  • 1. Data: 2005-09-19 07:07:07
    Temat: Przemoc domowa - alimenty dla doroslego dziecka?
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    Witam,

    Sprawa wyglada tak. Moja znajoma (18 lat) jest ofiara przemocy domowej -
    tak fizycznej jak i psychicznej ze strony matki (bywaly przypadki dosc
    powaznych pobic, a szykanowana jest na codzien). Poniewaz jest pelnoletnia,
    to moglaby dom w którym z matka mieszka opuscic. Jednak sprawa sie
    komplikuje, bo ona nie bedzie sie miala z czego utrzymac (uczy sie w klasie
    maturalnej jeszcze, wiec pracy raczej nie podejmie). Czy w zwiazku z tym, po
    opuszczeniu domu, moze sie ubiegac o alimenty od matki? Jak to wyglada w
    praktyce, ile to moze trwac? Od kogo moze oczekiwac pomocy? Policja,
    kurator? Gdzie moze sie zglosic z tym problemem?

    pozdrawiam,
    witek.

  • 2. Data: 2005-09-19 09:49:20
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    witek wrote:

    > opuszczeniu domu, moze sie ubiegac o alimenty od matki? Jak to wyglada w

    moze, do momentu ukonczenia chyba 26 roku zycia i kontynuowania nauki,
    oraz kiedy jej ewentualne dochody nie przekrocza jakiejs tam kwoty

    trwac to moze i bedzie napewno, a ile trudno ocenic, natomiast pieniedzy
    moze nie zobaczyc, nie ma juz funduszu alimentacyjnego, alimenty sciaga
    komornik (jesli nie sa dobrowolnie placone) jak ma z czego, jak nie ma
    to nie sciaga

  • 3. Data: 2005-09-19 17:09:45
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 19 Sep 2005 11:49:20 +0200, *SzerszeN*
    <news:dgm1ih$7lv$2@opal.futuro.pl> napisał(a):

> [...]

    > moze nie zobaczyc, nie ma juz funduszu alimentacyjnego, alimenty sciaga
    > komornik (jesli nie sa dobrowolnie placone) jak ma z czego, jak nie ma

    Jeżeli matka nie pracuje, to alimenty wypłaca ZUS ( potem sobie oczywiście
    odbierze - jak matka zacznie pracować).

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-09-20 06:59:43
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Kaja wrote:

    > Jeżeli matka nie pracuje, to alimenty wypłaca ZUS ( potem sobie oczywiście
    > odbierze - jak matka zacznie pracować).

    zus wyplaca jedynie jakis zasilek w kwocie okolo max 200 kilkudziesieciu
    zlotych, a i to nie w kazdym wypadku
    od jakiegos czasu, odkad zlikwidowano fundusz alimentacyjny, zostal ten
    zasilek albo komornik