  • 51. Data: 2013-06-18 08:01:06
    Temat: Re: Przeszukanie domu i komputerów
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    > Ale jakbym zgłosił ze np. zginał mi rower i podejrzewam, ze ma go ten i
    > ten, to jednak wolałbym, zeby policja przyszła sprawdzic bez uprzedniego
    > informowania podejrzanego... ;)

    Jak ja telefonicznie zgłosiłem powybijanie szyb w sklepach przez jednego
    osobnika, to pani policjant przyjechała radiowozem do mnie z delikwentem
    i w jego obecności pytała czy to ten i czy będę składał zeznania
    przeciwko niemu. Zrobiłem im wtedy na komendzie taka jazdę, że komendant
    przyleciał mnie przepraszać.

    --
    Jingiel

  • 52. Data: 2013-06-18 10:18:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-17 13:00, Użytkownik Budzik napisał:

    > Jak dorośniesz z poziomu rozmowy na poziomie budki z piwem do poziomu
    > rozmowy z poszanowaniem swojego interlokutora - bedziemy mogli kontynuować
    > rozmowę.

    Najpierw ten "interlokutor" powinien do rozmowy dorosnąć a nie
    stawiać znak równości między przedmiotem rzeczywistym a programem
    komputerowym. W następnej kolejności powinien zrozumieć że komputer
    w firmie to nie to samo co w pokoju dzieciaka i wystarczy tylko
    kilka gier i filmów wykasować.
    Powodzenia w dorastaniu życzę.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2013-06-18 17:17:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > W sprawie formalnej - niczym nie różni się od wymogu
    > obstawiania fotoradarów znakami.
    > Przecież to kpina - jeśli oczywistym jest, że w pozostałych
    > miejscach (nie oznaczonych) NIE NALEŻY prowadzić kontroli,
    > to znaczy ni mniej ni więcej, że AKCEPTUJEMY że tam można
    > jeździć szybiej.
    > Kropka.

    Przecież to dotyczy określonego rodzaju kontroli. Nie wyklucza innych. Można
    np nakazać chopkowi określony ubiór jak ma ruchem kierować co nie wyklucza
    kierowania ruchem w ogóle.

  • 54. Data: 2013-06-18 18:49:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-18 00:05, Gotfryd Smolik news wrote:

    > W sprawie formalnej - niczym nie różni się od wymogu
    > obstawiania fotoradarów znakami.

    Różni się - oficjalnie fotoradary mają zapobiegać i poprawiać
    bezpieczeństwo - i faktycznie jakby nie były oznakowane, to nie
    pełniłyby roli prewencyjnej. A mniej oficjalnie to zapewne premier
    ministrowi przypomniał że "to ludzie wybierają" i jak nie wybiorą
    premiera to i minister poleci;) Ale cierpliwości, następny minister
    finansów ogłosi, ze bieżąca formuła się nie sprawdziła bo radarów jest
    za mało i jedynym wyjściem jest strzelać fotki z partyzanta ku chwale
    budż^H^H^Hezpieczeństwa.

    > Przecież to kpina - jeśli oczywistym jest, że w pozostałych
    > miejscach (nie oznaczonych) NIE NALEŻY prowadzić kontroli,
    > to znaczy ni mniej ni więcej, że AKCEPTUJEMY że tam można
    > jeździć szybiej.

    A tam - jeszcze wideorejestratory, suszarki i za chwile pomiar odcinkowy.

    Shrek.

  • 55. Data: 2013-06-18 18:52:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-17 19:12, Maciek wrote:
    > No normalnie, zadzwoniłem do Donka i ugadaliśmy, żeby on zadzwonił,
    > gdzie trzeba ;-)
    >
    > PS: Jako tfurca złożyłem doniesienie do prokuratury dotyczące
    > podejrzenia naruszania praw autorskich, poprosiłem o stwierdzenie stanu
    > faktycznego, czyli czy obwiniony rzeczywiście narusza prawa autorskie,
    > no i przeprowadzili mu "kontrolę" :-/

    Myślałem że w Microsofcie pracujesz, śledzisz logi updatów i potem
    piszesz maila do prokuratora żeby ci przyniósł kompy z następujących
    ipików ino migiem. Żarty żartami, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby to
    tak wyglądało:(

    Shrek.

  • 56. Data: 2013-06-18 20:45:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie. Tak nie powinno być. Umawianie się na przeprowadzenie "kontroli" to
    > jakaś paranoja. Nie mówię o wpadaniu bladym świtem, ale kontrola powinna
    > być niezapowiedziana. Ewentualne blokady sprzętu tylko w przypadku
    > wykrycia podejrzanych rzeczy. Zresztą większość rzeczy da się załatwić
    > w/w notatką, którą przecież podpisać muszą obie strony.

    Ja podejrzewam, że policjanci po prostu podeszli do sparwy
    zdroworozsądkowo. Postanowienie pokuratora wykonać trzeba, a z drugiej
    strony jest bezsensowne. Jesli już ktoś chciał traktować naszego pytającego
    jak złodzieja -bo załóżmy miał podstawy kutemu - to było wydać
    postanowienie wobec operatora serwera (z tego co słyszałem w Niemczech).
    Natomiast w odniesieniu do naszegopytajacego postanowienie powinno dotyczyć
    danych i tych się żąda, a nie przeprowadza kontrole czy przeszukanie. Jeśli
    facet odmawia - moje załóżenie - to istnieją środki przymuszenia go do
    wykonania jego obowiązków jako podmiotu świadczącego usługi drogą
    elektroniczną. Natomiast, jeśli organ miał wątpliwość, że pytający rzeczone
    buty ma, aich mieć ne powinien, no to bez zapowiedzi należało dokonać
    przeszukania.

  • 57. Data: 2013-06-18 22:41:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > się ze sprzedażą telefonów iPhone. Okazało się, że to oszust. Dostałem
    > wezwanie na policję w związku z tą sprawą i okazało się, że prokuratura
    > mnie ściga za sprzedaż tych telefonów oraz chce przeszukać mi mieszkanie
    > i komputery w Polsce i w Niemczech (Hetnzer). Mają to zrobić w
    > poniedziałek bo biegły dopiero wtedy będzie. Mam nie opuszczać miejsca
    > zameldowania. Kiedyś miałem podobną sprawę ale policja tylko chciała
    > danych innego człowieka, który za pomocą forum wyłudził kasę. Mam
    > regulamin forum, mam IP i e-mail gościa ale ich to nie interesuje. Jak z

    I jak było?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 58. Data: 2013-06-19 00:15:55
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 22:41, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail l...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I jak było?

    Moze sie okazac, ze odpowie za 3 lata ;)

    zen.aspx

  • 59. Data: 2013-06-19 08:23:58
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 19.06.2013 00:15, hiki o! pisze:

    > Moze sie okazac, ze odpowie za 3 lata ;)

    Jest środa rano. Ja powoli wysiadam nerwowo z tego stresu. Ich ciągle
    nie ma.

  • 60. Data: 2013-06-19 09:39:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-19 08:23, Liber pisze:

    > Jest środa rano. Ja powoli wysiadam nerwowo z tego stresu. Ich ciągle
    > nie ma.

    Mam w domu kilka komputerów. Żadnego stacjonarnego. Swój główny komputer
    mogę nosić w kieszeni plecaka. Jaki problem na czas kontroli zostawić w
    domu te "mniej potrzebne" sprzęty?

    --
    Liwiusz