  • 11. Data: 2009-01-30 15:27:16
    Temat: Re: Przekręcony licznik z 650 tyś na 137tyś
    Od: "ZbigT" <n...@o...eu>

    Przestepstwo oszustwa jest ewidentne. Tylko kto jest sprawcą ? Kwestia
    udowodnienia bedzie tym trudniejsza im więcej włascicieli miało to auto. Na
    Twoim miejscu złożyłbym jednak zawiadomienie o przestepstwie. Pzdr.

  • 12. Data: 2009-01-30 15:29:51
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > Przed zakupem byłem u faceta który pracuje w aso a po pracy zajmuje się
    > naprawami w swoim warsztacie, podłączył auto pod komputer i nie zwrócił
    > na to uwagi. Nie mam jednak od niego żadnego dokumentu potwierdzającego
    > przegląd auta przed zakupem, dostał kasę w łapę i koniec.

    Sluchaj, a na jakiej podstawie powiedzieli Ci w ASO ze ma tyle przejechane?
    Ktos prowadzil wpisy serwisowe przy takim przebiegu? Przeciez to niemozliwe.
    Ja uwazam ze to blad systemu... A to ze podlaczyl pod komputer to nic nie
    pokaze,
    bo niby co? Ze ktos cofal licznik? Komputer nie przechowuje takich
    informacji.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 13. Data: 2009-01-30 15:31:21
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    ZbigT pisze:
    > Przestepstwo oszustwa jest ewidentne. Tylko kto jest sprawcą ? Kwestia
    > udowodnienia bedzie tym trudniejsza im więcej włascicieli miało to auto. Na
    > Twoim miejscu złożyłbym jednak zawiadomienie o przestepstwie. Pzdr.

    Komis auto sprowadził z belgii, a tam auto miało jednego właściciela.

    Czy prawnie dopuszczalne jest takie zachowanie z mojej strony:
    Piszę do komisu list, w którym informuje o wykryciu oszustwa związanego
    z przebiegiem (dołączę wydruk z ASO który to potwierdzi) i poinformuje,
    że proponuje następujące rozwiązania:

    1. sprawa do sądu
    2. lub zrezygnuje wszelkich działań wtedy gdy sprzedający zrekompensuje
    mi przekręcenie licznika w formie finansowej.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2009-01-30 15:33:05
    Od: krzysiek82 <k...@o...pl>

    Darek. pisze:
    > bo niby co? Ze ktos cofal licznik? Komputer nie przechowuje takich
    > informacji.
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    W body komputerze jest informacja nazywa się to hodometr i tam jest
    zapisany przebieg.

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2009-01-30 15:34:45
    Od: qnick <rpajorek"wytnij"@op.pl>

    Dnia 30-01-2009 o 14:54:52 krzysiek82 <k...@o...pl> napisał(a):

    > znać zgodnie z prawem. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Jak udowodnisz właścicielowi komisu że to on cofnął licznik i nie
    poinformował Cie o tym przy sprzedaży auta to masz szansę i to dużą coś
    ugrać w sądzie, ale pewnie jego tłumaczenie będzie, że on kupił z takim
    przebiegiem i dalej sprzedał nie wiedząc o "kręceniu" wtedy nic mu nie
    zrobisz. Jeszcze możesz próbować dotrzeć do poprzedniego właściciela i
    jego wziąc za świadka jeśli licznik był "kręcony" w komisie. Jak to auto
    sprowadzone z zagranicy to pewnie nic nie zrobisz możesz tylko Pana
    komisanta uświadomić i pokląć na niego jak lubisz :) Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-30 15:40:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-30 16:31:21 +0100, krzysiek82 <k...@o...pl> said:

    > Komis auto sprowadził z belgii, a tam auto miało jednego właściciela.

    Jeśli masz fakturę z komisu to możesz spróbować załatwić to z tytułu
    niezgodności towaru z umową - albo niech usuną usterkę (he he), albo
    niech zwracają kasę. Niestety, to co włożyłeś jest raczej nie do
    odzyskania - chyba że na drodze sądowej (a jeśli i tak do niej by
    doszło, to zawsze możesz wystąpić z takim dodatkowym roszczeniem).

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-01-30 15:42:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości qnick" <rpajorek"wytnij <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > ugrać w sądzie, ale pewnie jego tłumaczenie będzie, że on kupił z takim
    > przebiegiem i dalej sprzedał nie wiedząc o "kręceniu" wtedy nic mu nie
    Czyżby? A nie powinien jednak wiedzieć?
    Wystawiając ofertę w komisie podaje się rok produkcji, wyposażenie,
    przebieg, itp.
    Komisant podał fałszywy przebieg i tyle.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-01-30 15:43:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-30 16:29:51 +0100, "Darek." <n...@g...pl> said:

    > A to ze podlaczyl pod komputer to nic nie pokaze, bo niby co?

    Niektóre silniki mają wewnętrzny licznik kilometrów, niezależny od tego
    na desce rozdzielczej (AFAIK np. VW). Oprócz tego w ASO można sprawdzić
    przy jakim przebiegu pojazd przechodził ostatni przegląd w
    autoryzowanym serwsie. Obecnie przy większości marek jest
    ogólnoeuropejska (czy nawet ogólnoświatowa) baza.

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-01-30 16:19:39
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    de Fresz pisze:
    > A tak poza tym, to niezła reklama Fiata - kto by przypuszczał że owoce
    > włoskiej myśli technicznej (i to z niższej półki), są w stanie zrobić
    > taki przebieg - i przy tym wyglądać dobrze, z przelotami rzędu 80kkm
    > rocznie ;-)
    Wiesz, to nie taryfa męczona po mieście.
    Jak przez kilka godzin dziennie jeździło to na piątce, to
    co miało sie zniszczyć.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-01-30 16:28:41
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ja rozumie że na ziemi można wierzyć w różne rzeczy, nawet w
    takie których nie widać.

    Ale w tych czasach wierzyć w to co jest na liczniku, to już
    naiwność do kwadratu.

    --
    Krzysiek