  • 1. Data: 2006-04-24 10:32:25
    Temat: fotografowanie i prawo
    Od: pit <"piotr[at]wikings[dot]pl"@mail.pl>

    Witam

    Znalazlem taki opis sytuacji. W okolicy nie ma (a przynajmniej nie
    zauwazylem) zadnych znakow zakazu fotografowania. To w takich
    sytuacjach mozna robic zdjecia czy nie? Obok sa budynki mieszkalne, wiec
    to nie jest teren w zaden specjalny sposob ogrodzony.

    http://www.infinity.net.pl/~archie/wordpress/?p=382

    --
    Pozdr
    pit

    gg. 3313880

  • 2. Data: 2006-04-24 11:02:25
    Temat: Re: fotografowanie i prawo
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    pit napisał(a):
> [...]
    > sytuacjach mozna robic zdjecia czy nie? Obok sa budynki mieszkalne, wiec
    > to nie jest teren w zaden specjalny sposob ogrodzony.

    A była tabliczka o zakazie focenia?

  • 3. Data: 2006-04-24 11:13:41
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pit" <"piotr[at]wikings[dot]pl"@mail.pl> napisał w
    wiadomości news:e2i9fn$qg8$1@opal.futuro.pl
> [...]
    > sytuacjach mozna robic zdjecia czy nie? Obok sa budynki mieszkalne,
    > wiec to nie jest teren w zaden specjalny sposob ogrodzony.

    ciekawy jestem "czy ci od satelitów" o tym wiedzą ?

    abul

  • 4. Data: 2006-04-24 11:26:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tarcamion wrote:

    > A była tabliczka o zakazie focenia?

    A nawet jeśli była, to co z tego? Równie dobrze mogła być tabliczka o
    zakazie patrzenia ;)

  • 5. Data: 2006-04-24 11:59:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 Apr 2006 12:32:25 +0200, pit napisał(a):

    > To w takich sytuacjach mozna robic zdjecia czy nie?

    Jak najbardziej można. Straż portową należy wysłać na drzewo, bo chcieć to
    oni sobie mogą... Tak samo jak i Ty od nich. Tabliczki też nie mają żadnej
    mocy prawnej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-04-24 17:09:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    scream [###n...@p...pl.###] napisał:

    Przejrzyj archiwum grupy pl.misc.kolej. Tam ten problem przerabiali ze
    dwa lata temu, jak miłośników kolei zaczęto traktować jako zwiadowców
    terrorystów. Zresztą pisałem tam dość długi post. Generalnie po
    zmianie przepisów o ochronie tajemnicy nie ma prawnej możliwości
    zakazania komukolwiek fotografowania tego, co może legalnie zobaczyć.
    Mogą sobie wywiesić nawet 1000 tablic z zakazem, a faktu tego nie
    zmienią. Służbie Ochrony Kolei potrzebne było coś koło roku, by to
    zrozumieć. Nie wiem ile będzie to przerabiać Straż Portowa. To zależy
    od tego, czy są bardziej pojętni. Generalnie w takich wypadkach należy
    wzywać Policję informując, że jakiś idiota przebrany za strażnika
    próbuje na Ciebie napaść. Przecież funkcjonariusz publiczny zna
    obowiązujące prawo. Już samo wzięcie telefonu i poinformowanie, ze
    wzywasz Policję w przeważającej większości wypadków powoduje
    ochłonięcie przez nadgorliwego strażnika. Czasem potrzebny jest
    przyjazd radiowozu. Sporadycznie musisz składać zawiadomienie o
    przekroczeniu uprawnień (bo taka interwencja bez podstawy prawnej, to
    przestępstwo z formalnego punktu widzenia).

  • 7. Data: 2006-04-24 19:56:15
    Od: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > scream [###n...@p...pl.###] napisał:

    [...]

    witam.
    w sobote spotkala mnie podobna sytuacja przy rafinerii gdanskiej.

    nie wie ktos moze, czy istnieje jakis wykaz obiektow, ktore sa objete
    zakazem fotografowania? (ze wzgledu na np. strategiczne znaczenie dla
    obronnosci kraju lub podobne).

    z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    ola

  • 8. Data: 2006-04-24 21:01:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 24 Apr 2006 21:56:15 +0200, aleksandra napisał(a):

    > nie wie ktos moze, czy istnieje jakis wykaz obiektow, ktore sa objete
    > zakazem fotografowania? (ze wzgledu na np. strategiczne znaczenie dla
    > obronnosci kraju lub podobne).

    Zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2003 r.
    (Dz.U.03.116.1090), w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla
    bezpieczeństwa i obronności państwa oraz ich szczególnej ochrony obiektami
    szczególnie ważnymi dla bezpieczeństwa i obronności państwa są:

    1. zakłady produkujące, remontujące i magazynujące uzbrojenie i sprzęt
    wojskowy oraz srodki bojowe, a także zakłady, w których są prowadzone prace
    badawczo-rozwojowe lub konstruktorskie w zakresie produkcji na potrzeby
    bezpieczeństwa i obronności państwa;
    2. magazyny rezerw państwowych, w tym bazy i składy paliw płynnych,
    żywności, leków i artykułów sanitarnych;
    3. obiekty jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej
    lub przez niego nadzorowanych;
    4. obiekty infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego, lotniczego,
    morskiego i wodnego sródlądowego, drogownictwa, kolejnictwa i łączności
    oraz ośrodki dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej;
    5. zapory wodne i inne urządzenia hydrotechniczne;
    6. obiekty jednostek organizacyjnych Agencji Wywiadu;
    7. obiekty:
    a) Narodowego Banku Polskiego oraz Banku Gospodarstwa Krajowego,
    b) Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. oraz Mennicy Państwowej
    S.A.;
    8. obiekty, w których produkuje się, stosuje lub magazynuje materiały
    jądrowe oraz źródła i odpady promieniotwórcze;
    9. obiekty telekomunikacyjne przeznaczone do nadawania programów radia
    publicznego i telewizji publicznej;
    10. obiekty organów i jednostek organizacyjnych podległych ministrowi
    właściwemu do spraw administracji publicznej lub przez niego nadzorowanych;
    11. obiekty organów i jednostek organizacyjnych podległych ministrowi
    właściwemu do spraw wewnętrznych lub przez niego nadzorowanych;
    12. obiekty jednostek organizacyjnych Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
    13. obiekty Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej;
    14. obiekty znajdujące się we właściwości Ministra Sprawiedliwości, Służby
    Więziennej oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych
    przez Ministra Sprawiedliwości;
    15. zakłady mające bezpośredni związek z wydobywaniem kopalin podstawowych;
    16. obiekty, w których produkuje się, stosuje lub magazynuje materiały
    stwarzające szczególne zagrożenie wybuchowe lub pożarowe;
    17. obiekty, w których prowadzi się działalność, z wykorzystaniem
    toksycznych związków chemicznych i ich prekursorów, a także środków
    biologicznych, mikrobiologicznych, mikroorganizmów, toksyn i innych
    substancji wywołujących choroby u ludzi lub zwierząt;
    18. elektrownie i inne obiekty elektroenergetyczne;
    19. inne obiekty będące we właściwości organów administracji rządowej,
    organów jednostek samorządu terytorialnego, formacji, instytucji
    państwowych oraz przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych,
    których zniszczenie lub uszkodzenie może stanowić zagrożenie dla życia i
    zdrowia ludzi, dziedzictwa narodowego oraz środowiska w znacznych
    rozmiarach albo spowodować poważne straty materialne, a także zakłócić
    funkcjonowanie państwa - z zastrzeżeniem § 4.

    Na podstawie § 1 ust. 2 przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
    1) obiektów i urządzeń, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 6 i 8 ustawy z
    dnia 16 marca 2001 r. o Biurze Ochrony Rządu (Dz. U. Nr 27, poz. 298, z
    późn. zm.);
    2) obiektów wytypowanych dla organów władzy publicznej na stanowiska
    kierowania

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-04-24 21:04:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    scream [###n...@p...pl.###] napisał:

    Ale zacytowany przez Ciebie przepis jest przepisem wykonawczym do
    ustawy o ochronie osób i mienia. Zgodnie z tym wykazem konieczne jest
    zapewnienie specjalnej ochrony tych obiektów. Natomiast na zakaz
    fotografowania nie ma to żadnego przełożenia.

  • 10. Data: 2006-04-24 21:09:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:
    [ciach]

> [...]
    > bezpieczeństwa i obronności państwa oraz ich szczególnej ochrony obiektami
    > szczególnie ważnymi dla bezpieczeństwa i obronności państwa są:

    Ładny, długi cytat - ale co on ma do fotografowania?

    Pisz na temat, łaskawco...