  • 1. Data: 2006-04-24 11:40:56
    Temat: Przetrzymywanie komputera przez policje
    Od: "xec" <x...@v...pl>

    Witam. Sparwa wyglada nastepujaco: Mam siec lokalna i ktos w sieci cos
    namieszal w internecie. Lacze mam zarejestrowane na siebie, wiec policja
    doszla do mnie po ip adresie. Zabrali mi telefony, karty platnicze i dwa
    komputery. Po miesiacu zwrocili telefony i karty platnicze, pobrali probki
    pisma i...cisza.. Komputer lezy na komisariacie prawie 2 miesiace, i z moich
    ustalen wynika ze tylko tam sobie lezy, nikt z nim nic nie robi. Sprawa
    zajmuje sie jakis prokurator z 'daleka', do komisariatu przyslal pismo ze
    maja sprawdzic na wlasa reke komputer, ale u mnie w miejscowosci nie ma
    zadnego informatyka, a podobno Ci niewykfalifikowani nie moge tego ruszac.
    Jak dlugo moga trzymac ten komputer nie robiac z nim nic? Czy moge sie
    domagac jego zwrotu czy pozostaje mi czekac az ktos ruszy 4 literki i sie
    nim zajmnie?

    Z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-24 11:53:44
    Temat: Re: Przetrzymywanie komputera przez policje
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Mam znajomego , ktorego komputer lezy u policji juz 9 miesiecy,
    wiec.........sam widzisz jak jest.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 3. Data: 2006-04-24 11:59:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Mam znajomego , ktorego komputer lezy u policji juz 9 miesiecy,
    > wiec.........sam widzisz jak jest.

    Jak w takiej sytuacji zarobić grubą forsę na odszkodowaniu?
    Ewentualnie jak nabrać policję do zatrzymania niepotrzebnego mi sprzętu
    komputerowego, żeby można później wystąpić o godziwą sumkę?

    ;-)
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-04-24 12:06:53
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Nieda sie.
    policja i prokuratorzy moga w tym kraju prawie wszystko a moze nawet wiecej.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 5. Data: 2006-04-24 12:07:40
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    generalnie: "dla dobra sledztwa", moga prawie wszystko.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 6. Data: 2006-04-24 12:22:21
    Od: "xec" <x...@v...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Mam znajomego , ktorego komputer lezy u policji juz 9 miesiecy,
    > wiec.........sam widzisz jak jest.

    Ciekawe czy chociasz przeprosza....

  • 7. Data: 2006-04-24 12:42:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > generalnie: "dla dobra sledztwa", moga prawie wszystko.

    To dobrze, popieram takie prawo.
    Osobną kwestią jest jednak odszkodowanie z powództwa cywilnego. W Strasburgu
    na 90% da się wygrać. Jedyny problem to jak skłonić policję do bezprawnego
    przetrzymywania i udokumentowanie poniesionej z tego tytułu szkody.
    Szkoda, zeby się złom komputerowy marnował i zajmowal miejsce. Niech na
    siebie pracuje leżąc na policji.
    ;-)

  • 8. Data: 2006-04-24 16:23:57
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>

    > Ciekawe czy chociasz przeprosza....

    Nie.

  • 9. Data: 2006-04-24 16:59:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    xec [###x...@v...pl.###] napisał:

    Z faktu, że komputer leży nie wynika wcale, że nikt się sprawą jako
    taką nie zajmuje. Niekoniecznie od razu musi to polegać na grzebaniu w
    komputerze. Opinia biegłego trochę kosztuje i nikt jej nie zarządzi,
    dokąd nie będzie wiadomo ostatecznie, czego kazać szukać biegłemu.
    Stąd też opisany przez Ciebie stan rzeczy niekoniecznie musi być
    wynikiem czyjegoś niedbalstwa albo lenistwa.

    Ale zawsze możesz napisać pismo do prokuratury nadrzędnej do
    prowadzącej postępowanie z prośbą o wyjaśnienie, czy faktycznie ów
    komputer jest niezbędny w prowadzonym postępowaniu. Takie pismo może
    jednak mieć dwa skutki. Albo dostaniesz szybko komputer, albo
    dostaniesz go o wiele później, bo prowadzący zacznie zamiast prowadzić
    postępowanie wyjaśniać przyczyny zatrzymania komputera oraz przesyłać
    akta kolejno do prokuratury nadzorującej i nadrzędnej. To potrafi
    wstrzymać bieg czynności czasem nawet na kilka miesięcy.

    Wybór należy do Ciebie.

  • 10. Data: 2006-04-24 20:50:08
    Od: "xec" <x...@v...pl>

> [...]
    > akta kolejno do prokuratury nadzorującej i nadrzędnej. To potrafi
    > wstrzymać bieg czynności czasem nawet na kilka miesięcy.

    Czyli lepiej moim zdaniem jednak spokojnie czekac, tym bardziej ze jako taki
    zastepczy w chwili obecnej mam. Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz,
    pozdrawiam