  • 1. Data: 2005-09-18 19:31:23
    Temat: aktualizacja stron a umowa o dzielo
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    witam,
    pisze na grupe poniewaz dowiedzialem sie ostatnio iz zmienily sie przepisy
    dot. umow o dzielo, a konkretniej przedmiot tej umowy. I tu moje pytanie
    czy moge podciagnac pod ww. umowe aktualizacje strony internetowej? Z tego
    co wiem zawsze mozna bylo, a ostatnio pani w skarbowym mi powiedziala ze
    nie bardzo.

    dzieki

    pozdrawiam
    Yoghurt

  • 2. Data: 2005-09-19 02:56:21
    Temat: Re: aktualizacja stron a umowa o dzielo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yoghurt wrote:
> [...]
    > co wiem zawsze mozna bylo, a ostatnio pani w skarbowym mi powiedziala ze

    Jeśli masz na myśli wykonanie jednej, konkretnej aktualizacji
    (przychodzisz, modyfikujesz, następuje odebranie dzieła i dostajesz
    kasę), to pani w urzędzie skarbowym jest głupia i ma wszy jak ruskie
    czołgi, jak to się dawniej o głupich, wprowadzających w błąd biurwach
    mawiało.

    Co innego, jeśli chodzi o pilnowanie aktualności treści strony przez np.
    rok, bo to nigdy dziełem nie było - o ile ktoś koniecznie w ten sposób
    musiał formułować umowę (bo zawsze można było to sformułować jako np. 52
    cotygodniowe aktualizacje - każda na osobną umowę o dzieło).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-20 08:21:40
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2005 04:56:21 +0200, Andrzej Lawa:

> [...]
    > musiał formułować umowę (bo zawsze można było to sformułować jako np. 52
    > cotygodniowe aktualizacje - każda na osobną umowę o dzieło).

    oczywiscie chodzi o jednorazowa aktualizacje. Jakos sie to nazwie zeby
    wyraznie wskazywalo na DZIELO :)

    dzieki

    Pozdrawiam
    Yoghurt

  • 4. Data: 2005-09-20 08:25:37
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    > Jakos sie to nazwie zeby wyraznie wskazywalo na DZIELO :)

    "zaktualizowanie strony internetowej"

    moze byc? wskazuje chyba jednoznacznie na konkretna zmiane i jednorazowo

    dzieki

  • 5. Data: 2005-09-20 18:46:51
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Yoghurt wrote:

    > "zaktualizowanie strony internetowej"
    >
    > moze byc?

    Zaktualizowanie to jest czynność, czyli podpada raczej pod umowę-zlecenie.
    Lepiej umówić się na stworzenie strony z informacją o aktualnych
    działaniach firmy (czy coś takiego, zależy od konkretnej zamówionej
    treści). W tym przypadku sprawa jest jasna: tworzysz dzieło, jakim jest
    strona.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2005-09-20 21:16:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]

    Lepiej 'modernizacja'.

    > Zaktualizowanie to jest czynność, czyli podpada raczej pod umowę-zlecenie.

    Bajanie.

    Zlecenie to jest _wykonywanie_ czynności w określonym czasie. Dzieło to
    jest _wykonanie_ czegoś (np. modernizacji, remontu - niekoniecznie
    stworzenie czegoś od nowa).

  • 7. Data: 2005-09-20 23:15:30
    Od: Yoghurt <j...@o...pl>

    > Lepiej 'modernizacja'.