  • 1. Data: 2006-04-24 11:12:39
    Temat: rozwiazanie umowy o prace a urlop za 2006
    Od: Cyb <c...@p...niespam.onet.niespam.pl_niespamuj>

    Witam,

    zadano mi pytanie na ktore nie znam odpowiedzi, wiec podpytam na
    odpowiedniej grupie, kwestia dotyczy rozwiazania umowy o prace za
    porozumieniem stron i urlopu w 2006 roku:

    1. jesli pracownik chce rozwiazac umowe o prace za porozumieniem
    stron, to rozumiem ze musi wykorzystac nalezna czesc urlopu za 2006r.
    albo musi otrzymac ekwiwalent pieniezny.
    Czy pacownik moze "uprzec sie", ze chce wykorzystac urlop a nie dostac
    ekwiwalentu? jkaies przepisy to reguluja?

    2. jesli wychodzi, ze liczba dni naleznego urlopu jest niecalkowita,
    np. 10,8 dnia (rozwiaznie umowy z ostatnim dniem maja), a nalezny
    urlop za caly 2006 to 26 dni, to ile pracownikowi przysluguje ulropu?
    10 dni czy 11?

    3. moze ktos podrzucic adres jakiegos szablonu rozwiazania umowy o
    prace?

    4. jakie papiery powinien pracownik dostac z firmy "na dowidzenia"?

    czesc pytan byc moze jest "na zapas", ale znajomy nie chce zaniedbac
    zadnego szczegolu, zeby pozniej nie bylo, ze na rozwiazaniu umowy brak
    jest jakiejs formulki, ktora powinna tam byc etc.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2006-04-24 21:33:56
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace a urlop za 2006
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Cyb wrote:
    > 3. moze ktos podrzucic adres jakiegos szablonu rozwiazania umowy o
    > prace?

    http://www.google.com/search?q=szablon+rozwiazania+u
    mowy+o+prace

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-25 09:30:49
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

> [...]
    > albo musi otrzymac ekwiwalent pieniezny.
    > Czy pacownik moze "uprzec sie", ze chce wykorzystac urlop a nie dostac
    Pracodawca decyduje. Na "wypowiedzeniu" moze Cie "na sile" wyslac na urlop,
    jak i zadecydowac ze jestes potrzebny do konca i wyplacic Ci ekwiwalent.

    > jkaies przepisy to reguluja?
    Prawo Pracy.

> [...]
    > np. 10,8 dnia (rozwiaznie umowy z ostatnim dniem maja), a nalezny
    > urlop za caly 2006 to 26 dni, to ile pracownikowi przysluguje ulropu?
    11.

    Pozdrawiam,
    marp

  • 4. Data: 2006-04-25 09:35:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MarP wrote:

    > Pracodawca decyduje. Na "wypowiedzeniu" moze Cie "na sile" wyslac na
    > urlop, jak i zadecydowac ze jestes potrzebny do konca i wyplacic Ci
    > ekwiwalent.

    "Uparcie się" pracownika może dotyczyć 4 dni urlopu na żądanie. Jeśli
    nie wykorzystał ich wcześniej.