    From: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Date: Sat, 15 Jan 2005 22:41:14 +0000 (UTC)

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > He he. Jak tyś to wydedukował.

    Tu nie ma nic do dedukowania.

    > Jak mam ochotę wysłać go listem zwykłym to mój biznes.
    > Co najwyżej nie mogę się spodziewać odszkodowania wyższego niż
    > przysługuje za utratę listu zwykłego. I tyle.

    Za utratę listu zwykłego odszkodowanie nie przysługuje.
    Sankcje niezastosowania się do przepisów pocztowych opisałem wyżej.

    > Jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł

    Bzdurne stwierdzenie.
    Maksymalne odszkodowanie za utratę paczki zwykłej to dziesięciokrotność
    zasadniczej opłaty pocztowej uiszczonej przy jej nadaniu, nie wiem więc
    czemu "jak ktoś wysyła komórki paczką zwykłą to dostanie 90 zł".

    > i powinien być zadowolony. Więcej mu się nie należy.

    Nie uprawnione stwierdzenia.

    > Nie wyobrażam sobie odmowy wysłania paczki, bo dla pani w okienku ten
    > pierścionek w środku jest wartościowy.

    To sobie wobraź. Pani w okienku ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, która
    nie spełnia wymogów.

    > A kto ma to oceniać czy coś jest wartościowe, czy nie.

    Obowiązek spełnienia wymogów obowiązujących przy nadawaniu przesyłek spoczywa
    na nadawcy.