  • 21. Data: 2015-10-30 12:49:03
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 09:53:12 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > Andrzej, ale Ty jesteś niedołężny jeszcze bardziej, niż Twoja babcia!
    > Skoro XXI wiek jak postulujesz, to pisma powinny być dostarczane _dronami_
    > - email to dla dinozaurów siedzących na NNTP. Też upośledzeni!
    Ale to znowu nielubiany InPost
    http://www.swiatdronow.pl/inpost-uzyje-dronow-przesy
    lania-paczek

  • 22. Data: 2015-10-30 16:00:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.
    >Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
    >władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
    >korespondencji organów państwa z obywatelami. We wioskach zaś

    To jest jakis pomysl, ale co jeszcze - komputer ? Tablet, smartfon ?
    Szkolenia potrzebne ... razem tego budzet nie wytrzyma.
    Dalej kwestia serwisu tych urzadzen. I obowiazku regularnego uzywania.

    Na razie to jak widac Panstwa nie stac na e-podreczniki dla uczniow.
    Woli doplacac do papierowych :-)
    Coc w calosci to moze nie jest az tak bardzo glupie :-)

    >i dla ludzi niedołężnych zobowiązanie ośrodka władzy do dostarczenia
    >pisma na papierze poprzez rodzinę zobowiązaną do opieki nad
    >niedołężnym
    >obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć swojego
    >etatowego gońca.

    To musisz najpierw te rodzine oficjalnie wyznaczyc.

    Policja rozwiazala sprawe prosto - dzielnicowy rozniesie :-)

    J.

  • 23. Data: 2015-10-30 16:05:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czemu błędem? To jest tylko naleciałość starego systemu. Jako
    >dziecko,
    >jeszcze w latach '90, byłem w Szwecji i wówczas dziwiłem się,
    >pracując w
    >sklepie spożywczym, że tam ludzie przychodzą odbierać paczki. Teraz,
    >po
    >latach, już mnie nie dziwi, że paczki można odbierać w sklepie, bo
    >czemu
    >nie?

    Osobiscie bym wolal w sklepie czynnym 8-20 7 dni w tygodniu, niz na
    poczcie czynnej do 18, ktora jest dalej itp.

    >No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w
    >ogóle
    >nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi.

    A to osobna sprawa, ze skoro awizowanie wazne, to powinien urzednik
    sadowy, a nie nie wiadomo kto i z jakiej firmy.

    Oczywiscie w praktyce to nie wiem jak by to mialo wygladac - nachodzi
    taki co godzine, czy awizem zapieczetowuje drzwi i trzeba sie
    pofatygowac po odbior do sadu ?

    J.

  • 24. Data: 2015-10-30 17:07:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, n...@t...net.pl wrote:

> [...]
    elektronicznej

    Uczciwie powiedziawszy, po części przyczynia się do tego:
    - to że nie daje im to bezpośredniej korzyści
    - to że nie wiedzą, że mogą mieć potencjalne korzyści
    z takiego korzystania

    A na deser dochodzi oczywiscie pytanie o "infrastrukturę" - czy
    mają komputery pozwalające na wygodną obsługę owej poczty.
    Bo jakby np. mi ktoś zaproponował obsługę poczty na smartfonie,
    to bym się zastanawiał, czy mu chodzi o sprowokowanie mnie do
    użycia słów powszechnie uznawanych za obelżywe czy o co innego...

    > Dlatego można ich nazwać ludźmi niedołężnymi.

    Ludźmi niedołężnymi nazwać trzeba by tych, którzy taką pocztę
    obsłużą, ale bez świadomości ryzyk. "Nie wiedzą co czynią".
    Mało - nawet i tych świadomych dochodzi ryzyko popełnienia
    błędu czy poddania się manipulacji.
    Po tej stronie niedołęstwa wcale nie są ci, którzy wiedzą
    że nie umieją.

    > Twoje 3/4 rodziny powinny mieć możliwość nauczyć się odbierać
    > emaile, zaś babcia powinna mieć rodzinnego opiekuna i to on
    > miałby obowiązek korespondowania i nie tylko.

    W ten sposób stałaby się ubezwłasnowolniona, de facto.
    Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
    postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>

    > Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadające XXI wiekowi.

    Mowa o korespondencji urzędowej, pociągającej za sobą, jak
    to się określa, "skutki prawne".

    Jak wprowadzisz taki przymys dla ludzi *nieprzygotowanych*,
    to hieny przerzucą się z "telefonów na wnuczka" na podpisywanie
    maili na swoją szkodę.

    Powszechny DOSTĘP do takiej komunikacji (możliwość od strony
    obywatela) tak, na to jest czas dziś.
    Na powszechny OBOWIĄZEK przyjdzie czas, kiedy starcami będzie
    pokolenie które od dziecka WIE, że nieostrożne obchodzenie
    się z taką technologią może boleśnie kopnąć w tyłek.

    > raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowiązek każdego obywatela.

    Mhm.
    Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.

    > Cały czas mówię o koncie dla korespondencji państwowej

    Cały czas.

    A mi się zdaje, że CAŁY CZAS nie mamy ŻADNEGO prawnego mechanizmu,
    który działając za pomocą powszechnie dostępnych i powszechnie
    znanych środków pozwoliłby skutecznie zastosować "ochronę prawną"
    dla paru całkiem ważnych spraw, jak choćby:
    - trófazowe prymitywne potwierdzenie czynności notarialnych
    rejestrowanych w księgach wieczystych (i tym samym legalizację
    braku odpowiedzialnosci urzędów za wielokrotną sprzedaż
    tej samej nieruchomości)
    - braku "adresu rejestrowego" z możliwością ustanowienia
    pełnomocnika, co wykluczałoby zarówno uzyskanie prawomocnego
    wyroku na podstawie li tylko wiedzy że obywatel się
    przeprowadził :> jak i kiwanie wszystkich przez obywatela
    który ma "adres zameldowania" od dawna nie zaktualizowany
    -...jeszcze coś się znajdzie, ale nie pamiętam.

    I jak widać, wcale problem nie leży w technologii, która
    to w przypadku *przymusu* odbioru korespondencji elektronicznej
    *faktycznie* stanowiłaby zagrożenie dla przynajmniej
    niektórych (z obywateli).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-10-30 18:22:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@t...net.pl wrote:

    > Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.
    >
    > Gdybym ja był... to nakazałbym ....

    za bardzo mi pachnie kaczyńskiem i komuną z jej centralnym rozdawnictwem.

  • 26. Data: 2015-10-30 18:38:35
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

> [...]

    pisma na papierze poprzez rodzinę zobowiązaną do opieki nad niedołężnym
    obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć swojego etatowego
    ---
    No tak, korespondencja elektroniczna powinna w miarę możliwości zastępować
    tradycyjną i tak się składa, że o ile urzędy są zobowiązane do używania
    ePuap to sądy właśnie nie i jest tak, że sąd jest skłonny nawet wysłać
    pocztą elektroniczną, ale ePuapem nie chce. No i jest też tak, że ePuap
    przez "poszerzenie użyteczności i zapewnienie bezpieczeństwa" rozumie
    zastąpienie powiadomień emailowych powiadomieniami SMS co w istocie nic nie
    wnosi do bezpieczeństwa. Od nowego roku.

  • 27. Data: 2015-10-30 19:08:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

> [...]
    > miałby obowiązek korespondowania i nie tylko.

    W ten sposób stałaby się ubezwłasnowolniona, de facto.
    Weź Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej wydano
    korespondencję ? Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru Inpost i nie
    tylko on.

    Najlepiej sobie odpowiedzieć na pytanie o skutki takiego
    postępowania przy procesie babcia przeciwko "opiekunowi" :>
    ---
    Tak samo jak przy procesie odbiorca przeciwko Inpost. Awiza nie dotrą i co ?

    > Po prostu państwo musi stworzyć warunki odpowiadające XXI wiekowi.

    Mowa o korespondencji urzędowej, pociągającej za sobą, jak
    to się określa, "skutki prawne". ...
    ---
    W sumie ... jakie skutki ? Korespondencja urzędowa zasadniczo żadnych
    skutków nie niesie. Jest z reguły tylko sposobem informowania i tu jest co
    najwyżej kwestia możliwości zapoznania się a to już chyba nieuprawnione
    domniemanie sądu, że uznaje doręczenia zastępcze jak w istocie babcia (czy
    nie-babcia) mogła nie zapoznać się. A normalnie są udziały w rozprawach (czy
    do babci sąd przyjeżdża) i zapoznawanie z aktami sprawy (czyli za babcię i
    tak musi pełnomocnik)

    > raz na tydzień za potwierdzeniem. To byłby obowiązek każdego obywatela.

    Mhm.
    Najlepiej, jak temu obywatelowi antyspamowa "apka" wytnie taki mail.
    ---
    Ale to ... elektroniczne potwierdzenia przeczytania też są.

  • 28. Data: 2015-10-30 19:12:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    A to osobna sprawa, ze skoro awizowanie wazne, to powinien urzednik
    sadowy, a nie nie wiadomo kto i z jakiej firmy.
    Znasz swojego woźnego ? :-)

    Oczywiscie w praktyce to nie wiem jak by to mialo wygladac - nachodzi
    taki co godzine,
    ---
    Tak to wygląda :-)

    czy awizem zapieczetowuje drzwi i trzeba sie
    pofatygowac po odbior do sadu ?
    ---
    Jeszcze tak nie wygląda :-)

  • 29. Data: 2015-10-30 23:06:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-30 o 19:08, re pisze:
    > Weź Ty mi lepiej powiedz jak się czytelnie ma podpisać babcia by jej
    > wydano korespondencję ? Bo taki wymaganie ma tutejszy punkt odbioru
    > Inpost i nie tylko on.

    Normalnie, w czym problem? Chyba że babcia niepiśmienna, no to klops.
    Dawniej dla takich nie umiejących pisać był notariusz, ale obecnie
    notariusz się kojarzy raczej z innej wagi czynnościami.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2015-10-31 00:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2015, re wrote:

    > No i jest też tak, że ePuap przez
    > "poszerzenie użyteczności i zapewnienie bezpieczeństwa" rozumie zastąpienie
    > powiadomień emailowych powiadomieniami SMS

    :O
    A już myślałem, że urzędnicy są zdolni do zaskakiwania tylko
    typowymi sztuczkami.

    > co w istocie nic nie wnosi do bezpieczeństwa.

    Nie wiem czemu różne instytucje i "instytucje" (np. banki) usiłują
    budować przekonanie, jakoby SMS był "bezpiecznym kanałem".
    Na razie sparzyli się posiadacze smartfonów ("sprytnie", jak sama
    nazwa wskazuje, odbierający SMSy potwierdzające transakcje na tym
    samym sprzęcie na którym była otwarta "zabezpieczona" strona
    z transakcją).
    Kto następny? :>

    pzdr, Gotfryd