryści nabyć. Inna spoarwa, na co mu
    >było 35
    sztuk broni?

    >znaczy sie trzej agenci i kapuś nie zdazyli kupic i za to go skazano
    >? wyborne :-)

    Zamiar nabycia nielegalnego tez karalny, ale tu mowili o posiadaniu

    J.

  • 13. Data: 2019-08-07 14:28:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Jak dla mnie koleś był nie do końca zdrowy na głowę, a służby zamiast
    >załatwić mu leczenie postanowiły zabawić się w terrorystów jego
    >kosztem.

    To "nie do konca zdrowy na glowe" nie oznacza uposledzenia na tyle
    duzego, zeby go nie wsadzic.
    Pisali, ze na uczelni pracowal, to chyba nie jest taki znow glupi.

    Tylko co by bylo za 10 lat ... wiezienie by go z tej lekkiej choroby
    wyleczylo ?
    Watpie :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-08-07 14:36:53
    Od: p...@g...com

    Kłopoty ABW

    Z wyjaśnień prokuratury wynika, że obawiano się, iż terrorysta dokona zamachu 11
    listopada 2012 r., podczas uroczystych obchodów święta państwowego, dlatego dwa dni
    wcześniej dokonano aresztowania. Ale wtedy nie miał ani wybuchowych nawozów, ani wozu
    bojowego, i wątpliwe, aby zdążył je kupić i przygotować do eksplozji przed wspominaną
    datą. Wiele wskazuje, że termin akcji skierowanej przeciwko domniemanemu zamachowcowi
    był związany z kłopotami, jakie rok temu groziły Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
    Przymierzano się do odchudzenia tej instytucji i odebrania jej części uprawnień
    procesowych i śledczych. ABW miała zmienić się w ośrodek analityczny (częściowo te
    plany zrealizowano).

    Spektakularna operacja wymierzona w domniemanego terrorystę miała pokazać, że cywilna
    służba kontrwywiadowcza jest skuteczna, a zagrożenia pozostają na tyle realne, że nie
    należy przy tej formacji grzebać. Podczas konferencji prasowej prokurator apelacyjny
    z Krakowa Artur Wrona zaapelował, aby nie reformować ABW, pozostawić ją w spokoju.
    Później przyznał, że trochę się zagalopował, ale odrzucił zarzut, że wspólnie z
    szefami ABW przeprowadzili akcję, w której ofiarą miał być Brunon Kwiecień, a
    beneficjentem kontrwywiad. Zagrożenie było realne, stwierdził.

    oczywiscie, 4/5 organizacji terrorystycznej to przeciez zawodowi agenci a ich grozby
    nalezy brac powaznie :-) najbardziej skompromitowal sie w tej sytuacji sad ktory
    powinien pogonic baranow i tyle

  • 15. Data: 2019-08-07 14:42:21
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-06 o 22:28, u2 pisze:

    > trudno wyrokować nie mając pełnego dostępu do akt sprawy, tak twierdził
    > skazany Brunon K., ale przygotowania do zamachu również jest karalne:)

    Więc doktoryzowanie się z chemii też.

  • 16. Data: 2019-08-07 14:43:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Prawdziwie smiesznie to by wyszło, gdyby on ich zadenuncjował. W końcu
    > zdaje się jego linia obrony była taka, że to agenci byli mózgiem całej
    > akcji :)

    Tyle, że trudno powiedzieć, kto i kiedy tam mówił prawdę.

  • 17. Data: 2019-08-07 14:48:52
    Od: p...@g...com

    --Grube blachy to jednak wieksza ilosc odlamkow i grozniejszych ... o
    ile da rade pokawalkowac.

    kup se te blachy i sprobuj :-) ciekawe co za debil w ABW wymyslil tego Skota ?

    --SKOT moze i zwraca uwage, ale w czym problem ? Zatankujesz, zaplacisz ... i moze
    tylko zaparkowany pod Sejmem zwrocilby wieksza uwage .. czy wlasnie mniejsza - wojsko
    ochrania :-)

    tak stan wojenny w 2013r :-) a w domu wszyscy zdrowi ?

    --Zamiar nabycia nielegalnego tez karalny, ale tu mowili o posiadaniu

    i na mowieniu sie skonczylo bo nie bylo ani broni ani saletry ani Skota choc podobno
    agent ABW przysiegal ze widzial starego kota ciagnacego ladunek wybuchowy w kierunku
    sejmu :-)

  • 18. Data: 2019-08-07 14:49:55
    Od: p...@g...com

    --Tyle, że trudno powiedzieć, kto i kiedy tam mówił prawdę.

    ja tam wierze ABW bo agenci tak maja ze zawsze mowia prawde :-)

  • 19. Data: 2019-08-07 14:54:35
    Od: p...@g...com

    To były rzeczy niepojęte - mówiła sędzia. Aleksandra Almert podkreśliła, że
    najtrudniejszą rzeczą dla prokuratora była decyzja, kiedy zatrzymać Brunona Kwietnia.

    Dodała, że czekanie na rozwój wydarzeń byłoby bardzo kosztowne dla służb i mogłoby
    się skończyć tragedią. Jako przykłady podała zamachy z 11 września 2001 r. na World
    Trade Centre w USA i z 22 lipca 2011 r. na norweskiej wyspie Utoya. - Gdyby Anders
    Breivik został zatrzymany przed zamachem, pewnie mało kto mógłby uwierzyć, że ten
    człowiek jest w stanie wymordować ponad 70 osób - mówiła sędzia.

    no niezlych ma kolezkow Brunon ... Osama, Breivik to tuzy na skale swiatowa a tu
    nasze dzielne ABW przy pomocy prokuratora i sedziny uratowalo nas przed takim
    bandziorem :-)

    Co więcej, tuż po zatrzymaniu Kwietnia szef Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie zwołał
    konferencję prasową w Warszawie, podczas której operację ABW uznano za wielki sukces.

    czyli naleza sie awanse i podwyzki, to wam sie nalezy

  • 20. Data: 2019-08-07 14:56:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2019 o 11:57, p...@g...com pisze:

    > Obrona wskazuje też na inne niedorzeczności planu zamachu: co ze
    > SKOT-em? Jego też nie kupiono. Pojazd ma w dodatku tylko dwie tony
    > ładowności, więc gdzie miałoby się pomieścić w nim dwa razy tyle
    > saletry? Nabycie transportera miało być po prostu zwykłą idée fixe
    > oskarżonego.

    Transporter mógł pożyczyć. To się dość regularnie pożycza do różnych
    imprez. 2 tony, toż żeby pływać. SKOT waży 13 ton i wsadzenie do niego 2
    ton saletry nie wydaje się szczególnie trudne.

    Natomiast nie wiem, jaka miała być idea użycia transportera
    opancerzonego i czemu akurat SKOT-a, ale sam pomysł z transporterem ma
    tę "zaletę", że raczej go nikt nie zatrzyma. Można by jeszcze
    przemalować na żółto, jak ten z RMF-u. Albo w jakieś inne hecne barwy.
    Straż Marszałkowska z krótką bronią by raczej rady nie dała. Gazem też
    ciężko, bop one mają system filtro-wentylacyjny.