  • 1. Data: 2013-09-09 12:50:50
    Temat: Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tak się zastanawiam, na razie czysto teoretycznie...

    Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
    pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć. Muszą odkręcić
    gaz do pewnej wartości obrotów i wtedy mogą mierzyć. Co w sytuacji,
    gdy motocykl nie wejdzie na te obroty? Ukryty pstryczek-elektryczek
    powodujący, że po nadmiernym odkręceniu gazu motocykl zgaśnie lub po
    prostu zostanie na niskich obrotach, i tłumaczenie "czasami tak się
    dzieje, nie wiem dlaczego, muszę jechać do serwisu"? Mogą zabrać dowód
    rejestracyjny za niesprawny, stwarzający zagrożenie pojazd?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2013-09-09 14:11:07
    Temat: Re: Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > dzieje, nie wiem dlaczego, muszę jechać do serwisu"? Mogą zabrać dowód
    > rejestracyjny za niesprawny, stwarzający zagrożenie pojazd?

    oczywiscie, ze mogą skoro motocykl jest niesprawny.

  • 3. Data: 2013-09-09 14:25:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > oczywiscie, ze mogą skoro motocykl jest niesprawny.

    A za co dokładnie zabierają? Za zanieczyszczenie środowiska to wiem - czyli
    wydech, wyciek płynów itd. Ale po prostu problemy z silnikiem? Jest jakaś
    podstawa prawna?

    Dodatkowe pytanie - załózmy, że silnik nie gaśnie, tylko nie wchodzi na
    obroty, np. dochodzi do 3 tysięcy i koniec, a ja tłumaczę się, że to limiter,
    który mam założony, żeby np. dotrzeć silnik i nie mam jak go zdjąć na miejscu
    (bo np. jest wgrany na stałe do kompa). Co wtedy? Taki limiter musi być jakoś
    ujęty w DR?

  • 4. Data: 2013-09-09 14:28:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > obroty, np. dochodzi do 3 tysięcy i koniec, a ja tłumaczę się, że to limiter,
    > który mam założony, żeby np. dotrzeć silnik i nie mam jak go zdjąć na miejscu

    Albo jeszcze lepsze tłumaczenie - limiter założony, żeby spokojnie i bezpiecznie
    jeździć, bo boję się tego motocykla, bo jestem początkujący, bo żona kazała, itd. :)

  • 5. Data: 2013-09-09 17:45:56
    Od: Maciek <m...@e...nospam.pl>

    begin o nicku Adam Wysocki napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Albo jeszcze lepsze tłumaczenie - limiter założony, żeby spokojnie i
    > bezpiecznie jeździć, bo boję się tego motocykla, bo jestem początkujący,
    > bo żona kazała, itd. :)
    Czy chodzi ci o to, że chcesz mieć motocykl z uszkodzonym tłumikiem, który
    przekracza wszelkie normy hałasu i żeby w razie ewentualnej kontroli nie
    zapłacić kary?

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 6. Data: 2013-09-09 17:47:51
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-09-09 17:45, Maciek pisze:

    > Czy chodzi ci o to, że chcesz mieć motocykl z uszkodzonym tłumikiem, który
    > przekracza wszelkie normy hałasu i żeby w razie ewentualnej kontroli nie
    > zapłacić kary?

    ...żona kazała
    --
    Jacek S.

  • 7. Data: 2013-09-09 18:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@s...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Albo jeszcze lepsze tłumaczenie - limiter założony, żeby spokojnie i
    > bezpiecznie jeździć, bo boję się tego motocykla, bo jestem
    > początkujący, bo żona kazała, itd. :)

    Gorąca prośba - szanujmy swoj spokój. ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 8. Data: 2013-09-09 19:08:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <m...@e...nospam.pl> wrote:

    > Czy chodzi ci o to, że chcesz mieć motocykl z uszkodzonym tłumikiem, który
    > przekracza wszelkie normy hałasu i żeby w razie ewentualnej kontroli nie
    > zapłacić kary?

    Chodzi mi o konkretną odpowiedź zgodną z tematem grupy.

  • 9. Data: 2013-09-09 21:18:55
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> wrote in message
    > Dodatkowe pytanie - załózmy, że silnik nie gaśnie, tylko nie wchodzi na
    > obroty, np. dochodzi do 3 tysięcy i koniec,
    >a ja tłumaczę się

    po co?

  • 10. Data: 2013-09-09 22:45:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-09 12:50, Adam Wysocki pisze:
    > Tak się zastanawiam, na razie czysto teoretycznie...
    >
    > Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
    > pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć.
    ... a tu się okazuje, że to jest motocykl z "silnikiem zapłonu
    samoczynnego", znaczy diesel. Tak, są takie. I teraz rzucamy kostką, czy
    (zwłaszcza wg interpretacji spotkanej drogówki) brak podanego hałasu w
    załączniku ( http://i48.tinypic.com/t9fc4l.jpg ) do Rozporządzenia...
    oznacza "nie może wydawać z siebie żadnego hałasu", czy "może wydawać
    dowolny hałas" ;)
    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-227-2250

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski