  • 31. Data: 2021-10-12 19:59:29
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie
    Od: maria <m...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Oct 2021 19:07:31 +0200, TomN napisał(a):

    > maria w

    > Żona, to nie rodzina!

    > Syn i matka to rodzina!

    > Syn i ojciec to rodzina!

    > Bo to może syn do ojca startował?
    > No patrz, wygląda jakby jej rodzina nie interesowała wg tej twojej relacji

    > LOL, a jest coś takiego jak nagranie, nielegalne?
    > Cóś ci sie przecinki nie teges postawiły, a całość opisu wygląda jak bajka z
    > mchu i paproci (pewnie nawet nie kojarzysz co to) potrzebna na zaliczenie na
    > studujkach...

    To nie bajka to real. Bajkę byś zrozumiał, a tego nie jesteś w stanie.

  • 32. Data: 2021-10-12 22:37:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-12 o 19:59, maria pisze:
> [...]

    Może ta żona lubi dostawać łomot.

    --
    animka

  • 33. Data: 2021-10-13 11:19:35
    Temat: Re: Przemoc w rodzinie [obdukcja lekarska wbrew woli ofiary/"ofiary"]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W polskim prawie karnym ofiara jest jak najbardziej (i zaledwie) świadkiem.
    IMHO niestety.

    -----

  • 34. Data: 2021-10-13 12:02:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 11:19, ąćęłńóśźż pisze:

    > W polskim prawie karnym ofiara jest jak najbardziej (i zaledwie) świadkiem.
    > IMHO niestety.
    >

    > -----

    Nie mam zielonego pojęcia komu i na co odpowiadasz. U mnie Twoja
    wiadomość wygląda tak, jak wyżej ją zostawiłem. Czytnik podpina ją
    poniżej wiadomości A.Filip z dnia 10.10.2021 godz. 14:19 w której nie ma
    cytowanego przez Ciebie fragmentu. Byłoby miło, jakbyś zostawiał
    fragment pozwalający na identyfikację o co chodzi. Bo zaintrygowało mnie
    kto wymyślił, że "ofiara i sprawca to nie świadkowie ".

    Ad rem: Ofiara może być oczywiście świadkiem co do zasady, ale w wypadku
    męża / żony ma prawo odmówić składania zeznań jako osoba najbliższa.
    Sprawca też może być świadkiem - dokąd nie przedstawi mu się zarzutu.
    Jak nie wiadomo, czy doszło do przestępstwa, to często się przesłuchuje
    domniemanego sprawcę na świadka. Zwłaszcza w sprawach skomplikowanych,
    gdy nie do końca wiadomo ci i dlaczego się stało - przykładowo
    gospodarczych.

    W omawianej tu akurat sprawie problemem jest to, ze zarówno mąż, jak i
    żona zaprzeczają, by w rodzinie działo się cokolwiek. Zaprzeczają też
    inni członkowie rodziny i tylko nasza koleżanka uważa inaczej i ma
    pretensje do policjantów, że nie słuchają jej, tylko tej całej reszty osób.

    Nie można wykluczyć, ze nasza koleżanka ma rację, bo generalnie nikt z
    nas sprawy nie zna. Zresztą nie o to chodzi, byśmy tu rozstrzygnęli kto
    ma rację, a podpowiedzieli, co zrobić, by pomimo tych niesprzyjających
    okoliczności ktoś się tym zajął. No i - moim zdaniem - jedynym sposobem
    jest złożenie zawiadomienia o przestępstwie. Nie wykluczone, że i to
    skończy się odmową wszczęcia, albo umorzeniem, ale nic więcej tu zrobić
    nie można.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-10-13 15:35:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sensie?

    -----

  • 36. Data: 2021-10-13 15:46:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A tak generalnie to jaki konkretnie Ty masz w tym interes?

    -----

  • 37. Data: 2021-10-13 16:01:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 15:46, ąćęłńóśźż pisze:

    > A tak generalnie to jaki konkretnie Ty masz w tym interes?

    Jaki by nie miała, to jeśli problem faktycznie istnieje, to miło, ze
    chce go rozwiązać. Ale tylko o ile faktycznie istnieje.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-10-13 17:49:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 15:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > W sensie?

    W sensie na jakiej podstawie sąd osobie postronnej ma udostępnić "wgląd
    w sytuację rodzinną"?

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2021-10-13 21:17:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nikt nie mówi o udostępnieniu, lecz o wszczęciu postępowania, w którym osoba
    powiadamiająca (jeżeli nie jest osobą
    zainteresowana/bliską) może być np. świadkiem.

    -----

  • 40. Data: 2021-10-13 23:00:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2021 o 21:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nikt nie mówi o udostępnieniu, lecz o wszczęciu postępowania, w którym
    > osoba powiadamiająca (jeżeli nie jest osobą zainteresowana/bliską) może
    > być np. świadkiem.

    I sąd wszczyna takie postępowanie na wniosek o "wgląd w sytuację
    rodzinną" od osoby postronnej. Poważnie pytam.

    --
    Shrek