  • 1. Data: 2006-04-24 10:12:18
    Temat: wypowiedzenie ze skróconym okresem wypowiedzenia
    Od: "anteek" <a...@w...pl>

    Witam

    Otrzymałem niedawno wypowiedzenie umowy o pracę z zastosowaniem skróconego
    okresu wypowiedzenia (tak prosiłem i zgodzili się).
    Chyba dobrze zrobiłem ?
    Przyczyna wypowiedzenia: konieczność racjonalizacji zatrudnienia we
    wszystkich grupach zawodowych.
    Staż pracy mam ponad 8 lat.

    Okres wypowiedzenia to 3mce, skrócony do 1 mca (do 31.05.06)
    Z tego co czytałem to należy mi się odszkodowanie za pozostałe 2 mce
    wypowiedzenia.
    Dodatkowo należy się odprawa 3mce za likwidację stanowiska pracy (pracodawca
    zatr. pow. 20 osób)

    Jeśli się mylę w tym co napisałem to mnie poprawcie. :)

    I teraz mam takie pytania do mądrych głów :)

    1. Czy do odszkodowania + odprawa przyjmuje się płacę brutto i czy
    odprowadza się składki ZUS, czy tylko zal. na podatek dochodowy ? Czy do
    końca maja pieniążki z tego tytułu powinny znaleźć się na moim koncie, czy
    też możliwy jest inny okres ?

    2. Czym w praktyce różni się skrócony okres wypowiedzenia od zapisu o
    zwolnieniu z obowiązku świadczenia pracy (z tego co wiem to drugie umożliwia
    pracodawcy ściągnięcie pracownika w całym okresie wypowiedzenia, czy przy
    skróconym też tak jest !?) ?

    3. Czy w dniu 31.05.2006r. formalnie rozwiązuje się stosunek pracy ? Czyli
    na świadectwie pracy bedzie, że pracowałem do tego dnia, a nie 31.07.2006
    (cały okres 3mc wypowiedzenia) ? Co z proporcjonalnym urlopem też wylicza
    się do końca maja ?

    4. Czy jeśli nie uda się wykorzystać bieżącego urlopu do końca maja to czy
    należy się ekwiwalent za urlop, czy też pracodawca może go "wrzucić" w
    pozostałe 2 mce ?

    5. Czy mogę rozpocząć pracę u innego pracodawcy, który nie jest związany z
    poprzednim od 01.06.2006 na umowę o pracę, czy lepiej na zasadzie umowy-zlec
    na 2 mce, a od 01.08.2006 na umowę o pracę ? Czy tak można, czy tu nie ma
    jakiegoś prawnego haka bo dostaję pieniążki od jednego i drugiego pracodawcy
    przez okres 2+3 mce? Czy w takim przypadku nie tracę odszkodowania+odprawy
    (2+3) ??

    --
    pozdrawiam
    anteek

  • 2. Data: 2006-04-24 19:36:18
    Od: "mariusz" <m...@w...pl>

    pare lat temu to przerabiałem i moglo sie cos zmienic ale :
    1. sam prosiłes o skrócenie (rozumie przez to, ze oficjalnie na piśmie) - to
    dlaczego mają ci płacic odszkodowanie - poszli ci na rekę
    2. skrócenie okresu to jest tak jak byś pracował zus-y - sa liczone
    normalnie - tylko odprawa nie wchodzi do zus-u
    3. urlop nalezy sie za przepracowany okres, a nie za wypłacone pieniądze.
    5 Prace możesz podjąć w każdej chwili
    pozdrawiam
    mariusz

  • 3. Data: 2006-04-25 06:08:35
    Od: "anteek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalnie - tylko odprawa nie wchodzi do zus-u
    > 3. urlop nalezy sie za przepracowany okres, a nie za wypłacone pieniądze.

    Nie wystepowalem o skrocenie na pismie. Pan miał przygotowane 2 druki:
    normalne wypowiedzenie i skrocone do wyboru.
    Mozna to spokojnie potraktowac jako wreczenie wypowiedzenia (z inicjatywy
    pracodawcy) ze skroconym okresem (do 1 mca) wypowiedzenia.
    Tak tez jest napisane na wypowiedzeniu.
    KP przewiduje taka mozliwosc jednak wtedy zwalnianemu nalezy sie
    odszkodowanie za 2 mce.

    Rozwiazanie stosunku pracy nie nastepuje na zasadzie porozumienia stron.

    pozdr.
    anteek

  • 4. Data: 2006-04-25 14:42:15
    Od: "mariusz" <m...@w...pl>

    (..) no to gratuluje- to tak jabys miał 2 miesiące urlopu więcej.
    A jeżeli pójdziesz od razu do nowej pracy, to masz ładną "premie"