  • 11. Data: 2013-09-09 14:48:03
    Temat: Re: Przemetkowanie towaru grzywna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-09 14:45, Ariusz pisze:

    > W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.
    >
    > Przesłanką uchylenia mandatu skutecznie nałożonego jest tylko i
    > wyłącznie taka sytuacja, w której mandat został nałożony na daną osobę
    > za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie.

    Czyli w tym przypadku odwołać się od mandatu (skutecznie) nie można.

    > Kwestia teraz - w takim układzie skoro nie była to kradzież, a oszustwo
    > to czy ten mandat w ogóle powinieneś dostać, czy od razu sprawa powinna
    > trafić do sądu.

    Mandat przyjęty - czyn za który nałożono jest wykroczeniem - brak
    podstaw do odwołania.

    > Zresztą do sądu wniosek zawsze możesz złożyć.

    Do papieża można również napisać.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-09-09 15:17:10
    Od: m...@g...com

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-09-09 15:21:01
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-09-09 13:56, m...@g...com pisze:
    > tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia
    mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

    ...to powinieneś się kurwa jeszcze cieszyć, że zakwalifikowali to jako
    kradzież...

    --
    Jacek S.

  • 14. Data: 2013-09-09 15:38:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ariusz wrote:

    > W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

    bezedura w tyn przypadku

    > Przesłanką uchylenia mandatu skutecznie nałożonego jest tylko i
    > wyłącznie taka sytuacja, w której mandat został nałożony na daną osobę

    > za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie.

    czyli np za noszenie moherowych beretow.

    > U ciebie sprawa się komplikuje bo przyjąłeś mandat za kradzież czyli za
    > czyn zabroniony.

    No i to konczy cala dyskusje nie na temat.

  • 15. Data: 2013-09-09 15:49:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.09.2013 13:56, m...@g...com pisze:
    > tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą,
    > zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

    Może się ulitowali nad idiotą, bo takie coś to oszustwo - i zasadniczo
    powinieneś się teraz spowiadać przed prokuratorem i ewentualnie
    negocjować dobrowolne poddanie się karze (prywatnie obstawiałbym małą
    odsiadkę w zawiasach lub grzywnę bez zawiasów).

  • 16. Data: 2013-09-09 17:45:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Proszę o poradę

    Ciesz się, że Policjant był niedouczony, bo przemetkowanie nie jest
    kradzieżą, tylko zawsze przestępstwem niezależnie od kwoty. Powinien Cie
    zatrzymać i juz byłbyś po zarzutach.

  • 17. Data: 2013-09-09 17:46:58
    Od: m...@g...com

    Za "idiotę" też można zrobić postępowanie i zabulić , a w sieci nie jest się do końca
    anonimowym.

  • 18. Data: 2013-09-09 17:47:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A robią to specjalnie?

    I jeśli nawet, to przy różnicy ceny do 100 zł bedzie to wykroczenie. To
    jeden z wyjątków od ogólnej zasady, ze oszustwo jest zawsze przestępstwem.

  • 19. Data: 2013-09-09 18:09:01
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > A robią to specjalnie?

    Oczywiście że specjalnie.

  • 20. Data: 2013-09-09 19:13:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.09.2013 17:45, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >

    > Ciesz się, że Policjant był niedouczony, bo przemetkowanie nie jest
    > kradzieżą, tylko zawsze przestępstwem niezależnie od kwoty. Powinien Cie

    Niedouczony, albo nie chciał się włóczyć po sądach.

    Sam chyba najlepiej wiesz, jak upierdliwe dla policjanta jest wpakowanie
    się w sprawę, która będzie wymagała stawienie się w sądzie ;)