  • 41. Data: 2021-10-14 00:31:25
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Która nogą wstanie sędzia i jak wypadnie rzut monetą? Poważnie pytam.
    Znam, że wypadł na tak.

    -----

  • 42. Data: 2021-10-14 07:26:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 00:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Która nogą wstanie sędzia i jak wypadnie rzut monetą? Poważnie pytam.
    > Znam, że wypadł na tak.

    Zeby sąd coś zrobił musi (no dobra - powinien) mieć jakąś podstawę w
    prawie lub jakoś tak. Wniosek od osoby nieupoważnionej do sędziego nawet
    nie trafi bo zostanie odrzucony w sekretariacie - IMHO. Chyba że znasz
    podstawę prawną, żeby sąd był zobowiązany na taki wniosek odpowiedzieć
    inaczej niż go po prostu odrzucić - jeśli znasz, to całkiem serio pytam.
    Nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że przychodzi kowalski a sąd
    udostępnia muwrażliwe dane, bo on zapytał.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-10-14 09:25:51
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie [obdukcja lekarska wbrew woli ofiary/"ofiary"]
    Od: maria <m...@g...com>

    Dnia Wed, 13 Oct 2021 12:02:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Ad rem: Ofiara może być oczywiście świadkiem co do zasady, ale w wypadku
    > męża / żony ma prawo odmówić składania zeznań jako osoba najbliższa.
    > Sprawca też może być świadkiem - dokąd nie przedstawi mu się zarzutu.
    > Jak nie wiadomo, czy doszło do przestępstwa, to często się przesłuchuje
    > domniemanego sprawcę na świadka. Zwłaszcza w sprawach skomplikowanych,
    > gdy nie do końca wiadomo ci i dlaczego się stało - przykładowo
    > gospodarczych.
    >
    > W omawianej tu akurat sprawie problemem jest to, ze zarówno mąż, jak i
    > żona zaprzeczają, by w rodzinie działo się cokolwiek.
    No niestety ale masz Pan problemy z czytaniem. Zatem mały skrót. Najpierw
    żona zaprzecza i oskarża syna, że ten kłamie, gdy ten rozmawia z
    policjantami. Policjanci potem pytają żonę - ta zaprzecza. Następnie pytają
    męża oprawcę, a ten z rozbrajająca szczerością przyznał, w dość dosadny
    sposób, że ją uderzył. Po chwili, gdy okazało się że żona zdała sobie
    sprawę, że wyszła na idiotkę to sama w końcu przyznała, że ją mąż uderzył.
    Mało tego zanim przybyła policja matka sama przyznała córce, że została
    pobita przez męża/ojca. Po przesłuchaniu syna, matki i ojca policjanci
    udali się do córki nie będącej świadkiem zdarzenia, a posiadającej wiedzę o
    pobiciu (istnieje dowód jak matka przyznaje się przed córką do pobicia), a
    po powrocie oświadczają w ponownej rozmowie z synem, że nie będą wszczynać
    procedury NK bo "świadkowie twierdzą co innego niż Pan" - jak wyżej.

    Jak powyżej widać, dla pewnych policjantów "ofiara i sprawca to nie
    świadkowie" niczym kot Schrödingera, a przede wszystkim sprawca, i dopóki
    się nie otworzy pudełka...... tj. odtworzy nagrania, to można być o tym
    święcie i błogo "przekonanym" w "majestacie prawa", by tylko nic nie robić
    a w szczególności nie psuć statystyk - no bo po premii. Ale do tego trzeba
    trochę woli.

    > Zaprzeczają też
    > inni członkowie rodziny
    Skąd wiesz co mówiła córka?
    Generalnie za dużo sobie Pan dopowiadasz, mało tego, fantazjujesz Pan.

    > i tylko nasza koleżanka uważa inaczej i ma
    > pretensje do policjantów, że nie słuchają jej, tylko tej całej reszty osób.

    Nie mam pretensji, chodzi o sprawiedliwość.
    Bo taki stan rzeczy trwa w tej rodzinie od dziesięcioleci, a od ok 8 lat
    syn próbuje coś z tym zrobić, a ja tylko pomagam.

    > Nie można wykluczyć, ze nasza koleżanka ma rację, bo generalnie nikt z
    > nas sprawy nie zna.
    Rację ma syn. Co jasno wynika z nagrań o których informował, a którymi nie
    raczyli nawet zainteresować się policjanci. Wystarczyło przejrzeć je na
    miejscu i wówczas nie podjęli by błędnej decyzji.
    I teraz idą w zaparte, a przełożony powołując się na art. 2 pkt 2 ustawy
    robi siebie albo z nich idiotów. No bo jeżeli w "materiale dowodowym" jest
    wzmianka o pobiciu (gdzie przyznaje to ofiara i oprawca - j.w.), na który
    to materiał powołuje się przełożony, to robi z siebie idiotę. Jeżeli w
    "materiale dowodowym" nie ma wzmianki o pobiciu to idiotów z siebie zrobili
    policjanci. Mało tego, popełnili przestępstwo poświadczenia nieprawdy w
    dokumencie jakim jest "Notatka Służbowa", na który to dokument powołał się
    ich przełożony - art 2 pkt 2 Ustawy.
    Oprawca miał już NK, tylko te 8 lat temu zarówno cały OPS jak i członkowie
    Zespołu Interdyscyplinarnego w tym policjanci z tegoż komisariatu, dali
    wiarę ofierze z syndromem sztokholmskim. No i teraz za wszelką cenę próbują
    nie wyjść na idiotów, no i jak widać się im nie udało.

    No chyba, że w Ustawie zaszły jakieś zmiany i raz "to nie pobicie", jak to
    ktoś kiedyś próbował przepchnąć kolanem w Sejmie. Problem w tym, że jak na
    razie z Ustawy wynika, że wystarczy tylko raz.

    > Zresztą nie o to chodzi, byśmy tu rozstrzygnęli kto
    > ma rację, a podpowiedzieli, co zrobić, by pomimo tych niesprzyjających
    > okoliczności ktoś się tym zajął. No i - moim zdaniem - jedynym sposobem
    > jest złożenie zawiadomienia o przestępstwie. Nie wykluczone, że i to
    > skończy się odmową wszczęcia, albo umorzeniem, ale nic więcej tu zrobić
    > nie można.
    Zatem tylko doniesienie do prokuratury na sprawcę pobicia no i oczywiście
    na policjantów. Odnośnie tematu drugiego doniesienia (tj. na policjantów)
    Pan, Panie Robercie, nie musi się wypowiadać/doradzać.

  • 44. Data: 2021-10-15 10:00:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie odpowiedzieć, lecz wszcząć postępowanie.

    -----

  • 45. Data: 2021-10-15 17:58:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.10.2021 o 10:00, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie odpowiedzieć, lecz wszcząć postępowanie.

    Ale jakie postępowanie jak proponowałeś złożyć wniosek o wgląd w
    sytuację rodzinną?

    --
    Shrek