  • 1. Data: 2013-09-09 13:47:22
    Temat: Przemetkowanie towaru grzywna
    Od: m...@g...com

    Witam

    Pierwszy raz wpadł mi do glowy głupi pomysł w hipermarkecie odnośnie przemetkowania
    towaru, no i stało się , ochrona z monitoringu wychwyciła mój występek, po zrobieniu
    zakupów zostałem zaprowadzony do osobnego pomieszczenia, sprawę chcieli załatwić
    polubownie, ja zgodziłem się, miałem zapłacić różnicę 23 złotych, nie wiem jakim
    cudem nagle ochroniarze się zmienili i okazało się , że jednak została wezwana
    policja. Po ich przybyciu wlepiono mi mandat za 300 zł , jednakże wypisali, iż była
    to kradzież, pomimo tego , iż niczego nie ukradłem, gdyż towar został w sklepie na
    miejscu, z uwagi na to że chciałem zapłacić za różnicę, ale go pozostawić gdyż
    okazało się na dodatek, że miał wadę. Kwota za towar została zapłacona, ale nie
    zwrócona. Czy w takim przypadku mogę odwołać się od mandatu, który został wg mnie
    błędnie opisany, gdyż niczego nie ukradłem?

    Proszę o poradę

  • 2. Data: 2013-09-09 13:50:12
    Temat: Re: Przemetkowanie towaru grzywna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 13:47, m...@g...com pisze:
    > Witam
    >
    > Pierwszy raz wpadł mi do glowy głupi pomysł w hipermarkecie odnośnie przemetkowania
    towaru,

    Zmieniałeś kody kreskowe?

> [...]
    została zapłacona, ale nie zwrócona. Czy w takim przypadku mogę odwołać
    się od mandatu, który został wg mnie błędnie opisany, gdyż niczego nie

    Nie ma możliwości w tym przypadku odwołania się od przyjętego mandatu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-09-09 13:54:41
    Od: m...@g...com

  • 4. Data: 2013-09-09 13:56:40
    Od: m...@g...com

    tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia mnie
    tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

  • 5. Data: 2013-09-09 14:01:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 13:56, m...@g...com pisze:
    > tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia
    mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

    Nie ma to już znaczenia. Ciesz się, że nie zakwalifikowali tego jako
    przestępstwo oszustwa.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-09-09 14:06:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-09 14:01, Liwiusz pisze:

    > Nie ma to już znaczenia. Ciesz się, że nie zakwalifikowali tego jako
    > przestępstwo oszustwa.

    ... jakiego np. notorycznie dopuszczają się sprzedawcy podając inną cenę
    na półce, a nabijając inną na kasie?

    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-09-09 14:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 14:06, sqlwiel pisze:

    > ... jakiego np. notorycznie dopuszczają się sprzedawcy podając inną cenę
    > na półce, a nabijając inną na kasie?

    A robią to specjalnie?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-09-09 14:12:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:
    > tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia
    mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

    usilowanie kradziezy jest karane tak samo jak kradziez.

  • 9. Data: 2013-09-09 14:15:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 13:56, m...@g...com pisze:
    > tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia
    mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

    Faktycznie - powinno być próba oszustwa. Ale to by cię więcej kosztowało.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2013-09-09 14:45:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2013 13:47, m...@g...com pisze:
> [...]
    zwrócona. Czy w takim przypadku mogę odwołać się od mandatu, który został wg mnie
    błędnie opisany, gdyż niczego nie ukradłem?

    W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

    Przesłanką uchylenia mandatu skutecznie nałożonego jest tylko i
    wyłącznie taka sytuacja, w której mandat został nałożony na daną osobę
    za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Oznacza to, iż
    postępowaniu o uchylenie mandatu w ogóle nie jest badana kwestia winy
    ani kwestia zdolności prawnej danej osoby do otrzymania mandatu. Jedynym
    kryterium stosowanym przy rozpoznawaniu takiego wniosku jest zbadanie
    czy czyn za który został wystawiony mandat karny jest w świetle prawa
    wykroczeniem.

    Czytaj więcej na Wieszjak.pl:
    http://wykroczenia.wieszjak.pl/postepowanie-wykrocze
    niowe/275550,Kiedy-mozna-uchylic-mandat-karny.html#i
    xzz2eOmIM3Gb

    U ciebie sprawa się komplikuje bo przyjąłeś mandat za kradzież czyli za
    czyn zabroniony.

    Kwestia teraz - w takim układzie skoro nie była to kradzież, a oszustwo
    to czy ten mandat w ogóle powinieneś dostać, czy od razu sprawa powinna
    trafić do sądu.

    Zresztą do sądu wniosek zawsze możesz złożyć.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com