  • 1. Data: 2006-04-24 10:17:31
    Temat: badania lekarskie a zwrot kosztow
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam i pytam:
    pracodawca ma siedzibe na polnocy Polski, ma tu tez podpisana umowe z
    klinika, gdzie kieruje na badania lekarskie.
    Pracownicy pracuja na terenie calej Polski. Delegowani pracownicy jezeli ni
    moga zrobic badana w klinice, w ktorej podpisana jest umowa, robia na
    skierowanie w innej wybranej klinice, gdzie koszt badan nie moze przekroczyc
    ok. 10%,20%, w zaleznosci od wielkosci miasta. Taka informacje pracownik
    dostaje razem ze skierowaniem.
    Czy pracodawca musi zwrocic calosc kosztow, jesli okaze sie, ze rachunki
    badan przekraczaja o duzo wieksza wartosc, niz wczesniej ustalono?
    Czekam na Panstwa opinie.

    --
    Asia

  • 2. Data: 2006-04-24 11:29:03
    Temat: Re: badania lekarskie a zwrot kosztow
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    Pracodawca jest zobowiązany zwrócić całkowite koszty takich badań.

  • 3. Data: 2006-04-24 12:25:14
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Pracodawca jest zobowiązany zwrócić całkowite koszty takich badań.

    Nooooooooooooo
    znowu się zaczyna ................

    Tylko z tymi jednostkami medycznymi, z którymi ma podpisaną umowę ...

    :)))))))))))

    z żądnymi innymi

    CZY TO KURNA JASNEEEEE !!!!!!!

    warto w umowie określoć koszty badań ...... i nie będzie problemów

    a co mnie kurna obchodzi, gdzie mieszka lub będzie pracował pracownik lub
    osoba ubiegająca się o pracę
    ma robić badania tam, gdzie ja podpiosuję umowę ... w końcu kurna pracownik
    nie będzię rządził pracodawcą

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2006-04-24 12:39:16
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    > a co mnie kurna obchodzi, gdzie mieszka lub będzie pracował pracownik lub
    > osoba ubiegająca się o pracę
    > ma robić badania tam, gdzie ja podpiosuję umowę ... w końcu kurna
    > pracownik nie będzię rządził pracodawcą

    bzdura, bzdura, bzdura ;)

  • 5. Data: 2006-04-24 12:55:14
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > bzdura, bzdura, bzdura ;)

    Czyli to, to, TO PONIŻEJ jest DUPA ????????

    U S T A W A z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy.

    (J.t.: Dz. U. z 2004 r. Nr 125, poz. 1317)

    Art. 12. 1. Badania wstępne, okresowe i kontrolne pracowników oraz inne
    świadczenia zdrowotne są wykonywane na podstawie umowy zawartej przez
    podmiot obowiązany do ich zapewnienia, w myśl art. 5 ust. 2, zwany dalej
    "zleceniodawcą", z podstawową jednostką służby medycyny pracy, zwaną dalej
    "zleceniobiorcą".

    2. Umowa powinna określać w szczególności:

    1) strony umowy oraz osoby objęte świadczeniami z tytułu umowy;

    2) zakres opieki zdrowotnej, który w odniesieniu do pracowników powinien
    obejmować co najmniej te rodzaje świadczeń, do których zapewnienia
    zleceniodawca jest obowiązany na podstawie Kodeksu pracy, niniejszej ustawy
    i przepisów wydanych na ich podstawie;

    3) warunki i sposób udzielania świadczeń zdrowotnych, a w szczególności:
    sposób rejestracji osób objętych umową, organizację udzielania świadczeń,
    tryb przekazywania zaświadczeń lekarskich o zdolności do pracy bądź nauki
    oraz sposób podania tych informacji do wiadomości zainteresowanych;

    4) sposób kontrolowania przez zleceniodawcę wykonywania postanowień umowy;

    5) obowiązki zleceniodawcy wobec zleceniobiorcy dotyczące:

    a) przekazywania informacji o występowaniu czynników szkodliwych dla zdrowia
    lub warunków uciążliwych wraz z aktualnymi wynikami badań i pomiarów tych
    czynników,

    b) zapewnienia udziału w komisji bezpieczeństwa i higieny pracy działającej
    na terenie zakładu pracy,

    c) zapewnienia możliwości przeglądu stanowisk pracy w celu dokonania oceny
    warunków pracy,

    d) udostępniania dokumentacji wyników kontroli warunków pracy, w części
    odnoszącej się do ochrony zdrowia;

    6) wysokość należności, sposób jej ustalania, terminy płatności oraz tryb
    rozliczeń finansowych;

    7) dopuszczalność zlecania osobom trzecim przez zleceniobiorcę niektórych
    obowiązków wynikających z umowy, zgodnie z art. 14;

    8) okres, na który została zawarta umowa, z tym że okres ten nie może być
    krótszy niż rok;

    9) sposób rozwiązywania umowy za wypowiedzeniem i przypadki stanowiące
    podstawę rozwiązywania umowy ze skutkiem natychmiastowym;

    10) tryb rozstrzygania sporów związanych z realizacją i rozliczeniem
    finansowym umowy, zwłaszcza w przypadku uchybień stwierdzonych w trybie
    określonym w art. 18 ust. 2 pkt 2.

    3. Realizacja zadań służby medycyny pracy, określonych w trybie art. 9 ust.
    4, przez osoby, o których mowa w art. 2 ust. 3, następuje na podstawie umowy
    zawartej ze zleceniodawcą. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

    A Ty nie podpowiadaj głupot ... bo powiedzą, że jesteś CIPA GROCHOWA

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2006-04-24 13:11:24
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli to, to, TO PONIŻEJ jest DUPA ????????
    >
    > U S T A W A z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy.

    to miała byc motywacja dla Ciebie abyś pokazał ustawę ;))))

  • 7. Data: 2006-04-24 13:25:21
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > to miała byc motywacja dla Ciebie abyś pokazał ustawę ;))))

    Nieeeeee po prostu ten temat był wałkowany niedawno ... ja się upierałem i
    trzymałem swojego zdania, jak pijany płota .... i nie dałem nikomu sie
    przekonać .... ale do innej sprawy ... co do tej ... z jednostką medycyny
    pracy .... to sprawa wydaje się być oczywista ...

    a że Cie tak nazwałem ..... hmmmmm

    no dobra ...... odszczekuję GROCHOWA :))))))))

    pozdrawiam
    fart